Ons dochtertje is bijna 11 maanden, heeft op dit moment nog geen tanden maar onder staan er 2 op doorbreken. Nu heeft ze afgelopen vrijdag en zaterdag koorts gehad en ook veel poepluiers, maar toen nog geen spuitluiers. Daarna is de koorts weg gegaan en sinds gister heeft ze enorme spuitluiers, maar geen koorts. Ze heeft er wel wat rode billen van gekregen. Ze is nu verder vrolijk, eet en drinkt goed. Ik dacht zelf dat de koorts en spuitluiers konden komen door de doorbrekende tandjes, maar hoe lang houden deze symptomen dan aan? een paar dagen, een week?? Iemand ervaring? (ze moest gister trouwens van het kdv gehaald worden omdat ze 3 spuitluiers had, terwijl er verder niks aan de hand was. Niet echt handig dus...)
De eerste keer tanden (4 in twee weken) heeft ze wel spuitluiers gehad, een week denk ik.. Nu alleen wat rode billen, constant met de handen in de mond en slecht slapen 's nachts (3 nachten)
Volgens mij verschillen de symptomen enorm per tandje en per kind! De twee ondertandjes zaten er bij mijn dochtertje ineens, niks van gemerkt. Maar de twee boventanden, daar heeft ze echt wekenlang last van gehad. Nachtenlang huilen, spuitluiers, en dan weer even niks, en dan begon het weer. Wat was ik blij toen die door waren! Nu is ze bezig met de andere snijtanden, en ook die klachten verschillen per tandje. Maar hoe dan ook kan het heel vervelend zijn! Ook voor jou als mama, ik was op een gegeven moment echt doodop van al dat gehuil en gejengel. En dan ineens is het voorbij, zijn de tandjes door en is je uk weer vrolijk. Sterkte!
Mijn dochtertje is er heel vroeg bij, al is het geen super uitzondering met 3 maanden. Maar ze wil constand in van alles happen en kwijlt lekker veel en soms huilt ze van de pijn en dan grijpt ze naar haar mondje. Ook vind ze drinken nietzo fijn op dit moment. Mijn dochter heeft ook last van uitslag en rooie wangetjes, dat hoort er ook echt bij. Het kan van weken tot maanden duren tot een tandje echt doorkomt.. en de klachten kunnen ook weer verdwijnen om dan weer terug te komen. Mijn dochter heeft er nu een kleine 6 dagen ofzo last van en je ziet witte plekjes onderin waar 2 tandjes zitten te drukken.
Het enige wat ik bij mijn zoontje zie is kwijlen....ik had er eigenlijk niks van gemerkt dat ert opeens een tandje zat aan hem, het waqs mijn moeder die zei, ik voel een puntje in zijn mond. De voilgende dag stak het hele tandje erdoor..... zonder veel symptomen dus!
Er is inmiddels een puntje van haar tandje zichtbaar! dus ze was duidelijk daardoor even uit haar doen, heeft een weekje geduurd.
Beetje late reactie maar Sil heeft ook altijd behoorlijk lang last van wisselende symptomen voordat de tanden ook daadwerkelijk doorkomen... Soms wel 3 weken lang het 1 na het ander; eerst zure poep, dan koorts, dan weer oorpijn, spugen & kwijlen en op het laatst een beetje alles tegelijk. Zo frustrerend. Gelukkig helpt Chamodent hier vaak wel tegen de ergste symptomen en als hij erg veel last heeft, krijgt hij gewoon lekker paracetamol. Het is echter wel altijd puzzelen of het nou wel echt tanden zijn waar hij last van heeft Gelukje voor ons: hij hoeft nu alleen zijn laatste 4 kiezen nog. Dan zijn we er vanaf. Halleluja!