Hallo! Ik heb een vraagje en misschien heeft iemand er antwoord op of ook meegemaakt? Ik was bijna 5 weken zwanger... en helemaal happy natuurlijk. Vanmorgen na het vrijen, kwam er wat bloed met het plassen. Ik maakte me eerst geen zorgen, maar het bleef de hele dag aanhouden. Elke keer bij het plassen komt er vrij veel (helder rood) bloed mee. Vanmiddag ook wat stolsels, maar niet veel. Een miskraam verwacht ik helaas we zijn er allebei echt verdrietig van. Alleen, het gekke is, het bloed komt alleen mee met het plassen.... (en afvegen). Niet in het maandverband, hooguit een paar druppels. En net was zelfs mijn plas weer gewoon 'schoon' alleen met afvegen nog wat bloed. Terwijl als ik normaal ongesteld ben, dan komt alles als een gek zeg maar (sorry onsmakelijk), maar dan moet ik regelmatig maandverband verschonen. Dus ik snap het nu echt niet? Ik heb geen hoop dat het 'onschuldig' is... daarvoor duurt het te lang en te veel bloed... maar ik snap niet waarom het niet heftiger is, zoals met gewoon ongesteld... of komt dat nog?
Er zijn 2 verschillende opties: Innestelingsbloed of bloed dat komt doordat je baarmoedermond meer doorbloed is en dus sneller bloeit (bv na de sex). Maar dit vroeg je niet.. Optie 2, een miskraam. Bij de ene is dit meteen een heftige ongesteldheid terwijl het bij de ander 'langzaam' op gang komt. Het meeste bloed is er vaakl net voor en tijdens het verliezen van het vruchtje. Daarna wordt het minder. Je kunt morgen je VK bellen om vast een echo afspraak te maken maar helaas heb je daar pas echt iets aan met 6/7 weken, en zit er dus niets meer op dan wachten, sterkte...
Het hoeft niet perse heel veel heftiger te zijn dan een gewone menstruatie. Vaak wel ietsjes maar mijn miskramen waren ook niet veel heviger dan wanneer ik gewoon ongesteld ben en zeker niet bij vijf weken. Maar het kan natuurlijk wel, als het mis is, dat het nog op gang moet komen, hoe vervelend dat ook is... Je zult het idd zoals Loki ook zegt moeten afwachten. Sterkte!
Hoi Mausi, Ook ik verloor ineens (bij 6 wk) wat druppels bloed (overigens ook na het vrijen). Die avond zette het door in helderrood bloedverlies + kleine stolsels/slierten. Voor mijn gevoel was ik heel licht ongesteld geworden, maar ik had er niet echt last van; het was niet heel heftig, niet heel veel bloed (vrijwel alleen bij afvegen) en deed ook niet veel pijn. Het bloedverlies hield in totaal 3 dagen aan. Toen ik de vk sprak, zei ze dat het drie kanten op kon: 1: miskraam had al plaatsgevonden. 2: het lichte bloedverlies was een voorbode op wat nog komen ging (heftig bloedverlies + krampen). 3. ik kon nog zwanger zijn. Bij de echo (afgelopen vrijdag) bleek helaas dat mijn baarmoeder helemaal schoon was. Ik had dus inderdaad een miskraam gehad. Alhoewel ik daar natuurlijk heel verdrietig om was/ben, ben ik wel heel blij dat de natuur en mijn lichaam het helemaal zelf geregeld hebben en er verder geen medische ingreep nodig is. Het bloedverlies houdt inmiddels wel al ruim een week aan - heel licht, aan een inlegkruisje heb ik genoeg. Mijn vk vertelde me dat 1 op 5 vrouwen te maken krijgen met bloedverlies tijdens de zwangerschap. In 50% van de gevallen betekent dit niets en is er op de echo een mooi kloppend hartje te zien. Ik hoop dat jij bij deze 50% hoort! Sterkte, liefs Loes
Bedankt voor jullie lieve reacties en verhalen!! Helaas heb ik nu de bevestiging dat het echt een miskraam was. Mijn borsten zijn weer normaal, terwijl ik van de week niet wist hoe ik 's nachts moest liggen... Verder voel ik me echt niet meer zwanger en ben ik nu 'gewoon' ongesteld, zoals normaal... We zijn echt verdrietig... natuurlijk weet ik dat dit kan gebeuren, maar ik had er zoveel vertrouwen in! Nu lijken maanden wachten wel weer een eeuwigheid te gaan duren.....