Hoi, Mijn dochtertje is 6 maanden en 3 weken en sinds een week drinkt ze haar flesjes van 200 cc niet meer helemaal leeg (ze laat meestal zo rond de 70 cc over). Herkennen jullie dit. Zou dit een sprongetje zijn? Shila
Herkend dit en heb dit zelf net bij voeding geplaats.. heb dit met de ochtend fles... ben erg benieuwd wat andere zeggen
Ik herken het wel. Wij zijn met 7 maanden over gegaan naar 3 flessen van 200 cc. Maar nog steeds laat hij voeding staan. Soms gewoon een hele fles. Ik laat het meestal zo. F geeft namelijk heel goed aan wanneer hij niet meer wil. Hij haalt de schade dan de volgende fles wel weer in.
Hoe is de rest van je schema mbt bijvoeding en dergelijke? Misschien als ze goed haar fruit/groente eet dat je een fles kunt laten vervallen zodat ze de andere weer goed leegdrinkt.
Hier is het hetzelfde. Eerst gingen de flessen er in razend tempo in maar sinds een weekje is het niet meer zo makkelijk. Veel afgeleid, heel veel pauzes tussendoor en gewoon niet willen drinken. Ik probeer dan maar een half uurtje later of ze de fles wil (koud lust ze het gelukkig ook). Groente en fruit geven we wel al een beetje maar zeker niet genoeg om al een fles te vervangen. Dus ik hoop maar dat het inderdaad een sprongetje is en dat het overgaat.
Ons schema is: 6.30 uur 200 cc fles 10.30 uur 200 cc fles 12.30 uur fruithapje (ongeveer half potje) 14.30 uur 200 cc fles 17.30 uur groentehapje (ongeveer half potje) om 18.30 uur/19.00 uur naar bed en dan om ± 21.30/22.00 uur laatste 200 cc fles Heb vandaag het schema omgegooid om te kijken of er verandering in zit. Dit was het schema vandaag: 6.30 uur fles 10.30 uur fruithapje 12.00 uur fles 15.00 uur beetje diksap 16.30 uur groentehapje 18.00 uur fles nu op bed laatste fles ± 21.30/22.00 uur.
Nou het zijn hier ook echt periodes, Amy is ziekjes en dan komt helemaal de klad erin. Ze drinkt normaal gesproken 3x260 dat ging een maand goed en nu sinds ze ziek geweest is is het weer helemaal niets, iedere keer een helft laten staan en vanmorgen gelukkig weer een hele fles op maar daarna de volgende weer heel veel laten staan, het is niet anders, wacht wel weer tot deze fase over is en mijn ervaring is dat ze dan weer wat meer gaan eten en drinken!
260 cc per fles is ook wel erg veel. Kun je niet beter 4 keer 200 geven. Wij zijn met 7 maand naar 3 flessen gegaan en dan 3 flessen van 200.