katten op me buik!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sabrina1984, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hallo allemaal

ik ben vanddag precies 28 weken en 5 dagen zwanger van ons eerste kindje.
    ik heb een vraag met betrekking tot mijn katten.
    we hebben 3 katten en elke week worden ze steeds meer aanhankelijker naar mij toe.
    nu zijn er 2 katten die het heerlijk vinden om te gaan liggen spinnen en titten(knorren en stampen met de voor pootjes) op mijn buik.
    weten jullie of dit erg is en of het kwaad kan?
    zelf heb ik er geen last van en vind het heerlijk om zo met ze te knuffelen.

graag jullie advies.
    alvast bedankt

2. WendyH1979

6 feb 2008
    46
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Capelle aan den IJssel
    Hoi Sabrina,

Wij zijn van het weekend er achter gekomen dat ik zwanger ben. Een ook wij hebben katten.
    Dus ik ben eigelijk wel benieuwd wat het antwoord zal zijn. Dus ik lees even mee.

Gr, Wendy

3. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hoi wendy

van harte gefeliciteerd!
    tuurlijk lees je mee is leuk hoor!

gr sabrina

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

is echt niks mis mee hoor.
    katten kunnen aanhankelijker worden door jouw hormonen.
    hier ligt de hond vaak op de buik.
    het enigste wat gevaarlijk kan zijn zijn de uitwerpselen van de katten verder kan er niks kwaad.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    nee hoor de kleine heeft er geen last van

als youame schopte ging de kat kopjes geven enz
    ze waren elkaars beste maatjes na de bevalling

6. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    mijn kat ligt elke avond bij mij op de bank en soms gaat ie op me buik staan maar dat vind ik een vervelend gevoel dus leg ik hem elke keer weer op me benen, op me buik liggen mag hij wel maar dat trappelen vind ik pijnlijk ( me kat is ook niet de kleinste )

7. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    bedankt allemaal voor jullie reactie's

ben in iedergeval blij met de antwoorden.

8. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

Bij de eerste had ik voortdurend 2 van de 4 katten op m'n buik en dat zijn nu de beste maatjes van mijn meisje. Nu ik zwanger ben van de tweede zoeken ze 's avonds ook weer m'n schoot op! Erg gezellig en kan absoluut geen kwaad. Katten zijn hele schone dieren. (De kattenbak verschoon ik niet trouwens)

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Mijn kater weegt 8.5 kilo en gaat ook wel eens op mijn buik staan.

Als je kindje het niet fijn vindt merk je dat denk ik wel aan het bewegen.

10. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Hier ook 2 katten, waarvan 1 egt de hele dag door op mijn buik wil liggen & stampen.. Zodra ze ziet dat ik op de bank ga zitten komt ze al aangehuppeld.. De ander is wel wat aanhankelijker maar niet zo als de eerste.. gelukkig is ze heel klein gebleven en vind ik et niet erg, vind het indd ook heerlijk om met er te knuffelen.. En als de baby schopt, gaat ze knorren hihi..

Indd alleen oppassen met de uitwerpselen, vanwege een bepaald bacterie, maar dit risico is ook weer hoger bij katten die buiten komen & die van mij komen niet buiten, al doe ik voor de ckerheid ook niet zelf de kattenbak..

11. moesje jolanda

moesje jolanda Actief lid

8 nov 2008
    100
    0
    0
    mama van 2 zoontjes zwanger van de 3de
    beverwijk
    bij mij is het een heel gevecht
    2 katten en een hond die op men buikkie willen liggen de hond krijgt meteen een schop van men baby en de katten na een min of 15 dan vind de dame in mijn buik het genoeg....

ik doe overigens wel de kattebak ben een alleenstaande mams en tja men beesjes willen wel een schone bak...

12. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    mijn kat is 22 en wordt heel slecht volgens de dierenarts heeft ze geen pijn dus van mij mag ze blijven.
    Maar die ligt echt continu bij me, achtervolgt me echt overal! ze gaat niet echt midden op me buik liggen maar meestal aan de zijkant zeg maar, als die kleine t zat is krijgen we een schop en leg ik r op me benen daar blijft ze dan lekker weer liggen ik hoop dat ze nog meemaakt als de kleine er is.

ik maak trouwens ook de kattebak schoon, ik heb r al 22 jaar dus zal wel immuum zijn maar trek wel handschoenen aan

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn kat wil ook altijd op m'n buik liggen.
    De baby maakt het niet uit maar ik vind het zelf irritant sinds ik zwanger ben.

Dus ik kick haar er gewoon af! :)

14. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Ik kan mijn katten niet van mij afhouden :D ze willen zijn waar ik ben. en slaap dus met katten zelfs over me heen. ben ineens een kussen voor ze.

Acht ik vind het wel best, heb er nu nog niet zo last van. Hoop alleen dat er geen jalouzie onstaat na de geboorte. Zeker met de kater, die is altijd al erg aanhankelijk geweest.

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

hihi mijn kat ligt ook non stop bij me. heel schattig! en ook op mijn buik inderdaad.....
    als hij begint te spinnen gaat mijn beeb schoppen tegen m aan... die zal wel denken, SSSSSSSSSSSTTTTTT wat een herrie hihihihi ... mijn kater kan nogal zeer luidruchtig spinnen. zodra die dan een trap krijgt zie je m echt zo kijken van heeehhh?!?!?!? wat was dat? moet ik erg om lachen soms :D

gaan volgende week de box vast neerzetten in de kamer, zodat ie vast af kan leren dat ie daar NIET NOOIT NEVER in mag. ben namelijk beetje bang dat ie straks net zo aanhankelijk naar de baby is als nu naar mij.....

16. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    nou ja aanhankelijk naar het kindje toe is niet erg maar idd uit de box moeten ze blijven :)

17. Nijntje77

Nijntje77 Lid

24 feb 2009
    20
    0
    0
    regio 040
    Lijkt wel een soort van beschermdrang van je kat ofzo!

Onze kat komt ook telkens op mijn schoot liggen.
    Ik heb mijn kont nog niet geplaatst op de bank of hoppa...daar is meneer al.
    Ik heb er ook niet altijd zin in! En dan zet ik m weg hoor..
    Ik ben 40 weken zwanger en heb een gigabuik. Op schoot vind ik niet erg maar zodra die op mijn buik wil nestelen heeft ie pech gehad!

Grappig he het gedrag van huisdieren.

ps: ook ik met de kattebak niet schoon.

18. WendyH1979

6 feb 2008
    46
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Capelle aan den IJssel
    Goed om te lezen dat het igg geen kwaad kan. Maar de kattenbak doe ik ook niet meer. Ik mag het niet eens meer dan van mijn mannetje. Wat een schat is dat geworden. Dat was hij al, maar nu een nog grotere.

Onze katten lijken nu wel waakkatten te zijn geworden. Overal waar ik heen ga gaan hun ook heen. Als ze geen zin hebben om op te staan, dan blijven we me volgen. Dan krijgen ze van die langen nekken en grote ogen. Zo lief en grappig.

Aan alle dames. Veel gelukkig met jullie verdere zwangerschap.

Gr, Wendy

19. Shel

Shel Actief lid

27 okt 2008
    136
    0
    0
    Regio Utrecht
    Grappig topic deze. Ik heb zelf geen katten (meer), maar toen ik zelf nog een baby was heeft mijn kat de oppas ooit eens aangevallen die mijn kamertje in wilde... waakkat! Ik heb deze kat 22 jaar van mijn leven bij me gehad, en was altijd waakzaam. Geweldig!

20. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    hier ook de katten steeds aanhankelijker! Is zooo lief! De jongste van de 2 ligt ook echt met z'n oortje op m'n buik en slaat z'n pootjes om me heen. Zo schattig!
    De oudste heeft het meer voorzien op de wieg. Da's ff wat minder, want ik wil natuurlijk geen katteharen in m'n kraakhelderschone wieg! Hij wil trouwens ook heel graag bovenop m'n buik liggen maar met z'n pakweg 7 kilo is dat ook geen succes. ;) Dus hij ligt op m'n schoot óf hij gaat bij manlief liggen als de ander op mijn schoot ligt. Dat laatste gebeurd trouwens niet zo vaak want hij is wel een beetje de baas over de ander en jaagt 'm meestal weg :)

Kattenbak verschonen hoeft hier niet. Heb jaren een kattebak gehad, maar ze hebben een kattenluikje en doen hun behoefte buiten. Ik krijg ze er niet op (alleen als het luikje dicht is en ze langdurig niet naar buiten kunnen). Gelukkig wonen we in een zeer groene omgeving, zodat de buren er weinig last van hebben. :rolleyes:

Deel Deze Pagina