Waarom ben je eigenlijk misselijk

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Ludora, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Hoihoi,

Iemand een idee waarom je misselijk bent?
    Iemand enig idee wat de achterligende oorzaak is,puur hormonen of verandering lichamelijk??

2. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Volgens mij allebei!
    De hormonen veroorzaken heel wat kwaaltjes, maar als je na gaat dat je lichaam ineens ruimte moet maken voor een babytje en alles aan de kant moet gooien, zal vast niet zonder gevoel gaan.

3. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    De meeste kwaaltjes in de ca eerste 12 weken komen door het HCG hormoon.

4. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Wat een raar iets die hormonen...

(ben overigens best blij met mijn misselijkheid, nu nog :p )

5. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    @ludora,
    haha ja dat was ik ook de eerste week. Nu ben ik inmiddels 11 weken zwanger en al een week of zes misselijk. Ben er helemaal klaar mee... natuurlijk ben ik blij dat ik zwanger ben, en als het voor de baby goed zou zijn, zou ik rustig nog een half jaar misselijk zijn. Maar puur voor mezelf.. mag het wel ophouden nu:D

6. Within

Within Niet meer actief

pfff 6 weken :$ Ik ben pas bijna een week misselijk, weet niet eens of ik zwanger ben, maar word er nu al gek van!

7. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Dit vond ik ergens op het net:

De precieze oorzaak van misselijkheid tijdens de zwangerschap is onbekend. Mogelijk spelen hormoonveranderingen of een verminderde werking van maag en darm een rol. Daarnaast zouden psychische factoren de klachten kunnen verergeren. Ook blijkt steeds vaker dat stress een versterkende invloed kan hebben op misselijkheid en braken. Tenslotte zijn er steeds meer aanwijzingen dat er een relatie is tussen misselijkheid en braken in de zwangerschap en schildklierhormonen.
    Een verhoogde kans op misselijkheid in de zwangerschap bestaat in geval van een meerlingzwangerschap, als moeder of zusjes erg misselijk waren in de zwangerschap en bij misselijkheid in vorige zwangerschappen of tijdens pilgebruik.
    Er is geen verband tussen de afwezigheid van misselijkheid en een miskraam. Er zijn genoeg vrouwen die helemaal niet misselijk zijn en toch een prima zwangerschap doormaken. Er is dus geen reden tot zorgen als een zwangere vrouw niet misselijk is.

8. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Thanx voor de info!!!!

9. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Morgen ben ik 13 weken (moet banner nog aanpassen) en mijn misselijkheid begint nu eindelijk af te zakken. Vanaf 6 weken goed misselijk geweest. Dacht dat het nooit beter werd (hoopte dat het na de piek van 10 weken zou zakken maar dat ging natuurlijk niet zo snel als ik zou willen) maar gelukkig eindelijk voelt het weer beter. Bij sommige geuren nog wel kokhalzen maar hoef niet meer tegen de misselijkheid op te eten.

10. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Ik hoef gelukkig nog niet over te geven. Maar de hele tijd boeren (charming) en zo'n weeig gevoel.... pfff

Deel Deze Pagina