Hoelang zwanger???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Milouuuuu, 5 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milouuuuu

Milouuuuu Lid

2 mrt 2022
    9
    0
    1
    Vrouw
    Lieve mensen,

16 januari was mijn laatste keer dat ik ongesteld was. Nov. 2021 gestopt met de pil. Toen keer na 25 dagen ongesteld, toen keer na 40.

Nu werd ik dus helemaal niet meer ongesteld en dacht ik dat ik aan het ontpillen was. Zondag flink carnaval gevierd en gedronken... die maandag een test en wat blijkt. ZWANGER 1-2! Ik was best geschrokken, maar het kindje is meer dan welkom.
    Vrijdag weer een CB test gedaan, toen gaf hij opeens aan 3+ weken zwanger. Ik heb nu geen idee hoe lang ik zwanger ben en of ik mijn kindje schade heb gedaan omdat ik met carnaval likeurtjes heb gedronken met daarbij enkele shotjes... ik schaam me dood. Wie kan mij helpen? De CB testen maken het zo lastig. Moet ik mij zorgen maken? Ben ik uberhaupt al +6 weken?

Laatste keer ongesteld 16 januari > cyclus hoelang???

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Het zou kunnen dat je nu al ruim 6 weken/bijna 7 weken zwanger bent. Als je 16 januari als dag 1 van je cyclus telt en je hebt netjes na 14 dagen een eisprong gehad, kom je daar dan wel ongeveer aan.
    Ik ga even in je verhaal ervan uit dat je bewust met de pil gestopt bent om zwanger te raken?
    In dat geval was het wel handig geweest om na een gemiddelde cyclus van 28 dagen zo af en toe eens te testen of je zwanger was. Zeker als je je cyclus niet weet, de kans dus uiteraard aanwezig is dat je zwanger kunt zijn en je vervolgens ruim hierna ook nog flink gaat drinken, maar goed daar heb je nu niets meer aan ;).
    En alcohol, tja het beste is natuurlijk van niet. Toch gebeurd het natuurlijk wel eens vaker dat een vrouw niet weet dat ze zwanger is en alcohol nuttigt. Het wil dus echt niet zeggen dat er nu iets geks of naars gebeurd, er was natuurlijk ook nog geen bloedband. Qua celdeling zijn daar uiteraard ook theorieën over, die hebben advies doen ontstaan tot geen alcohol wenselijk, maar dat er daadwerkelijk ook iets slechts gebeurd is eigenlijk ook zeldzaam.
    Dus het was niet handig nee, maar het is zoals het is toch? De kans is t grootst dat het totaal geen effect heeft gehad. Ik zou t voor je eigen gemoedsrust anders met de verloskundige overleggen, zij kan je vast geruststellen.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! En ik hoop dat je gauw rust hebt en geen zorgen meer.

Malbec en Sado vinden dit leuk.
  3. Milouuuuu

Milouuuuu Lid

2 mrt 2022
    9
    0
    1
    Vrouw

Hoi bedankt voor je snelle reactie! Ik heb voorafgaand mijn *zwangerschap* echt alleen die zondag avond wat gedronken, paar likeur, en paar shots en paar biertjes. Kan me verder ook prima de avond nog herinneren en had nergens last van erna. Ook niet aangeschoten niks. Alleen lees die spookverhalen dan over FAS etc, dan denk ik altijd wat als wat als.... Maar vaak moet het dan denk ik ook wel gaan om regelmatig alcohol gebruik en veel. Het is gebeurd... is het een idee dat ik maandag de vk nog even bel en zeg dat ik wss toch al langer zwanger ben? Zij denken namelijk zelf nog maar 4 weken. Ik weet het niet zo goed.

Groetjes

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Hoe komen zij aan 4 weken dan? Bij mij gingen verloskundigen altijd van de eerste dag van de laatste menstruatie uit en pastte dit pas aan wanneer een termijnecho anders aangaf. Bij jou zou dus in principe van 16-1 uitgegaan kunnen worden, je weet immers niet wanneer je eisprong was. Een termijnecho zal uitwijzen hoe groot het embryo is en dan zal het specifieker vastgesteld kunnen worden hoelang je zwanger bent.
    FAS heeft inderdaad te maken met langdurig alcoholgebruik tijdens de zwangerschap.

5. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Hmmm als je afgelopen maandag 1-2 had dan kan ik mij niet voorstellen dat je nu al 6/7 weken bent? Dan was je afgelopen maandag echt nog pril zwanger.. Ik had met 4 weken en 4 dagen zwangerschap een 3+ clearblue. Dus je kunt ook heel goed rond de 5 weken zitten...

6. Milouuuuu

Milouuuuu Lid

2 mrt 2022
    9
    0
    1
    Vrouw
    dankje!

7. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Dat is natuurlijk onzin, iedere (bewuste) druppel is er eentje teveel als je zwanger bent of je nou wel of niet aangeschoten was. Als je bewust voor een kindje gaat, is het niet heel handig aangepakt maar dat is achteraf koffiedik kijken natuurlijk, ik had zelf zeker even een testje gedaan als je bewust bezig bent en het al even geleden is dat je ongesteld was maar daar heb je nu niks meer aan en je kunt er niets aan veranderen het is wat het is toch.

Uiteraard gefeliciteerd :D

8. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Als er maandag 1-2 stond en vrijdag 3+ dan denk ik dat je zo rond de 5/6 weken bent nu.

En tsja, alcohol is niet handig, maar je wilt ook nog genieten ondanks dat je bezig bent met zwanger worden.
    Ik denk dat het echt niet zoveel kwaad kan nu.
    Ik was bij m'n vorige zwangerschap ook het weekend voor mijn positieve test lekker doorgezakt en heb een gezonde drieling op de wereld gezet.
    Natuurlijk moet je niet bewust drinken als je weet dat je zwanger bent, maar hoeveel mensen weten pas na maanden dat ze zwanger zijn en hebben al die tijd alles gedaan wat niet mag tijdens de zwangerschap.
    Niet te druk om maken! En gefeliciteerd :)

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht

Ik vermoed dat je rond de 4-5 weken zwanger bent.

Stel dat je ook deze keer weer een cyclus had van 40 dagen, dan zou je eisprong rond cd 28 zijn geweest (met een lf van 12 dagen).
    Dat is dus rond 12 februari.
    Dan was je op 26 feb 4 weken zwanger.
    Op maandag 28 feb was je 4+2 weken en de vrijdag 4-3 ten tijde van de 3+ was je 4+6 weken zwanger.

Vandaag ben je dan rond de 5+3 weken zwanger.

Maar een echo gaat je het exacte termijn geven.

Laat je het ons nog even weten ;)

10. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Toen ik zwanger was van mijn dochter, ook veel gedronken, op vakantie omdat ik niet wist dat ik zwanger was, na 2 dagen bedacht ik me ineens dat ik ongesteld had moeten worden maar toen was 't kwaad al geschiet, geen problemen van ondervonden ookal heb ok me er erge zorgen over gemaakt.

Verder zal ik als ik jou was uitgaan van rond 5 weken zwanger. Maar dit hoor je bij de echo.

Deel Deze Pagina