Doe jij er aan mee?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmeisje, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Doe jij mee aan de hype dat alles spectaculair moet zijn?

1. Ja, ik vind het leuk/ben het ermee eens

2. Ja, maar alleen omdat mijn kind niet kan achterblijven

3. Nee, simpele dingen zijn net zo leuk!

4. Overig / mijn antwoord staat er niet bij

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Naar aanleiding van het topic over schoolreisje voor kleuters met overnachtingEN vraag ik mij toch het volgende af:

Alles moet steeds spectaculairder en groter. De kinderfeestjes, tractaties en nu ook schoolreisjes. Ik vraag mij echt af wat er mis is met spelletjes doen op een feestje, spelen in een speeltuin met een schoolreisje en een simpele (maar wel leuke) tractatie.

Nu mijn poll, doen jullie er aan mee?

2. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Lijkt me echt helemaal niks als een kleuter een schoolreisje heeft met een overnachting erbij.
    Ze gaat nu nog maar amper logeren en als ze gaat logeren is dat alleen maar bij opa en oma.
    Nee, voor mij hoeft zo iets niet.

Ik ben inderdaad ook van mening dat zaken als verjaardagsfeestjes en traktaties gewoon rondom huis ook leuk kunnen zijn.
    Je kan het zo leuk maken als je zelf wilt.
    Laatst nog een verjaardagsfeestje gezien met spijkerpoepen, koekhappen etc etc en die kinderen vonden het echt geweldig.
    Ben ook erg benieuwd hoe dat over een jaar allemaal werkt met de kinderfeestjes, traktaties en schooluitjes als ze naar de kleuterschool mag.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik ben ook meer van de simpele dingen.

Mijn zoon is vorig jaar trouwens naar een speeltuin op schoolreisje geweest.Vond hij geweldig!
    Met zijn verjaardag hebben we een avonturenpad in een bos gelopen.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Pffff ik vind de dierentuin vandaag echt wel ver genoeg.
    Groep1 gaat bij ons niet op schoolreisje.. (althans ze gaan picknicken met z'n allen)
    Prettig idee vond ik wel.... Maar ze zijn dus vandaag op excursie naar de dierentuin met de hele klas :)

Mamastress dus :)
    Dochter heeft er reuze zin in overigens hoor :D

(al vond ze wel eng dat ze niet wist wat er ging gebeuren)

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier gaan de kleuters met enige regelmaat naar de kinderboerderij en binnenkort hebben ze een meedoemuziektheatervoorstelling. Dat vind ik heel erg leuk en geschikt voor de leeftijd.

Een uitje met overnachting vind ik meer iets voor groep 8 ...

En wat betreft de verjaardagsfeestjes ... tja. Mijn ervaring is dat een simpele formule zoals cakejes versieren of een speurtocht met een mooi/spannend verhaal al leuk zat is.

6. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    nee, zeker niet met kinderfeestjes

mijn ervaring is dat de oer-Hollandse ouderwetse spelletjes het nog steeds het beste doen op de kinderpartijtjes

schoolreisjes: ja ik ga niet tegen mijn kind nee zeggen terwijl andere wel gaan....
    dus in dat geval een ja

7. Saskia78

en dit geval.. 50/50 wel/niet.. wat doe je dan? :)

8. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ligt eraan wat het is,wat het kost en hoe staat mijn dochter er tegenover
    misschien wil ze wel niet :p

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou dit toch niet leuk vinden, als de meerderheid (dus echt een enkele kleuter die niet gaat) het wel doet dan zou ik het wel overwegen. Bij 50/50 wel en niet dan doe ik het niet. Thijmen heeft al moeite met logeren bij opa en oma, laat staan in zijn eentje op een plek die hij niet kent met mensen die hij ook niet goed kent...

10. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik durf nu eerlijk te zeggen dat ik daar niet aan mee zou doen. Belachelijk!

11. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik ben van mening dat inderdaad de ouderwetse spelletjes nog hardstikke leuk zijn voor die kleintjes!
    Of in en om het huis spelen, misschien naar de kinderboerderij, maar dat is wel meer dan genoeg.

Ook qua traktaties houd ik het vrij simpel, meestal een koekje of rozijntjes of een klein speeltje leuk ingepakt.

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zoals in dat topic, kleuters 2 overnachtingen, nee echt bizar!

Maar kinderfeestjes die over de top zijn, wil ik nog wel in meegaan denk ik. Natuurlijk zijn 'ouderwetse' spelletjes ook hartstikke leuk, maar ik denk dat ik het tegen die tijd ook wel geweldig vind om er echt een groot feest van te maken. Waarschijnlijk nog niet als ze kleuter is, maar misschien wel vanaf een jaar of 6/7?

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn stiefzoon was op een verjaardagsfeestje geweest waar ze met 20 kids naar de nieuwe muppetfilm waren geweest, (ja, OK, dus wel de helft van de kaartjes gratis, maar toch), vervolgens nog een speurtocht hadden gedaan en toen uitgebreid gegourmet.
    Totaal overdone, niet normaal meer!
    Al had ik zoveel geld, ik vind het geen gezond signaal naar kids dat alles maar kan en zou rekening willen houden met het feit dat je andere ouders met minder geld op deze manier in een heel lastig parket brengt als dit dus de 'standaard' wordt voor kinderfeestjes.

Dus nee, dat gaat hier niet gebeuren: feestjes zijn gewoon thuis met leuke spelletjes en daar doen ze het maar mee. Willen ze wat spectaculairders, dan doen ze dat maar lekker als ze ouder zijn en ergens zelf voor kunnen sparen, (en tegen die tijd besteden ze dat doorgaans echt niet aan anderen, :D).
    En overnachtingen/slaapfeestjes? Niet voor kleuters. En voor grotere kids nog steeds met een kritische blik. Stiefdochter had laatst een slaapfeestje gehad doordeweeks en toen sliepen ze pas na middernacht.... Nou, daar zou ik die ouders toch echt even stevig over willen spreken, persoonlijk...
    Ik ga zelf niet aan slaapfeestjes beginnen, no way m'n huis vol met een groep gillende kids die van z'n levensdagen niet gaan slapen! Een vriendje of vriendinnetje te logeren kan hier altijd, maar daar ga ik lekker niet aan beginnen. Doen ze maar bij anderen thuis :D

14. Saskia78

@rozemarijke: hmm dan zou ik toch voor het weekend gaan :)

maar ze is nu 4.. dus dat lijkt me voorlopig even niet aan de orde toch.

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #15 Arevinol, 19 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2012
    Hoe oud is je stiefzoon?
    Want ik vind wat ze gedaan hebben wel meevallen (afh van leeftijd)? Al vind ik 20 kindjes wél overdreven.

Wij gingen zelf vroeger vaak zwemmen in een groot golfslagbad en daarna thuis evt nog spelletjes en friet eten.
    Later heb ik ook wel eens een slaapfeest gehouden, was geweldig!
    Ok, toen was ik wel een stuk ouder natuurlijk.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, ik doe nergens aan mee omdat anderen iets doen. Wij bepalen ons eigen pad en dus is het soms 'groots' en soms inienieminie klein ;)

17. Dana

Dana Niet meer actief

Ben het helemaal met je eens en heb daarom ook gekozen voor nee, simpele dingen zijn ook heel leuk!

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zal sowieso vaak niet meedoen om ik het niet nodig vind om zoveel geld uit te geld aan iets, wat klein ook héél leuk of misschien leuker kan zijn.
    Ik heb het geld er simpelweg niet voor (over) .

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, voor Thirza zal dat voorlopig nog niet aan de orde zijn. Alhoewel, soms hoor ik wel over slaapfeestjes voor 6-jarigen hoor, dat ik denk: Kom op, waarom doe je dat nu al, bewaar dat voor later, dan hebben ze dan ook nog eens wat leuks...

@Arevinol: stiefzoon is 9. Maar met 20 kids naar de bios en in dit geval voor 10 betalen, kost je wel al gauw ergens tussen de 75 en 100 euro. Dat vind ik echt van de zotte voor een kinderfeestje...
    Zeker als daar dus ook nog een hele kostenpost overheen komt voor het gourmetten... Het een of het ander was al meer dan zat geweest, zou ik denken.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Helemaal los van de kosten, het is toch nergens voor nodig? Gewoon een speurtocht en daarna friet eten! Super leuk en die kinderen helemaal blij. Ik merk zelf bij de feestjes van mijn neefje dat afstemming met andere ouders over WANNEER belangrijker is dan de inhoud (neefje is vlak na de start van het schooljaar jarig.. dat botst altijd met de kinderen IN de vakantie)

Deel Deze Pagina