In onzekerheid.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kiimberleeyy, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiimberleeyy

kiimberleeyy Actief lid

18 mrt 2011
    230
    1
    18
    Vrouw
    Thuizorg
    Markelo
    hallo iedereen,

ik ben afgelopen woensdag bij de verloskundige geweest en zij vertelde mij dat ik 8 week zwanger zou moeten zijn nu, maar ze kon woensdag niks zien op de buikecho en de inwendige echo dus ze vertelde mij dat ik een miskraam gehad had en dat ik niet meer zwanger ben, terwijl ik geen bloeding ofiets gehad heb (tot nu toe nog steeds geen bloeding ofiets). vanmorgen ben ik bij de gyneacoloog geweest en heeft hij een inwendige echo gedaan en daarop was ook niks te zien, maar het kan zijn dat de verloskundige een foutje gemaakt heeft dat ik i.p.v. 8 week nog maar 3-4 week zwanger ben, want heb gister bloedgeprikt en mijn HCG hormoon van 195 en dat was in het begin 40 HCG. en ik heb net een test gedaan van Clearblue en die gaf aan dat ik wel zwanger ben maar nog maar 3-4 week. moet dinsdag weer naar de gyneacoloog dus even afwachten. Maar ik heb sinds vanmorgen 10:30u beetje bloedverlies het is donkerrood/bruinig, is dit nu een teken van een beginnende miskraam of is dit normaal ?

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hey meis,

Wat vervelend die onzekerheid!
    Ik heb zelf geen ervaring met bruinverlies in het begin van de zwangerschap, maar het schijnt vaak voor te komen en hoeft absoluut niet meteen te betekenen dat het mis is!

Ik zal je een verhaal vertellen wat je misschien een beetje gerust stelt. Het is natuurlijk geen garantie dat het bij jou precies zo zal gaan, maar het geeft wel aan dat het ook niet altijd mis hoeft te zijn in jouw situatie...

Een vriendin heeft hetzelfde gehad. Ze twijfelde enorm hoe lang ze zwanger was en dacht zelf ongeveer tien weken op het moment dat ze de termijnecho kreeg, maar het zou ook maar zo 5 a 6 weken kunnen zijn. Op die echo was niets te zien. De echoscopiste/verloskundige zei toen meteen dat het waarschijnlijk een miskraam was en dat ze het nog een weekje zouden afwachten.
    Mijn vriendin had geen bloed verloren, voelde zich zwanger en werd enorm bang van deze uitspraak.
    Een week later moest ze terug komen voor een echo. En wat denk je? Een heel klein vruchtje te zien. Bleek dat ze net 6 weekjes zwanger was geweest bij de vorige echo. Heel normaal dus dat ze toen niets te zien kreeg. Er bleek niets aan de hand, ze was gewoon zwanger.

Veel sterkte in je onzekerheid, en ik duim voor een goede afloop!

Groetjes Linn

3. kiimberleeyy

kiimberleeyy Actief lid

18 mrt 2011
    230
    1
    18
    Vrouw
    Thuizorg
    Markelo
    hallo linn,

bedankt voor je reactie.
    jouw reactie geeft me iets meer rust en toch nog een beetje hoop.
    toch ben ik nog heel bang voor een miskraam, omdat ik toch een beetje bloedverlies had (maar was niet veel, was gewoon na het plassen op het wc-papier). maar dat duurde maar een half uurtje ik heb er nu geen last meer van. maar ben toch onzeker, en als de clearblue test aangeeft dat ik 3-4 week zwanger ben i.p.v 8 week wat de verloskundige zei, dan denk ik dat de gyneacoloog nog niks kan zien op de echo die ik a.s dinsdag 22 maart weer krijg.

liefs kimberley.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #4 merah, 19 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2011
    Je schrijft dat je Hcg in het begin 40 was.
    Wanneer was 'in het begin'?
    Bij een normale zwangerschap zou er tussen een uitslag van 40 en 1 van 195 slechts een paar dagen moeten zitten.
    Als er tussen de twee testen meer tijd zit dan een paar dagen, dan denk ik idd dat je gyn gelijk heeft en dat het een miskraam is/was.

5. kiimberleeyy

kiimberleeyy Actief lid

18 mrt 2011
    230
    1
    18
    Vrouw
    Thuizorg
    Markelo
    hallo merah,

de 40 HCG is nu 2 week geleden, maar de gyneacoloog weet niet wat het is het kan een prille zwangerschap zijn van 3-4 week i.p.v. 8 week wat de verloskundige zei. mijn HCG was gister 195 en de zwangerschapstest van Clearblue die ik gister gedaan heb gaf zwanger 3-4 week aan. en had vanmorgen van 10:30u tot 11:00u beetje alleen na het plassen op het wc-papier beetje bloedverlies donkerrood/bruinig.
    maar moet dinsdag weer naar de gyneacoloog toe dus dan zullen we het wel verder horen.

liefs kimberley.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #6 merah, 19 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2011
    Een stijging van 40 naar 195 in twee weken is echt te weinig.
    Technisch gezien zou het kunnen zijn dat de 40-uitslag van een andere zwangerschap is geweest (die niet goed is gegaan) en dat je gelijk weer zwanger bent geraakt zonder dat je een menstruatie hebt gehad. De kans hierop lijkt me klein. omdat als je progesteron niet daalt je ook geen nieuwe eisprong kunt krijgen.

Hoe dan ook, als beide uitslagen van dezelfde zwangerschap zijn, dan kan dit niet goed aflopen.
    Sorry dat ik het moet zeggen...
    Ik hoop natuurlijk voor je dat ik ongelijk heb...

Positief puntje: 195 is wel een mooie concentratie voor 3-4 weken...

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Beste KImberley,
    Je hebt 3 dezelfde topics lopen. Dit is niet toegestaan.

Ik zet er 2 dicht.

Deel Deze Pagina