Dreumes gevallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ellen8, 14 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Hopelijk kunnen jullie mij, als enigszins overbezorgde moeder, wat advies geven.

Vanochtend ging ik douchen en ik zet dan vaak het babybadje in de douchecabine waar ons zoontje van 1 dan in gaat. Ik houd hem altijd goed in de gaten, maar hij gaat wel vaak staan. Nu leunde hij tegen de deur van de douchecabine en doordat deze open ging, viel hij zo voorover op de grond. Nu was de val niet hard, maar doordat de ruimte beperkte was, volgde zijn lichaam nogal op een rare manier waarbij hij zijn nekje wat leek te verdraaien. Begrijpen jullie wat ik bedoel?
    Hij huilde meteen en was eigenlijk na 1 of 2 minuten ook wel weer gekalmeerd. Beweegt alles zoals gewoonlijk. Hij ligt nu al een tijdje lekker te slapen bij mij.

Toch blijft dat beeld me wat achtervolgen. Ik maak me niet zozeer zorgen dat hij op zijn hoofd ik gevallen, maar vooral dat hij zijn nekje wat leek te verdraaien. Heb overleg gehad met mijn vader die arts is en die gaf aan dat er vast niets aan de hand is (gezien de val en de reactie daarna, vooral het feit dat hij alles nog.goed beweegt). Maar ik ben toch nog in twijfel of ik ook even moet overleggen met de HAP. Is dat overdreven? Wat zouden jullie in mijn geval doen? Bedankt alvast voor de reacties.

2. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Als jij twijfeld heb je geruststelling nodig.. ik zou gewoon bellen.. al is het voor jouw eigen gemoedsrust. . Beter 10 x te vaak gebeld als 1x te weinig

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik weet dat jonge kinderen nog zeer flexibel zijn. Ik heb mijn kinderen wel vaker zien vallen waarbij je je hart vasthoudt maar er is nooit schade.

Gezien het feit hoe hij inderdaad reageerde en daarbij het advies van je vader die arts is, zou ik verder niks doen. Ik beweeg zelf altijd even het hoofd en nek om te kijken hoe mijn kind reageert.

4. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Als dit mij zou gebeuren zou ik me geen seconde zorgen maken. Heb hem al zoveel smakkers zien maken waar je maag bij omdraait en gelukkig nooit wat aan de hand. Gezien de reactie en dat bij alles goed beweegt zal het wel loslopen. Denk ook dat de hap zegt dat je het aan moet kijken en anders maandag naar de ha.

Maar als het je zo dwars zit zou ik gewoon even bellen. Al is het voor de geruststelling.

5. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Dank voor jullie reacties. Ik heb het aardig los kunnen laten. Kereltje is helemaal zichzelf, lekker beweeglijk. Mijn vader heeft hem vanmiddag ook nog even gezien. Het lijkt mee te vallen.
    Je hebt ook gelijk hoor Nicci; ik zal vast nog wel meer smakkers gaan zien. Maar ik ben (nog) niet zo'n held wat dat aangaat geloof ik. Schrik vliegt me elke keer om het lijf. En het is mijn eerste, dus ik weet niet zo goed wanneer ik me echt zorgen moet maken. Haal me soms ook nogal snel vanalles in mijn hoofd... En Google doet dan soms ook geen goed. Maar nu vertrouw ik toch ook maar op mijn gevoel dat het meevalt.
    Nogmaals bedankt! Fijn om van meer ervaren moeders advies te krijgen!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Leer vertrouwen op je kind: ze laten doorgaans echt zien of er wel of niet iets aan de hand is. Als er dingen spelen die wel behandeling nodig hebben, maar waarvan je niet meteen zeker bent of dat nou wel of niet zo is, dan heb je er ook rustig de tijd voor om dat in te schatten en even af te wachten. Bij dingen die spoed vereisen, merk je dat echt direct aan je kind :)
    In jouw geval lijkt alles me prima in orde. Ze hebben nog een hoop kraakbeen en kunnen nog veel kanten opbuigen. Dat ziet er soms eng uit, maar kan dus nog op deze leeftijd ;)

7. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Dank je Rozemarijke! Wat een wijs advies. Het zet me even met twee benen op de grond :). Op andere fronten kan mijn zoontje ook heel goed aangeven dat hij zich niet happy voelt (moe, honger, overprikkeld) en ik voel dat ook goed aan. Ik moet dus leren vertrouwen dat hij het wel aangeeft als hij echt pijn heeft en leren vertrouwen op mezelf dat ik dat op dat moment ook als zodanig zal interpreteren.
    Dank je!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Graag gedaan :D Mommy knows best is inmiddels wel mijn lijfspreuk geworden ;) Het is namelijk echt waar :)

Deel Deze Pagina