Hoi. Ik heb een nog al heftige bevalling achter de rug. 21 Oktber bevallen van onze zoon. Hij bleek tijdens de bevalling een sterrenkijker en verkeerd te liggen. Het was een 22uur durende helse klus, Na een vacuüm verlossing kwam hij ter wereld. Ik had veel pijn aan schaambot en bekken. Kon geen stap verzetten ze dachten nog aan een breukje. Nu dag 10 lig in veel plat en op dag 8, 150 meter gelopen naar een winkel ff frisse neus maar die nacht verging ik van de pijn. Heel frusterent dat je lichaam zich in de steek laat. Roos kleurige zwangerschap niks geen bekkenklachten.
Naar is dat, hè? Ik had er ook flink last van na de bevalling, maar eigenlijk al vanaf de 6e maand. Ik haalde net het einde van de straat en dat was het, gelukkig was het midden in een ijskoude winter dus je wilde toch niet echt naar buiten, dat scheelde dan weer... Doe rustig aan, loop kleine stukjes en als er met een paar weken helemaal geen verbetering in zit is er misschien fysiotherapie om het sterker te maken. Beterschap!
Pff vervelend zo'n bevalling. Helaas kan de bekkenpijn erg lang aanhouden. Ikzelf kon na een half jaar pas weer sporten en tijdens menstruatie heb ik een jaar lang een zwaar/vermoeid gevoel aan mn bekkenbodemspieren gehad. Doe vooral rustig aan. Heb je pijn dan is je lichaam nog niet klaar voor een volgende stap. Heel belangrijk om het tijd te geven
Dat is niet fijn inderdaad. Iets andere situatie maar ik heb heeeeeeel heftige bi gehad (tot en met rolstoel aan toe) en na de bevalling was dat nog niet minder. Na 2 maanden was ik klachtenvrij op mijn menstruaties na, en na 18 maanden was dat ook over. Mijn jongste is nu 4 en ik ben 100% klachtenvrij. Is het mogelijk naar een fysio te gaan? oh wacht, je kindje is pas 2 weken oud lees ik nu. Geef het even, als het over een week of 6 nog zo is kun je altijd nog een fysio zoeken Veel rust houden en bijv met traplopen steeds met 2 voeten op een tree gaan staan, en dan pas de volgende tree pakken.
Zelfde verhaal! Nergens last van tijdens bevalling. Nog tegen gyn gezegd dat alles k** ging, behalve mijn mobiliteit. Dat ik nog liep als kieviet. Nou idd een zwaar kind van 9,5 pond en sterrenkijker die er niet uit wilde. Geboren met knip. Maar ook nu pijn in mijn bekken, ben zelf therapeut en weet wat ik moet doen. Weinig asymmetrie. Nu 3 weken verder. Ben naar buiten gegaan vandaag om klein stukje te lopen. Dit kost tijd en luister naar je lichaam. Baal er super van. Ik moet weer fit aan het werk en hoop dat dit binnen 10 weken lukt. Intensief werk. Bekken therapeut kan je helpen.