Buikgriep HELP (16mnd)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Veertje84, Jan 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Toen ik gisteren na mijn werk mijn zoon bij mijn schoonouders ging ophalen, begon hij wat te jengelen. Ik dacht dat hij moe was...
    Eenmaal thuis spuugt hij me toch een golf braaksel...echt heel veel.
    Daarna met hem gaan douchen (alles zat onder). Dit hielp wel eventjes. Tien minuten daarna spuugt hij weer een hele lading en daarna nog 2 keer (stuk minder natuurlijk omdat alles er al uit was).
    Hij heeft toen een half uurtje op de bank geslapen (wilde niets drinken). Heb hem toen nog een tijdje opgelaten en toen ik geen kokhalsneigingen meer zag, heb ik hem in bedje gelegd.
    Ik heb op zijn kamertje geslapen (omdat ik zo bang ben dat hij in zijn braaksel kan stikken...) maar er is niets geks meer gebeurd. Hij werd wel een paar keer wakker en had dorst (logisch ook denk ik).

Nu slaapt hij nog. Maar ik weet niet goed of dit wel buikgriep is? Hij heeft maar een uurtje ofzo gebraakt, daarna was het over. Hij had wel wat dunne ontlasting, maar krijgt ook tandjes door en meestal heeft hij dat dan.

Hoe moet ik hiermee omgaan? Moet ik naar de HA? Wat moet ik hem te eten geven (ontbijt/middag/avondeten)?

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drinken is het belangrijkst. Kleine beetjes, de maag moet weer even wennen vaak.blijft dat erin kan je een cracker proberen. Gaat dat ook goed heel klein beetje fruit.
    Ha hoeft pas bij 3 dagen flinke koorts, vermoeden van uitdroging, of als jij je erge zorgen maakt. Hij kan vaak niet zoveel doen bij griep. Maar als je je zorgen maakt gewoon bellen, daar zijn ze voor!

3. Cato1981

Cato1981 Actief lid

Apr 23, 2013
    422
    3
    18
    Mijn zoontje heeft bij 12 maanden buikgriep gehad was veel afgevallen had twee verschillende tegenstrijdige adviezen omtrent eten, hap zei gewoon geven maar toen hij na 6 dagen nog spuugde gaf de hap aan even geen zware dingen te geven zoals warm avondeten en dit heeft geholpen buikje is waarschijnlijk van slag zou dan ook rustige dingen geven en zoveel mogelijk te drinken

4. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Bedankt voor de reacties.
    Achteraf gezien was het denk ik geen buikgriep...
    Hij heeft maar gedurende ongeveer een uurtje gespuugd. Daarna was het over. Heeft ook geen diarree of wat dan ook gehad.
    De volgende morgen was ook niks meer aan de hand (had wel wat langer geslapen dan normaal) en heeft hij gewoon normaal gegeten (had hem een geroosterde boterham gegeven, kleine stukjes). Heeft nergens meer last van gehad.

Later kom ik erachter dat hij bij mijn schoonmoeder nogal volgepropt is geworden met vanalles en nog wat. Dus waarschijnlijk is hij daar misselijk van geworden (LOGISCH)
    Ik was kwaad... want ik had al een paar keer gevraagd of hij anders gegeten had? Nee dat was niet zo, zei mijn schoonmoeder.
    Later vertelt ze me dan toch dat hij (naast de gewone boterham en je weet wel) ook nog sojamelk (krijgt hij van mij nooit) 3 koekjes, een hele plak peperkoek, een danoontje en een appelmoesje na het avond eten gehad heeft OMG!
    Ik geef hem dat allemaal niet vaak en al helemaal niet op één dag.
    Logisch dat zijn maag van streek was...

Sorry, moest het ff kwijt:)

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Toevallig heeft mijn dochter dat afgelopen dinsdag gehad, ze heeft die dag een paar keer gespuugd, wilde niet eten, wilde ook vroeg naar bed, heeft heel de nacht geslapen wel 13uur aan een stuk en toen ze wakker werd was er helemaal niks meer aan de hand.....
    Ik snap het ook nog steeds niet....

6. Mellebel

Mellebel Bekend lid

Jan 20, 2013
    536
    6
    18
    Kwijlt hij veel?
    Dit vraag ik omdat bij mij zoon een paar weken geleden precies hetzelfde is voorgevallen.. golven braken en verder niet veel aan de hand wat op buikgriep leek. Nou kwamen er 2 kiesjes door waarbij hij veel kwijlde en door dat slijm in zn maagje van dat kwijlen raakte zijn maag van streek..dat moest eruit.. Dit heb ik mij laten vertellen door het cb.. Het klonk bij ons wel logisch... Wie weet bij jullie ook.. Tis in ieder geval niet leuk en hoop dat je mannetje daar geen last meer van krijgt :)

7. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Ja hij kwijlt enorm veel en krijgt inderdaad tandjes.
    Maar hij had ook van alles door elkaar te eten gekregen van oma, dus sluit ik niet uit dat zijn maag daarvan van streek was.

Maar heb ook al eens ergens gelezen dat in extreme gevallen kindjes inderdaad kunnen gaan braken wanneer zij tandjes krijgen. Is me inderdaad ook even door het hoofd gegaan!

Wie weet wat het was...misschien een combi van te veel slijm en te veel eten.

8. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Is buikgriep en gewoon uitzieken. Dat kan wel echter spugen dagen en zelfs weken aanhouden.
    Water drinken, genoeg plasluiers als niet dat ors oplossing halen.
    Koekjes eten, brood. Alles mag opzicht alleen bijv melk of fruit kan maag extra irriteren.

Dochter had dat met 7mnd keertje.

Is geen dodelijke ziekte of zo. Let wel op goede hygiëne want is zo besmettelijk.
    Maar ha hoef je niet hij zou niets kunnen doen

Ps: lees nu pas je update. Dat spugen kan komen ook indd dor te veel eten wat ook nog ongezond is en kan ook door soya melk komen of andere dingen. Ik zou echt erna nooit mijn kind met schoonmoeder laten echt onverantwoordelijk. Zou echt pissig zijn

9. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    @ Piccolina:

Ik weet dat te veel eten slecht is! Logisch!
    Mijn schoonmoeder voelt zich ook enorm schuldig en heeft mij de dag erna zelfs een lijstje ge-sms't (tijdens mijn werk) met de dingen die hij gegeten heeft! Ze heeft de boodschap dus begrepen.
    Ik was wel pissig maar ze bedoelt het goed en doet heel veel voor ons. Zij past 3 dagen in de week op mijn zoon en er is nooit eerder zoiets voorgevallen. Ik ga dus echt niet radicaal mijn zoon bij haar weghouden. Iedereen kan een fout maken en daarvan leren vind ik:)

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gelukkig dat hij is opgeknapt!

Op zijn zachtst gezegd dom van je schoonmoeder. Goed dat ze ervan geleerd heeft, maar mensen die kinderen volproppen tot ze gewoon ziek zijn, ik begrijp daar echt niets van en zou zeker een oogje in het zeil houden, dat het niet nog een keer gebeurt.

Share This Page