Herkende jij het bij de tweede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door leolientje, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Wat heftig zwangernr6! Heb je niets doorgehad van gebroken vliezen? Liep er niet hele tijd wat uit of was het een hoge vliesscheur? Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd.

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Nope, ik herkende het niet. Mijn man gelukkig wel. Twee uur later was onze dochter er..

3. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Nee niets gemerkt, ik had wel wat waterige afscheiding maar dat heb ik de andere zs'en ook wel gehad wat later in de zs. Het was idd erg heftig, en heb er ook erg lang psychisch last van gehad.

4. GelukkigeDaphne

GelukkigeDaphne Actief lid

13 jun 2012
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mijn 1e bevallen met 41+3 in de ochtend wakker geworden met het gevoel: dit zijn dus weeen. De hele dag gerommeld.
    Die avond voor her naar bed gaan werden ze toch heftiger. Vk langs gekomen die had mijn vliezen gebroken.
    Daarna door naar zh we waten daar om 02.30 ik had veel pijn , zou een ruggeprik krijgen ondst ik nog maar op 3 cm zat.
    Eerst nog naar de wc geweest, gespuugt en toen ik weerop bed lag bleek ik al 8 cm te hebben. Tijd voor ruggenprik was er niet meer.
    Ik heb 8 min geperst en toen was mn dochter er al! Ze is om 04.56 geboren.

inmiddels ben ik 39 weken zwanger en ben ik erg benieuwd hoe het nu zal gaan.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ja, ik herkende het onmiddellijk.

Bij de eerste had ik ongelofelijk buikpijn, maar ik had nog niet het idee dat het weeën waren, want het was heel anders dan in de boekjes. Toen de verloskundige toch maar even kwam kijken had ik al 8 cm ontsluiting. Dat had ik echt nooit verwacht.

Bij de tweede had ik al 9 weken elke nacht urenlang voorweeën, zonder enig effect. Maar toen het echt begon, wist ik het direct. Het ging gelijk ook heel hard van start, binnen een kwartier kwamen de weeën al om de twee minuten. Die keer trapte ik er niet meer in dat ik gewoon wat buikpijn had, haha.

En bij de derde herkende ik het nog sneller. Geen voorwee gehad, maar bij het opstaan voelde ik een klein beetje trekkerig gevoel in mijn buik. Ergens wist ik: dit is het begin. En inderdaad, later op de dag werden het langzaam echte weeën en eind van de middag werd baby drie geboren. Maar die had ik ook emotioneel heel erg voelen aankomen, dus ik was niet verbaasd. De avond ervoor had ik al heel bewust afscheid van het zwanger zijn genomen, buik gefilmd en heel lang zitten voelen hoe het is om een bewegende baby in je buik te hebben, want ik 'wist' gewoon, dat het de laatste mogelijkheid was om dat te voelen. Heel apart...

Deel Deze Pagina