Paar vraagjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Arti13, 1 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Even een paar vraagjes

Laatste dagen heeft mijn zoontje behoorlijk groene ontlasting. Is dit erg?

Ik heb moeite om er vijf voedingen in te krijgen. De laatste twee van vandaag gingen moeizaam. Happen en loslaten.
    Zouden 4 voedingen te weinig zijn? Hij slaapt van 19:30 tot 7:30 zonder voeding. Wordt ook echt niet wakker om te drinken. De laatste dagen laat hij langer tussen de voedingen waardoor het dus lastig wordt om een vijfde voeding te geven.
    Zouden jullie dat toch wel proberen?
    Wat zou het effect zijn op mijn productie. Mijn kindje is nog erg jong. Hij groeit als kool trouwens en heeft voldoende plasluiers.

Wat zou het happen en loslaten nog meer kunnen betekenen? Hij heeft daar bij een overvolle borst niet echt last van gek genoeg, terwijl mijn tsr behoorlijk heftig is. Komt er met stralen uit!

Alvast bedankt!

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Daar komt vermoedelijk ook de groene ontlasting vandaan. Dat is vaak bij overproductie namelijk.
    Volgens mij heeft het er mee te maken dat ze veel voormelk binnen krijgen waar wat minder vet in zit (maar weet dit niet 100% zeker)
    Je kan eventueel wat afkolven voordat je hem aanlegt, dan bouw je zelf een mooi voorraadje op voor de vriezer, blijft je productie goed in stand en krijgt je zoontje ook wat meer van de achterste melk binnen.
    Drinkt hij wel als je hem wat eerder aanlegt? Dat je overdag gewoon na 3 uur aanlegt? En drinkt hij als je hem een droomvoeding geeft?

Als hij zo goed groeit en goede plasluiers heeft denk ik niet dat hij verplicht is om meer te drinken. Maar ik denk dat je wel moet proberen je productie goed op poten te zetten. Ik had ook last van overproductie, en mijn dochter drinkt vanaf het begin maar 6 a 7 keer op een dag (nu 5 a 6) maar merkte wel dat rond de 4 maanden er een dip kwam, dat mijn hormonen veranderden en daardoor is het nu beter op elkaar afgestemd.

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dank voor je reactie.
    Ik denk niet dat ik overproductie heb. Alleen 's ochtends zitten ze heel vol van de nacht. Wel logisch natuurlijk. Maar voor de rest gewoon vol, maar niet veel. Hij drinkt wel goed leeg. Vaak maar 1 kant.

Deel Deze Pagina