Na 2,5 jaar proberen voor een derde kind hebben wij toch de knoop doorgehakt en zijn we vanmorgen bij de HA geweest. Zijn er meer vrouwen hier met dezelfde ervaring? Ik wil absoluut niet de dames die al lang bezig zijn om een eerste kindje te krijgen tegen het hoofd stoten! Respect voor wat jullie er allemaal voor moeten doen en laten om die zo grote wens hopelijk te laten vervullen. We hebben lang getwijfeld, wel/niet. Moeten we niet gewoon tevreden zijn met wat we al hebben? Maar toch blijft die wens, een wens die net zo groot is als voor de allereerste zwangerschap. We morgen nu een afspraak maken bij de gynaecoloog. Ik ben erg benieuwd of er vrouwen zijn hier die in hetzelfde schuitje zitten.
Hoi Nikki23, ik zelf heb daar geen ervaringen mee (nog bezig voor eerste wondertje) maar een vriendin van mij kent wel een soortgelijk verhaal als die van jou namelijk van haar zwager en schoonzus. Zij had ook twee kinderen toen ze voor de derde gingen en dat lukte ook maar niet. Haar oudste zoon is vijf en de jongste 3 of 4. De eerste en tweede kwamen vlak na elkaar vandaar dat ze ook eerst wachtten voordat ze voor de derde gingen. Ze dachten namelijk: het is zo weer raak! Maar dat was dus niet zo. Ik weet niet of zij plannen hadden om in de mmm te gaan maar uiteindelijk is het toch nog spontaan gelukt! Zo zie je maar weer eens dat het leven niet maakbaar is! Allebei gewoon vruchtbaar toch bleef een zwangerschap steeds uit. Moraal: volg je hart, als je echt graag nog een kindje wil, gewoon voor gaan! Heel veel succes bij gyn en alles en hoop voor jou gauw op een posi test!!
Ook al heb je 2 kindjes, als je een wens voor een derde hebt en na 2,5 jaar niet lukt vind ik dat jij je absoluut niemand voor het hoofd stoot dat je de MMM ingaat. Mijn 2 ** zijn ook natuurlijk verwekt en ben nu zwanger via IVF. Mijn eileider is vorig jaar verwijderd en de overgebleven bleek slecht te zijn..
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb een afspraak gemaakt bij de gyn en 22 maart mogen we voor het eerst heen. Spannend. Maar ik ben wel blij dat we die eerste stap nu wel hebben genomen...er valt nu ook een soort van last van me af. De druk is weg nu, omdat ik weet dat we de 'molen' in gaan.
@mamaheleen, ik lees je onderschrift net...ik hoop dat jullie ook snel weer een wondertje mogen verwachten en dat hij/zij ook lekker 9 maanden mag blijven zitten!
lieverd Ik las het...En vind het knap dat jullie die stappen hebben genomen!! Ik wens jullie echt super veel geluk!! Hier ook MMM gehad, en hopelijk voor een 2e niet de MMM in..Dat willen we absoluut niet meer! Maarja als ons verlangen zoooo groot is weet ik nog niet of we dat nooit meer zullen doen! Heel veel geluk gewenst! liefs
Dankjewel voor je superkleine reactie! Ik hoop voor jullie dat een tweede wondertje nu 'gewoon' spontaan mag komen! Voor jullie ook heel veel succes!