Hallo meiden, Morgen heb ik een intake gesprek bij de GYN. Ik heb een hele onregelmatige en lange cycli en zou graag een onderzoek willen. Een bloedonderzoek en echo. Mijn afspraak is telefonisch en weet totaal niet wat ik kan verwachten. Kan iemand me een beetje vertellen wat er gevraagd gaat worden of wat ik zelf echt moet vragen of niet vergeten te vertellen? Spannend!
Ik weet dat verder ook niet goed... misschien dat ze kunnen achterhalen of je dan PCOS hebt.. i.v.m onregelmatige en lange cyclus.
Ze gaat vragen wanneer je ongesteld wordt etc alle data wilt ze weten dus hou die bij de hand En hoeveel bloedverlies etc
Thanks ik heb al dat soort info netjes in word bestand gezet. Met data en aantal dagen er tussen enzo. Dus moet goed zijn lijkt me.
Als het goed is gaan ze vanalles vragen, o.a. over je cyclus, jullie gezondheid, jullie levensstyle (roken, alcohol, drugs) ze willen heel veel info. Aan de hand daarvan zal de gyn besluiten welke onderzoeken nodig zijn. Vaak wel een zaadonderzoek en bij erg afwijkende cyclus denk ik ook wel een echo.
Heb het gesprek achter de rug en het was eigenlijk binnen 5 minuten klaar. Met wat kortbondige info kan ik direct terecht voor een echo en hormoon onderzoeken. En hij had het zelfs al over menstruaties opwekken. Er word ook een zaadonderzoek gedaan. Vond het gesprek overweldigend. Maar word gelukkig wel direct zonder twijfel serieus genomen met veel onderzoeken.
Fijn dat je je serieus genomen voelt en er onderzoeken plaats vinden. Ik vond destijds (en nog) de website van Freya erg prettig in de uitleg. Kijk maar eens bij OFO (oriënterend fertiliteits onderzoek).