Vraag betreft korte luteale fase. Mensen met ervaring?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ann80, Aug 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,689
    0
    0
    Rotterdam
    Hopelijk kunnen jullie ervaringsdeskundige mij helpen...?

Sinds twee maanden meet ik dmv ovulatietesten mijn eisprong.
    Mijn cyclus is 21 dagen en op dag 14 heb ik een duidelijke eisprong precies op de dag af zeven dagen later krijg ik mijn menstruatie...:(

Dit is echt heel kort wat betreft mijn luteale fase.

Nu vraag ik me af zal ik meteen naar de HA gaan met dit verhaal of is het mogelijk dat dit nog veranderd binnekort...

Ik wil er zsm bij zijn om bijv. te beginnen met progesteron mocht dat nodig blijken maar ook weer niet te overbezorgd zijn als blijkt dat dit vaak nog wel veranderd in bijv. aankomende cyclussen...?

Hoor graag van mensen met ervaring...

2. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    hoelang gebruik je al geen pil meer??

3. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,689
    0
    0
    Rotterdam
    Al zeker twee jaar niet meer als het niet langer is...

4. alien

alien Niet meer actief

Hoi Ann!

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn LF is 9 dagen dus ook erg kort. Soms ook 8 en denk deze ronde zelfs maar 7 maar dat is nog even afwachtten. Mijn gyn zei dat dit geen problemen hoeft te geven. Ik ben immers al eens eerder zwanger ermee geworden;).
    Toch twijfel ik ook om naar de dokter te gaan hoor! Ik zit nu in ronde 7 na de bevalling van Jasmijn* en een zwangerschap blijft nog uit. In september ga ik op vakantie en als ik daarna nog niet zwanger ben ga ik maar eens langs de arts denk ik.
    Van Jasmijn* was ik in ronde 9 zwanger.

Groetjes

5. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,689
    0
    0
    Rotterdam
    Ik begrijp dat je een miskraam hebt gehad...
    Sorry 2 hear! :(

Zou het volgens je gyn in verband kunnen staan een korte LF met bijvoorbeeld een mk?
    Ik ben natuurlijk gaan googlen en hier en daar lees je ook wat daarover...
    Al moet ik zeggen hoe meer ik google hoe meer "horror" ik tegen kom.

Maar ben wel blij te lezen dat je sowieso zwanger bent geworden dat is een heel goed teken.
    Wij gaan over twee weken op vakantie en ben nu afgelopen maand begonnen met Etos pillen.
    Verwacht van de pillen geen wonderen maar wacht inderdaad ook even de vakantie af.
    Doet wellicht ook wat met mn lijf.

Hoop dat je snel weer zwanger mag zijn en bedankt voor je reactie!

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    volgens mijn moet de lf tussen de 9 en 16 dagen liggen zodat het vruchtje zich goed kan innestelen en 7 is dus wel erg kort. bij mij is hij 11 dagen en dat is altijd zo geweest en nooit veranderd. ik zou je verhaal even duidelijk maken aan de arts of een gyn bellen en dan overleggen wat je kunt doen. misschien is het helemaal geen probleem en kan het wel nog veranderen. ik denk zels na 2 jaar en een regelmatige cycles dat er niet veel meer gaat veranderen en je denk ik beter alvast informatie kan inwinnen. met wat info van een deskundige kom je vst een stuk verder en kun je altijd nog nadenken wat je kunt en wilt doen

succes

7. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Mijn luteale fase is 9dagen. Ook kort. Ik ben eind maart met de pil gestopt, ik weet niet of ik nog aan het ontpillen ben of dat ik een nieuwe cyclus na de pil heb gekregen.

Voordat ik de pil slikte had ik namelijk altijd een cyclus van 28dagen. Nu een cyclus van 26dagen en de vorige keer was ie een dag korter (25dagen).

Ik ben nu aan het temperaturen om te kijken of mijn lf zo kort blijft en ik denk het wel, want ook deze cyclus gaf ff aan dat ik op dag 16 mijn eisprong had (alhoewel ik deze keer twijfel, ik denk zelf dat ik hem op dag 15 had).

Ook ik ben een x zwanger geraakt met zo een korte lf (meteen de 1ste keer na het stoppen van de pil) maar het eindigde in een miskraam. Ik heb wel gelezen dat de etospillen de lf kunnen verlengen. Zelf gebruik ik deze nog niet.

8. alien

alien Niet meer actief

Hoi,

Ik heb geen miskraam gehad maar mijn kindje is overleden tijdens de zwangerschap. Dit heeft echter niets te maken met een korte LF.

Volgens mij zijn er gewoon pillen om je LF langer te maken als dit het probleem lijkt te zijn dus zou me nog maar niet te veel zorgen maken!

9. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Helaas, welkom bij de club :(

Er is ook een club hiervoor, bij de cluibs: korte en onregelmatige cyclus club...

Ik ben na een half jaar naar de ha gegaan omdat ik ook al ruim 2 jaar van de pil af was en ik had altijd heeeel vroeg een eisprong en al heeeeel vroeg weer bloedverlies. De HA wilde me eerst niet doorsturen, had een bloedtestje gedaan en er was niets aan het handje volgens hem. Echter, die oetlul was vergeten of wist niet eens van het bestaan van progesteron af, en laat dat nu eens heeeeel erg laag bij mij zijn. Doordat ik het niet vertrouwde, ben ik gaan doordrammen en zodoende had ik een verwijsbrief voor de gyn. De gyn heeft me toen direct doorgestuurd naar de fertiliteitsafdeling en daar ben ik nu alweer een hele poos onder behandeling... zie ook mn onderschrift.

Essentie van dit verhaal: ga naar je HA en EIS die verwijsbrief want het is niet goed om zo'n korte LF te hebben!!
    Succes hoor!!

10. manny82

manny82 Bekend lid

Sep 11, 2007
    531
    0
    0
    Ik had hier ook last van tijdens het zwanger raken van onze dochter. Ik heb toen etos zwanger pillen gebruikt en door ovaluatie testen kon ik direct verschil merken. Ik was na twee maand pillen gebruiken al zwanger en had daarvoor 6 maand met die korte LF gelopen.

Nu willen we graag een tweede en heb ik direct die pillen weer in huis gehaald. Voor mijn gevoel werken ze echt. Er is hier ook ergens een topic over. Ze zorgen ook voor een betere plakbare baarmoeder.

11. alien

alien Niet meer actief

Ik had inderdaad al eens over die pillen gelezen maar ze kunnen je cyclus ook helemaal in de war gooien en daar zit ik dan weer niet op te wachtten. Durf ze dus niet helemaal te gebruiken.

12. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,689
    0
    0
    Rotterdam
    Ow jemig okay ja dat is weer helemaal anders.
    Vreselijk om te lezen wens je heel veel sterkte met dat verlies!

Ik ben begonnen met "simpele" Etos vitamine pillen en ben voor nu even heel benieuwd wat dat met me gaat doen...

Iedereen onwijs bedankt voor jullie goeie tips en uitleg echt super!!!

Share This Page