Hoe was jullie 2e bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door giraffe 2013, 12 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoe verliep jullie 2e bevalling, en hoe kijk je erop terug ? :D

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Snel, hahaha. Ik ben binnen 3,5 uur bevallen. Om ca. 22.45 uur braken mijn vliezen spontaan en om 01.55 uur was mijn zoontje geboren.

3. 2ekindjewelkom

2ekindjewelkom Actief lid

18 jul 2013
    285
    0
    0
    Eerste bevalling : 8 uur, spontaan
    Tweede bevalling: 2,5 uur, spontaan op gang gekomen na balloncatheter

Ik heb vrijdagavond een ballonkatheter gekregen, zaterdagochtend om 8.30 uur werden mijn vliezen gebroken en kwamen de weeen vanzelf op gang. Ik heb geen weeopwekkers nodig gehad en ben om 10.54 uur bevallen van een gezonde zoon van 4065 gram, zonder knip, niet ingescheurd, zelfs geen schrammetje aan over gehouden
    Wel een heftige weeenstorm gehad, maar toen ik aangaf dat het niet meer ging, had ik al volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Na vier persweeen was hij er.
    Wel de nodige naweeen nu. Verder erg last van mijn bekken, maar na een hele zware zwangerschap ben ik heel blij dat hij er is. Ben lekker thuis aan t genieten van ons gezinnetje :)

Bij de eerste bevalling kwamen de weeen vanzelf met 37+2. De hele bevalling duurde 8 uur, waarvan 30 min. persweeen ophouden en 20 minuten persen, inclusief knip :( gewicht 3340

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Heftig, maar ook mooi en rustig.

Bij de eerste ben ik in 9 uur tijd in het ziekenhuis bevallen.
    Bij de tweede braken mijn vliezen rond 1 uur 's nachts. De weeën begonnen direct daarna en waren heel heftig.
    Om 4 uur 's nachts was hij er.

Het was heel surreëel dat om 6 uur iedereen weer weg was, het huis aan kant en er opeens weer zo'n wurmpje bij je in bed lag. Niemand wist het toen nog, aangezien de oudste doorsliep. Dus was wel een bijzonder gevoel.

Omdat het zo snel ging vond ik het qua weeen heel heftig (de 9 uur van de oudste waren beter te handelen). De naweeen maakten het er ook niet aangenamer op ;)
    Was wel heel fijn om thuis te bevallen! Lekker weer in je eigen bedje :p

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik lees even mee hihi
    Bij mijn dochter werd ik ingeleid en dat duurde 13u met uit eindelijk een ruggenprik.
    Nu wil ik thuis bevallen, hopelijk lukt het

6. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    Ik lees ook mee...Mijn eerste bevalling duurde 36 (!) uur :D ...

Ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan...

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Prachtig mooi! :D

Ingeleid met gel, na wat voorwerk-weeën/menstruatie-krampjes (5 uurtjes) had ik 3 cm en braken mijn vliezen vervolgens spontaan. Gelijk in een weeenstorm van 1,5 uur. Deze ving ik redelijk goed op in bad. Toen nog 3 min persen en ik kon onze dochter uit het water pakken.
    :D

1e bevalling was 13,5 uur en eindigde in een vacuumverlossing. Maar dat vond ik al een machtig mooie ervaring.

De tweede (bad)bevalling was nog mooier omdat er geen kunstverlossing nodig was, het was veel rustiger, voor moeder en kind ;)

Ik wil nog een keer! :)

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    super!:D
    de eerste bevalling was een grote hel van 18 uur, waarvan 1,5 uur persen, vacuumpomp, totaal uitgescheurd en nog meer ellende.

de 2e is thius geboren. om 22.30 uur de vlos gebeld dat ik twijfelde over weeen. om 23.00 uur was ze er en had ik 3 cm. ze bleef. vond ik heel gek:)
    heb lekker in huis rond gelopen, in bed gelegen en weer rond gelopen. niemand zat me in de weg. heerlijk tussen mn eigen spullen. om 01.15 uur voelde ik het erg drukken en bleek ik al volledige ontsluiting te hebben en 10 minuten later, was ze er:) heb gebruik gemaakt van een geboorte tens en hierdoor was ik super relaxted omdat ik de "controle" over de pijn had. hierna rustig gehecht en nog een uur met de kleine zo gelegen. heb meteen na haar geboorte gezegt dat ik dit zo weer zou doen;)

9. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    ik zat daar ook aan te denken, een geboorte tens.
    het werkt dus echt? vind ze alleen zo prijzig :(

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb hem van iemand geleend. ik vind ze niet echt prijzig. rond de 50 euro. bij mij werkte hij super. maar je moet hem wel vrij vroeg al gaan gebruiken. sommige mensen gebruiken hem pas als ze de pijn niet meer trekken. dan ben je dus te laat. je moet hem eigenlijk al bij de eerste gevoelige wee, gebruiken. zo kan je lichaam er aan wennen en maakt het endorfines aan. ik heb een paar weeen getest. met en zonder en merkte echt duidelijk verschil. het is niet geheel pijnstillend maar de stroomprikkels leiden je af van de pijn. echt een aanrader.

11. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Snel!!! De eerste was ingeleid en met 4 uurtjes ook snel maar de 2e is in 1 uur en 10 minuten geboren....van de eerste wee tot hij eruit was! Ik was pas net 10 minuten in het ziekenhuis en ik hoefde niet eens te persen...hij floepte er gewoon uit! Het ging voor mij eigenlijk te snel....ik kon even niet bevatten dat het al was gebeurt zeg maar... maar ik mag niet klagen!!

12. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Eerste bevalling duurde 37uur en eindigde met vacuumpomp, om die reden wil mijn vriend geen tweede. Hij kan het niet nog een keer aanzien dat ik pijn heb :)
    Maar ik lees hier, wat ik ook al wel wist, dat het bij de tweede vaak wel vlotter verloopt.

13. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja ik zie ook dat de tweede vaak sneller gaat
    Ik hoop ieder geval dat bij mijn tweede bevalling straks de ontsluiting wat sneller gaat dat niet alle pijn voor 'niets' is haha

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heel heftig. De eerste duurde in totaal 13 uur, met een klein uurtje persen. Heel fijn (badbevalling).

Bij de tweede was ik al weken aan het rommelen maar het zette steeds niet door. Af en toe echt serieuze voorweeen. Uiteindelijk gestript en s nachts werd ik wakker van toch wel serieuze weeen. Ben eerst nog in slaap gevallen ;) toen om 2.30 weer wakker, om 3 uur waren we in het ziekenhuis en om 5.05 is on ze dochter geboren.

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.260
    113
    Centrum België
    Erg snel :) Om 00h30 een krampje, die al snel om de 3 à 4 min kwamen.
    Rond 1h40 aangemeld in het ZH (vriend ging onze oudste bij zijn ouders brengen). 2h05 was hij terug, even later braken de vliezen. Om 2h15 controle - op de monitor was niet veel te zien volgens de verpleegkundige, maar ik bleek al wel 10cm te hebben hoewel ik niet meer dan krampjes voelde ;)
    Dan naar de overkant van de gang gewandeld - de moment dat ik m'n been uit het bed zwaaide werd het plots wel heftig, tot op het punt dat ik dacht dat de kleine er wel eens gewoon zou kunnen uitvallen. In de gang even verwarring welke verloskamer ik in moest (links-rechts, nee links, of toch rechts) en in de kamer moest eerst het bed nog naar beneden gezet worden.
    Gyn van wacht gebeld (toevallig mijn eigen gyn) die 10 minuten later toekwam, maar net op die moment was onze dochter er na 2 keer persen. het was 2h30, exact 2 uur na het eerste krampje.

Onze dochter had achteraf wel wat last van de snelle bevalling, mn de slijmpjes in haar luchtwegen...

16. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    1e: ingeleid met wel al 2 cm ontsluiting. Door medicatie meteen heftige weeen en 3x weeenstorm gehad. (geen pijnstilling gehad)Heeft toen 6 uur geduurd. De persfase duurde ruim een uur!

2e: spontaan, thuis begonnen, na 3uur naar ziekenhuis vanwege onregelmatige hartslag baby. Geen weeensorm, wel 20min persweeen moeten ophouden, hel! (weer geen pijnstilling gehad) In totaal 5 uur geduurd. De persfase was nog geen 5min!

17. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Heftig, maar super! Het ging heel snel en op het moment dat ik dacht dat de weeen nog veeeel pijnlijker zouden worden, gingen ze al over in persweeen. Het persgedeelte bestond meer uit ophouden dan uit persen, omdat we nog naar het zh wilden (wilde per se niet thuis bevallen). Toen ik eindelijk mee mocht persen was ze er in een zucht uit, terwijl ze toch bijna een kilo zwaarder was dan haar zus. Toch heb ik er geen schrammetje aan overgehouden. Al met al kijk ik er heel erg positief op terug en zou ik het zo overdoen! (hoewel ik de vk dan wel iets eerder zou bellen en eerder naar het zh zou vertrekken ;))

18. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    wow.. er is dus nog hoop voor me haha. Want het verhaal van je eerste bevalling zou ik ook haast zo opgeschreven kunnen hebben.

19. Humava

Humava Niet meer actief

Veel makkelijker dan de eerste. De 1e duurde 20 uur vanaf de eerste wee met 45 minuten persen en een knip en scheur. 2ltr Bloedverlies na een paar uur doordat ik niet goed gehecht was. Met als gevolg dat ik geopereerd moest worden.

De 2e duurde 12 uur. De weeën werden pas heftig rond 14.00 toen met 5 cm naar het zh gegaan. Om 16.00 kreeg ik persweeën en om 5 minuten later was ons zoontje er.

20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.704
    113
    De eerste ging eigenlijk heel geleidelijk, van "hee dit lijkt wel een wee" om zes uur 's avonds, via een heel relaxed telefoontje naar de vk om half vijf 's ochtends omdat ze om de 4 minuten kwamen, en zo in een rustige crescendo naar "dit is niet leuk meer" tegen tienen - vliezen braken spontaan, douchen, vk kwam terug en ik mocht aan de bak, 3 kwartier geperst.

Bij de tweede werd ik om 4 uur wakker met nog wat onregelmatige weeën, en moest vooral honderd keer naar de wc. Tussendoor ook nog geslapen, rond kwart voor 8 oma (oudste ophalen) en de vk gemobiliseerd. 3 cm om half 9. Ik heb hierna nog een uurtje gedoezeld met af en toe een wee opvangen. Rond half 11 kwam de vk terug, en er was inderdaad nog niet heel veel gebeurd, ze brak de vliezen en bleef. De weeën werden heviger (maar tussendoor zat ik nog rustig te appen met mijn vriendinnen die nog van niets wisten), ik heb 1 keer gekotst (net als bij de oudste, ik zag het maar als een teken dat ik op de goede weg was), en uiteindelijk ging het toch wel echt zeer doen. De vk stelde 6 cm vast - are you f*ing kidding me?!? Ik dacht dat ik er zo'n beetje was!
    Terwijl manlief de kraam belde legde zij alvast alles klaar, en ik kreeg persdrang - niet zo'n beetje ook. Ik verklaarde haar voor gek dat ik het moest blijven wegzuchten, en voelde het hoofdje ook steeds verder naar beneden zakken. Ein-de-lijk (laat het een wee of vier later geweest zijn, maar het leek een eeuwigheid) mocht ik mee gaan persen, waarbij ze alleen maar onmogelijke dingen leek te vragen - ga liggen, trek je benen op - en nog geen 5 minuten later was hij er om 5 voor 12!

Dus de eerste geleidelijk-geleidelijk oplopend tot een beheerste persfase, de tweede heel zachtjes voortkabbelend tot aan een explosie in het laatste halfuurtje!

Deel Deze Pagina