Niet lekker voelen in aanloop naar bevalling?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sproetepetoet, Mar 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

Jul 18, 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Nu 38 weken zwanger en voel me helemaal niet lekker...
    In tegenstelling tot de afgelopen tijd. Heb steeds voldoende energie, buik zit niet in de weg, kan eigenlijk alles doen wat ik wil, nog veel aan het klussen en schoonmaken in huis geweest...
    Begin van de week was ik wat grieperig met een beetje verhoging, het is niet echt heel erg geworden en na goed uitrusten voelde ik me gisteren weer prima.
    Dus gisteren nog lekker aan het poetsen geweest (me niet heel druk gemaakt hoor naar mijn idee), maar 's middags ineens heel duizelig, trillerig, misselijk... Steeds een beetje een flauwvalgevoel. Als ik dan wat eet ben ik daarna misselijk, maar dat trekt ook wel weer snel weg.
    Vanmorgen na het opstaan nog steeds dat flauwe duizelige gevoel...
    Maar dat was om een uur of 10 wel beter. Toen had ik controle bij de vk en alles was prima, lage bloeddruk zoals altijd, gewoon alles normaal.
    Toen ik terugkwam (na 5 min fietsen) weer helemaal duizelig en trillerig. En weer misselijk als ik iets eet, maar het trekt wel snel weer weg en het lijkt toch wel wat tegen de duizeligheid te helpen. Verder voel ik me ook niet ziek ofzo...wel doodmoe.

Het lijkt vooral alsof ik me gewoon heel rustig moet houden.
    Ik herken dit totaal niet van de vorige zwangerschappen en ook niet van deze tot nu toe.
    Ik voel me echt totaal anders dan de afgelopen periode, daarom vroeg ik me af of het toch een soort aanloop naar de bevalling kan zijn?

Herkenbaar voor iemand?

2. beertje12

beertje12 Actief lid

Dec 10, 2009
    161
    0
    0
    Ede
    Ja heel herkenbaar. De eerste keer wist ik ook niet wat er gebeurde.
    Ik heb het nu sinds een week. Maar of ik nou wat drukker ben of net mijn bed uit kom....het maakt niets uit.
    Misschien dat je lijf het gewoon wat zwaarder gaat krijgen aan het eind?

3. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Zou zomaar kunnen dat je virusje onder de leden hebt. Op het moment waait er vanalles rond. Hier ook al aantal weken grieperig gevoel af en aan. Maar heb niet het idee dat het van de zwangerschap komt zeg maar. Lekker rustig aan doen en als je het niet vertrouwd gewoon je verloskundige bellen.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dit waren mijn 2 dagen voor de bevalling ondanks dat ik gestript ben dood moe was ik...

5. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

Jul 18, 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties dames.
    Ik dacht aanvankelijk dat ik gewoon te druk was geweest en dat mijn lichaam aangaf dat ik rust moest nemen, maar nou is het sinds vanmorgen toch stevig aan het rommelen. Krampen met aardige regelmaat al uren aan een stuk... ik ben benieuwd of dit alleen voorweeën zijn en dat dit meteen al gaat doorzetten...spannend!

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Als je dichterbij de bevalling komt, maakt je kindje stresshormonen aan die jouw lijf prikkelen.
    Als het niveau van die hormonen hoog genoeg is, zet de bevalling in.

Door die hormonen kan je je grieperig en onrustig voelen.

Misschien is dat het?

7. Imrw

Imrw Bekend lid

Jul 1, 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb de avond voor de bevalling super veel lopen spugen

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Oh ik had koorts toen ik weeën had, maar bij de uitdrijving nam iets in me het persen over. Klinkt heel gek, maar vertrouw gewoon op je lichaam. Het doet toch wat het moet doen.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ben benieuwd of het rommelen door heeft gezet :)

10. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

Jul 18, 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het heeft niet doorgezet. Ik had het ook niet verwacht in eerste instantie, omdat ik de vorige keer wel bijna twee weken voorweeën heb gehad, maar die waren wel altijd 's nachts. Deze leken toch ook wel heviger en regelmatiger te komen en duurde de hele dag, maar toen om 6 uur de kids thuiskwamen was het in een klap weg! Had wel zo'n beetje verwacht dat het vannacht weer terug zou komen, maar dat is niet gebeurd. Nu ook niks aan de hand, dus wie weet duurt het nog een paar weekjes...

Share This Page