Ik zit net in de auto en ga met mijn tong langs de achterkant van mijn spalkje van mijn ondertanden. En ineens voel ik 2 knobbeltjes in mijn mond. Thuis heb ik in de spiegel gekeken, en als ik laat maar zeggen mijn hoektanden heb in mijn onderkaak, en dan ongeveer een halve cm naar beneden dus echt in mijn kaak. Zie ik door het roze tandvlees, 2 keiharde bobbeltjes zitten. Zo groot als een halve doperwt. Zou dat een vetbultje kunnen zijn ofzo. Herkend iemand het, als ik het maandag nog voel, ga ik sowieso even naar de huisarts. Maar ik krijg nu meteen allemaal paniek gedachten, ook omdat ik google heb gebruikt. dom.. Ik merk dat sinds één van mijn schoonouders 3 maanden geleden is overleden ik heel snel bij iets geks denk, als ik maar niet... Ging voor pijn in arm en heup naar de fysio, binnen 3 maand overleden helemaal verkankerd.. en nooit iets gemerkt. Ik ben nooit een paniekdenker geweest, maar nu ineens wel Hoop dat dat in de toekomst weer iets afzakt. Iemand een idee wat het kan zijn..
Ik herken het niet, maar als je twijfelt kun je ook naar de tandarts. Ben je daar pas geweest? Die kijken ook altijd of dat ze iets 'geks' zien. En laat je idd niet gek maken door google hoor, daar komen meteen de ergste dingen uit, die het 9 van de 10 keer niet zijn!
Ik ben een maand geleden nog bij de tandarts geweest, toen zijn er foto's van mijn gebit gemaakt, wat ze 1 x in de 2 jaar doen, maar daar kwam niets uit. Toen had ik overigens die bobbels ook nog niet gevoeld hoor. Ik heb nooit iets met mijn gebit gelukkig..
Ja ik heb ze wel. vond het toen ook dood eng en heb er de HA 2 keer naar laten kijken aan een kant is ook een speekselklier wat opgezet maar dat is al sinds ik 18 ben. Volgens de HA niks ernstigs en hebben veel mensen het. ik zou er alleen wel even naar laten kijken. Dan kan de HA je gerust stellen of even een foto laten maken.
Mijn tandarts checkt altijd op dat soort bobbeltjes, kan botuitgroei zijn meen ik me te herinneren. Dat gebeurt soms, hoeft niet zoveel te betekenen.
Hoe heeft de huisarts beoordeeld dat het niets ernstigs is dan? hebben ze bij jou sowieso ook een foto laten maken? Als het er maandag nog zit, waar ik wel van uitga, dan sta ik er wel op dat ze er foto's van maken. Een dokter kan aan de buitenkant toch niet beoordelen of iets niet kwaadaardig is.
Mijn vriend heeft het gehad om zijn gehemelte. (Was 1 bult) die ging op een gegeven moment ook pijn doen en bleek een abces te zijn van een dode wortel. Uiteindelijk heeft de kaak chirurg het open gemaakt en behandelt
Hoe ziet het bobbeltje er uit? Ik heb in deze maanden ook altijd veel last van bobbeltjes in mn mond en die verdwijnen altijd weer vanzelf. Ik wijt het altijd aan de verandering van het weer en vitamine tekort. Maar ik weet natuurlijk zo niet hoe het er bij jou uit ziet. En dan kun je beter even voor je eigen rust langs de huisarts maandag
Het lijkt absoluut niet op een blaar oid, het is keihard, en schijnt wit door het rozige tandvlees heen. Het lijkt wel bot. Ik weet zelf eigenlijk niet wat wijsheid is, naar de huisarts of tandarts..
Ik zou de huisarts bellen en het toelichten. De assistente kan neem ik aan beoordelen of het bij hun thuishoort of bij de tandarts. Heb je al op afte gezocht? Beetje onsmakelijk, maar bij afbeeldingen op google zie je wel veel soorten en maten zeg maar.
Ja ik bel maandagochtend even. Nee het is zeker geen aft, want dat is een zweertje, dit is echt onderhuids en heel hard komt niets uit.
Zijn de bultjes niet gekomen door het maken van die foto's bij de tandarts? Dus waar dat plaatje tegen je gehemelte heeft gedrukt
Mijn man heeft op dezelfde plek ook van dat soort bobbels. Volgens de tandarts is het bot en kom het omdat hij (als kind) zijn tandpasta altijd doorslike. Klinkt mij raar in de oren, maar wie weet... Ik zou er wel ff naar laten kijken.
Ik heb het ook! Een harde bult, doet geen pijn. Heb me ook vanalles in mijn hoofd gehaald. Ik ben hiervoor bij de huisarts, tandarts en kaakchirurg geweest. Deze laatste heeft er ook foto's van gemaakt. Maar allemaal hebben ze niks geks kunnen ontdekken. Inmiddels is dit alles zo'n 5 jaar geleden. De bult zit er nog en ik ben nog steeds kerngezond
Ik heb dat ook wat jij omschrijft, ooit inderdaad eens aan gedacht om daarmee heen te gaan , maar omdat aan beide kanten zo'n bultje zit , dacht ik dat het vast wat normaals was
Ik lees bij de laatste 4 reacties ook een soort herkenning, maar hoe heeft de tandarts/ dokter dan met zekerheid kunnen zeggen dat het niets ergs is? Zijn er foto's gemaakt?pff ik wil me niet zo druk maken dat het iets ergs is.. het zal ook wel meevallen.
laatst was er iemand met een soortgelijk verhaal en een foto er bij.. Toen bleek het om een cyste/abces te gaan.. Als ik jou zo hoor klinkt het ook zo, maar ik ben maar een simpele lezer Als je het niet vertrouwt gewoon naar laten kijken
Die 2 knobbeltjes heb ik ook. Normaal zijn ze heel klein. Maar heb ook wel gehad dat ze ineens groter en hard waren. Leek ontstoken. Is vanzelf weer weggegaan. Maar bij zorgen even naar laten kijken.