Nog een kleine kanjer

Discussie in 'Prematuur' gestart door MamavanMischa, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hai meiden van het "Onze Kanjers-topic"!

Ik zag dat ons topic gesloten was dus ik maak maar even een nieuw berichtje. Het is weer even geleden dat ik hier was en inmiddels is Levi geboren, met 36 +2 wk. Officieel nog net prematuur dus, maar alles is heel goed gegaan.

Twee weken geleden werd ik met buikkrampen en een bloeddruk van 150/105 opgenomen, en bleek ik 1 cm ontsluiting te hebben en de volgende dag 2 cm. Vooral werd ik verdacht van (weer) pre-eclampsie maar na drie dagen bedrust was mijn bloeddruk vanzelf weer gezakt en waren de krampen over en mocht ik opeens naar huis. Maar de volgende dag thuis kreeg ik iets raars. Weet niet hoe ik het moet noemen, maar ik zag met mijn rechteroog aan de rechterkant een poos niets. Ik bleek weer een bloeddruk van 150/100 te hebben en werd direct aan de magnesiumsulfaat gelegd en de volgende dag (vorige week maandag) ben ik ingeleid en dezelfde middag bevallen van Levi. Hij bleek erg klein te zijn, 2485 gram. Terwijl Mischa met 32 +5 wk 2015 gram was!

Uiteindelijk hebben we, omdat pre-eclampsie tot 48 uur na de bevalling kan ontstaan, nog tot donderdag in het ziekenhuis gelegen. Thuis vonden de kraamverzorgster (ja die had ik dit keer, en wat voor eentje, echt een wereldmens!) en de verloskundige Levi erg geel en nadat zijn bloed was geprikt moest hij inderdaad weer opgenomen worden. :( Gisteren is hij eindelijk weer thuis gekomen en zo hebben we vandaag uiteindelijk nog een "normale" kraamdag gehad.

Mischa lijkt het tot nog toe allemaal wel een beetje vreemd te vinden, maar hij vindt Levi leuk en tot nog toe gaat het best lekker. Levi slaapt de hele dag en ik moet mijn best doen om hem zijn flesjes leeg te laten drinken. Maar daardoor heb ik best wel veel tijd om aandacht aan Mischa te geven gelukkig.

Dit is een beetje een gek berichtje zo vind ik, maar ik wilde maar weer eens iets van me laten horen. :)

Groetjes,
    Mama van Mischa en Levi :)

2. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Wat een moppie zeg!! Fijn dat hij niet zo heel lang in het ziekenhuis moest blijven!! GEFELICITEERD! Nu lekker genieten van je 2 mooie kindjes!!

(Hoop dat het bij ons de volgende keer ook een langere zwangerschap word!!!)

Groetjes

3. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    van harte gefeliciteerd en wat een mooi kindje heb je erbij..

heel veel geluk en geniet van je kraam dagen..

ben blij dat ondanks alles het toch nog goed gekomen is.. en 36wk is toch niks mis mee vroeger toen ik geboren was noemde men dat niet eens echt prematuur :)

liefs chantal en ciaràn(die een middenoor onsteking te pakken heeft;( )

4. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

Gefeliciteerd!! Wat een heerlijk mannetje!

5. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Gefeliciteerd! Wat een mooi mannetje zeg! Fijn dat hij nu weer thuis is. Geniet er lekker van.

6. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Dank jullie wel! :)

Nee hoor, is niks mis mee, maar ik mag dit dus nog net in dit onderdeel posten. ;)

Wat sneu dat je mannetje ziek is, beterschap voor hem!!

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Gefeliciteerd, wat een mooi ventje om te zien.

Veel geluk gewenst

8. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    @ Levi:

HOERA! WELKOM KANJER!

Gefeliciteerd met je geboorte. Wat fijn dat je er bent.
    Wat ben je een knappert zeg! Geniet van je papa, mama en je grote broer Mischa.
    Je bent in een warm nest terecht gekomen.

@ MamavanMischa:

Wat heerlijk voor je meid! Een gezonde zoon erbij. 't Is echt een mooi ventje.
    Hoe gaat het nu met jou? Weer een bevalling die niet helemaal vlekkeloos is verlopen (hoewel het vergeleken bij de geboorte van Mischa natuurlijk een stuk minder zorgelijk is..) Zit je dit keer wel lekker op je roze (ehm, blauwe) wolk?

Geniet van je kraamtijd en van je mooie gezin.

@ Mischa:

Hee Kanjer, ben je ineens Grote Broer, wat stoer!

9. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hai,

Dank je wel! Het gaat harstikke goed. Ik denk dat ze er precies op tijd bij zijn geweest want ik voel me prima. Nog een beetje moe, maar ja, nachtvoedingen zijn ook vermoeiend. Ik merk dat ik nu al behoorlijk bij begin te komen. Mischa is ook vandaag weer lekker met een oma op stap, en zo kom ik heel goed aan mijn rust toe. Levi slaapt de hele dag!!

Ik geloofde niet zo in die roze (en blauwe ;)) wolken, maar moet zeggen dat ik daar nu toch wel een beetje op zit. Mischa vindt Levi gelukkig leuk en hoewel hij af en toe wat minder aandacht krijgt dan eerst, heb ik gelukkig meer tijd voor hem dan ik verwacht had. Het wordt hier straks een heel gezellige drukke boel denk ik. :)

Hoe is het met jouw kids? 11 maanden alweer, wat gaat het snel he! Jij zult inmiddels ook je handen wel vol hebben, ze zullen al wel behoorlijk mobiel zijn... :D

Groetjes!

10. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ MamavanMischaénLevi :): gefeliciteerd met de geboorte van Levi! Wat een mooie termijn, 36+2, dat heb je heel goed gedaan!
    Fijn dat Levi, ondanks wat kleine 'opstartproblemen', nu lekker bij jullie thuis is en dat het goed gaat! We wensen jullie heel veel liefde, geluk én gezondheid met z'n 4-en!

Liefs,
    Margit

11. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hai Margit,

Dank je! Hoe is het met jouw meiden? Wat een schattig foto'tje, zo gezellig naast elkaar op de bank. :)

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi mamavanmischa!
    Van harte gefeliciteerd!

Fijn dat je wat van jullie laat horen, ik zat zo nu en dan je banner te bekijken of je al bevallen was,
    en stiekem toch wel al bevallen he? haha
    Wat fijn dat jullie nu met zijn allen thuis zijn!
    en ook nog een mooie foto erbij.

Ik kan me voorstellen dat Mischa nog een beetje aan Levi moet wennen, het is ook een hele verandering voor hem.
    Gek he? eerst toen Ons Kleintje thuiskwam dacht ik het heel druk te hebben, maar als ik nu erop terugkijk sliep hij eerst alleen maar.. lekker relaxt!:D Geniet er maar van, 2 mooie en gezonde zonen!!

Liefs

13. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    gefeliciteerd! Fijn dat het goed gaat met jullie.

groetjes, josie

14. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja, schattig zijn ze hè :)? Het gaat heel goed met mijn meiden! Ze worden eind april alweer 1: het gaat zooooo snel!
    (hou het ff kort, want zit op mijn werk :))

15. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Wij zitten nu middenin een storm van nieuwe ontwikkelingen, zo leuk! Mijn boeffie heeft inmiddels leren kruipen en gaat op die kleine knietjes supersnel het hele huis door. Hij kan zich ook al optrekken en gaat dan soms zelfs op één been staan hihi. Zijn zusje kan nog niet kruipen, wel tijgeren. Zij kan weer heel goed zelfstandig zitten (kan broertje nog niet) en ze heeft al twee tanden. Verder wordt er de hele dag door gezellig gebrabbeld en gelachen, vooral naar elkaar. En over 1,5 week gaat de vlag uit: dan worden ze 1!

Wat lekker dat je je nu alweer zo goed voelt. Mischa zal vandaag vast alle aandacht van oma krijgen, dus ik denk dat hij niks tekort komt ;). Neem het er maar even lekker van: alle tijd voor jezelf en voor Levi. Het is zo leuk om je nieuwe kindje te leren kennen. Zie je al wat van je partner in hem terug, of van jezelf? Lijkt ie op zijn broer? Zo leuk om dat allemaal te ontdekken. Als ik eraan denk wil ik ook wel weer... :D

16. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi meiden!

OnsKleintje, ja het is niet zo snel gegaan uiteindelijk als ik had verwacht, maar het heeft ook geen week meer geduurd. ;)

Inderdaad gek, ik dacht ook dat ik het heel druk zou krijgen maar het valt enorm mee. Levi slaapt de hele dag alleen maar en laat zich erg makkelijk in een schema passen. Dat is erg handig, zo lukt het me aardig om niet precies alles tegelijk te moeten. Het is een heel gezellige boel en Mischa vindt Levi best leuk en wil steeds even bij hem kijken. Dat had ik niet verwacht, dat het zo goed zou gaan!

Margit, fijn dat het goed met ze gaat! Wat gaat het snel inderdaad he! Toen Levi nog in het ziekenhuis lag heb ik Mischa een keer meegenomen. Nog maar 14 maanden geleden lag hij daar zelf in een couveuse, maar nu rende hij rond en bekeek alles geinteresseerd. Onvoorstelbaar dat er al een jaar om is gewoon!

Brunette, wat grappig om te lezen dat ook jouw twee kindjes zich zo verschillend ontwikkelen! Leuk he dat gebrabbel. Hier wordt ook honderduit gekletst "mamamamamama, papapapa, mapa, tatata" zo ontzettend gezellig vind ik dat. :)

Levi lijkt heel veel op zijn papa toen die net geboren was, heel apart om te zien! En als hij een mutsje op heeft lijkt hij ook op Mischa, maar zonder muts niet. Hij heeft namelijk een enorme bos punkhaar... En dat had Mischa niet, waardoor het twee totaal verschillende kindjes lijken. Heel grappig!

Groetjes!

17. mama imke

mama imke Lid

7 nov 2009
    7
    0
    0
    apothekersassistente
    apeldoorn
    van harte met de geboorte en wat een heerlijk manneke. Fijn dat jullie lekker thuis zijn, probeer er van te genieten.

Knuffel mama imke

18. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hey, gefeliciteerd! 36.2, super!
    geniet ervan hoor!

19. miffy11

miffy11 Niet meer actief

zie nu pas de foto, gisteren laadde hij niet. wat een prachtig kereltje zeg, en die haartjes zijn geweldig!!

gaat alles goed met jullie?

20. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Oh wat een schatje zeg!! Wat zal jij trots zijn op je kereltje.

Groetjes

Deel Deze Pagina