Hoihoi, Iemand een idee waarom je misselijk bent? Iemand enig idee wat de achterligende oorzaak is,puur hormonen of verandering lichamelijk??
Volgens mij allebei! De hormonen veroorzaken heel wat kwaaltjes, maar als je na gaat dat je lichaam ineens ruimte moet maken voor een babytje en alles aan de kant moet gooien, zal vast niet zonder gevoel gaan.
@ludora, haha ja dat was ik ook de eerste week. Nu ben ik inmiddels 11 weken zwanger en al een week of zes misselijk. Ben er helemaal klaar mee... natuurlijk ben ik blij dat ik zwanger ben, en als het voor de baby goed zou zijn, zou ik rustig nog een half jaar misselijk zijn. Maar puur voor mezelf.. mag het wel ophouden nu
pfff 6 weken Ik ben pas bijna een week misselijk, weet niet eens of ik zwanger ben, maar word er nu al gek van!
Dit vond ik ergens op het net: De precieze oorzaak van misselijkheid tijdens de zwangerschap is onbekend. Mogelijk spelen hormoonveranderingen of een verminderde werking van maag en darm een rol. Daarnaast zouden psychische factoren de klachten kunnen verergeren. Ook blijkt steeds vaker dat stress een versterkende invloed kan hebben op misselijkheid en braken. Tenslotte zijn er steeds meer aanwijzingen dat er een relatie is tussen misselijkheid en braken in de zwangerschap en schildklierhormonen. Een verhoogde kans op misselijkheid in de zwangerschap bestaat in geval van een meerlingzwangerschap, als moeder of zusjes erg misselijk waren in de zwangerschap en bij misselijkheid in vorige zwangerschappen of tijdens pilgebruik. Er is geen verband tussen de afwezigheid van misselijkheid en een miskraam. Er zijn genoeg vrouwen die helemaal niet misselijk zijn en toch een prima zwangerschap doormaken. Er is dus geen reden tot zorgen als een zwangere vrouw niet misselijk is.
Morgen ben ik 13 weken (moet banner nog aanpassen) en mijn misselijkheid begint nu eindelijk af te zakken. Vanaf 6 weken goed misselijk geweest. Dacht dat het nooit beter werd (hoopte dat het na de piek van 10 weken zou zakken maar dat ging natuurlijk niet zo snel als ik zou willen) maar gelukkig eindelijk voelt het weer beter. Bij sommige geuren nog wel kokhalzen maar hoef niet meer tegen de misselijkheid op te eten.
Ik hoef gelukkig nog niet over te geven. Maar de hele tijd boeren (charming) en zo'n weeig gevoel.... pfff