hallo, ik heb een vraag, onze zoon is bijna 7 maanden en sinds een week is ineens het slapen gaan een drama! nu krijgt hij om 19.00 zijn laatste fles en slaapt dan vaak al halverwege.. nu is hij na de fles of nog klaarwakker of hij valt in slaap en is dan na een kwartiertje weer klaarwakker... Is ontroostbaar en het is eigenlijk alleen als ik (of pappa) bij hem is dan gaat ie breed lachen en kletsen.. Is dit nou uitproberen of wat? Ik weet niet zo wanneer ik hem nu dan kan laten huilen , dat doe ik eigenlijk zelden, omdat hij dan helemaal over de pis gaat.. , iemand tips? Ook 's nachts moet ik er zo'n 2 of 3 keer uit om speen te geven, soms slaapt hij dan gelijk weer door maar hij ligt ook makkelijk een uur wakker dan.. iemand gouden tip?
Geen tips ... maar het is een fase ... Mirre heeft het ook en ik ook bij de andere decemberbaby's zijn er veel moeilijk aan het slapen. Ik denk dat het te maken heeft met 6mndsprongetje en verlatingsangst. Dus gewoon troosten ... ff doorzetten, het schijnt over te gaan. Succes!
Hier precies hetzelfde. Eerst begon het zo; laatste fles 19:00 viel bijna in slaap naar bed en sliep..uurtje later klaarwakker hysterisch. Toen was het hysterisch zodra je hem op bed liet zakken en op het moment is het weer eerst gaan slapen en 45 min erna wakker of om 23:00 wakker en niet meer willen slapen. Ik heb echt al van alles geprobeerd. Laten huilen, troosten om de 10 min (je hoort wel aan het huilen of het hysterie is of gewoon niet kunnen slapen) boven troosten of even naar beneden. Maar als je dan beneden zit, niks zeggen..geen aandacht. En nu weet ik eigelijk nogsteeds niet wat nou helpt,want het is nog niet over. Van de week was het zo erg dat ik om 24:00 maar in de auto ben gestapt met hem, na 5 min rijden sliep hij. En gisternacht huilde hij tot 01:30 en werd weer wakker om 5:00 en toen om 7:30. Dus een goude tip heb ik niet, zodra jij hem hebt..laat het me ff weten Succes in ieder geval!
Lynn heeft 3 spenen in bed. Ze kan er dan zelf weer 1 vinden. Hier hebben we ook regelmatig periodes (gehad) met dikke drama om huilen. Je moet eigenlijk doen waar je zelf en je kindje het prettigt bij voelen. Ik heb hier ook een tijdje gehad dat ik er bij ging zitten of nog ging rommelen op de overloop. De beste methode wat hier werkt is toch wel laten huilen en dan na 5 a 10 minuutjes (afhankelijk van hoe hysterisch het gekrijs is) weer terugkomen om te geruststellen en te troosten (en dan ook weer weg te gaan) Zo wist ze dat we er nog waren, maar dat ze ook niet uit bed werd gehaald. De 1e avonden kostten veel tijd om dit toe te passen (zeker 1.5 uur) Maar meestal was het na een paar dagen ook weer over. Maar het is echt afhankelijk van wat voor jullie het beste aanvoelt.