Hallo lieve meiden, een maand geleden ben ik bevallen van ons prachtige kerst kindje. We zijn zooooo verliefd op hem! Nu hadden we al tijdens de zwangerschap besloten dat we direct voor een tweede gaan. Ik word dit jaar 41 namelijk, dus geen tijd om te wachten. De eerste keer was ik heel snel zwanger en is alles heel voorspoedig gelopen. Nu weet ik dat het bij de volgende volkomen anders kan lopen. En gezien mijn leeftijd ga ik het niet langer dan 10 maanden proberen. Maar ik ben benieuwd, zijn er hier dames die ook direct voor een tweede gaan? En dames die weinig leeftijdsverschil hebben tussen de eerste twee kinderen? Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Heey Curitiba, gefeliciteerd met jullie kerstkindje. En wat leuk dat jullie voor 2e gaan. Ik zelf word volgende maand 39 en nu dus gelukkig weer zwanger na ons stil geboren zoontje in juli... Wij hebben een zoontje van 4,5 en zelf vind ik het jammer dat er best wat leeftijdsverschil tussen gaat zitten uitgaande van een gezonde zwangerschap want ben erg angstig. In mijn vriendenkring wel papa's en mama's die snel achterelkaar 2e kindje kregen. Het heeft zo zijn voor en nadelen denk ik. Heel veel succes voor jullie 2e beebje.
Nog gefeliciteerd met jullie kerstkindje. Afgelopen tweede kerstdag werd onze oudste 9 jaar. na haar geboorte hebben wij ook geen anti conceptie gebruikt en 9 maanden later was ik zwanger van de tweede. (Geboren in juni 2009) Ik zou het zo weer doen. Ze hebben veel aan elkaar en ik heb het niet als zwaar ervaren. Combi werken, huishouden, zorgen en genieten ging hier allemaal goed samen Als het aan ons had gelegen had nummer drie er ook snel weer achteraan gekomen alleen viel dat tegen helaas en telde ik van haar pas aan in de zomer van 2013. Maar nú achteraf is dat dubbel genieten zeker ook omdat de andere twee het zo bewust mee maken. We zelf alles nog eens mogen beleven en bewuster nu de andere twee groter zijn lekker nog eentje thuis. De oudste twee zijn helemaal gek op hun zusje. En met twee dicht op elkaar en dan de kleinste speelt en doet het allemaal leuk en meestal...(haha) lief met en tegen elkaar. maar de oudste twee hadden en hebben ook altijd veel aan elkaar gehad en zitten kwa interesses wel meer op een lijn. Heel simpel al met bv de binnen speeltuin. Afgelopen week nog geweest maar je merkt dat de jongste het er uiteraard nog super vind de middelste ook nog wel maar s oudste al wel wat minder. In combi spelen met zusje kan het dan nog wel net en soms kunnen de oudste iets bv klimbos of bios maar danjongste nog niet mee. Kwa leeftijd had ik geen haast ik was 24 toen de eerste kwam. En 30 bij de laatste. aan onze eens voor een derde hebben we op het einde wel "eisen" gesteld ivm niet te groot leeftijdverschil met de andere twee en niet met hulp van ivf oid omdat we wisten dat het gewoon zo kon en dat we al twee kinderen hedden die hier allemaal niet onder zouden moeten gaan lijden. De gyn zei wel er zijn meerdere wegen naar Rome maar die wilde we niet bewandelen. Kwa aanslag op mijn lichaam heb ik drie keer ks gehad drie keer super gegaan met een snel herstel.
Wij hebben na de geboorte van onze oudste dochter ook geen anticonceptie meer gebruikt. Wij wilden heel graag een tweede kindje maar door mijn PCO was de kans toch heel klein dat het spontaan zou lukken. Dus niks gebruikt met de gedachten we zien wel waar het schip strand en anders als we er klaar voor zijn zetten we weer de stap richting ziekenhuis, de eerste zwangerschap is namelijk met hulp van de Mmm. Maar na 11 maanden was ik spontaan zwanger van ons 2de dochtertje! Super blij, echt een cadeautje. Onze 2 dochters schelen dus 20 maanden en zijn ze echte vriendinnetjes van elkaar.
Ik ken helaas ook een andere kant van het snel zwanger worden na een bevalling. Mijn beSte vriendinnetje is onverwachts binnen twee maanden na haar bevalling zwanger geraakt van haar tweede. Ze heeft vanaf 24 weken af en aan in het ziekenhuis gelegen, omdat haar lichaam er eigenlijk nog niet aantoe was. Met een baby in huis was dat natuurlijk extra zielig allemaal. Uiteindelijk na een voorspoedige bevalling heeft ze een flinke baarmoederonsteking gekregen waar ze heel erg lang van heeft moeten herstellen. In de meeste gevallen gaat het waarschijnlijk goed, maar de artsen zeiden toen wel dat een hersteltijd van 6 maanden toch wel aangeraden wordt tussen twee zwangerschappen .
Wat sneu voor je vriendinnetje. Dan heeft ze ook niet goed van haar 1e kindje kunnen genieten. Lijkt mij niet meer dan logisch dat je even wacht om weer te herstellen. Kan nooit goed zijn toch als je zo snel alweer zwanger bent...
Dat klopt...ze heeft niet van haar zwangerschap kunnen genieten en maar heel kort van haar eerste kindje zijn baby periode.
Jeetje ja, dat zijn de mindere verhalen. Ik moet eerlijk zeggen, als ik een paar jaar jonger was zou ik 10 maanden of zo aan de pil gaan. Maar door mijn leeftijd is het wel een kwestie van nu of nooit. Overigens wil ik wel zeggen dat we ongelooflijk blij zijn met onze zoon, en als er geen tweede komt (voor mij dan, mijn man heeft twee kinderen met zijn ex dus het huis is al heel gezellig vol) we ons ook heel gelukkig en compleet voelen hoor! Maar we willen het toch een kans geven.
Hier ook hetzelfde gedaan, wij wilden erg graag snel een tweede. Ik heb bv gegeven en was 6 maanden na de geboorte van de eerste weer zwanger. Nu willen we graag een derde en dus ook niet aan de anticonceptie gegaan, maar inmiddels is de tweede 'al' bijna 10 maanden dus ditmaal iets minder vlot dan de vorige keer.
Hier zelfde. De eerste duurde 28 maanden en een ziekenhuis traject. Dus bij de tweede na half jaar gestopt met de pil. Eerste maand zwanger 😆 dit werd wel weer een mk. Maar na medicijnen vanuit ziekenhuis opnieuw geprobeerd en meteen weer zwanger... Het kan dus... Wonderen bestaan en we zien dit kindje als een cadeautje.... Het heeft voor en nadelen denk ik maar later hebben ze meer aan elkaar dan met 5 jaar er tussen... Succes!!!