Bij ons gaan ze 1x in de 2 á 3 dagen in bad. Zomers wat vaker, omdat ze dan viezer worden. Wij eten meestal rond 6 uur, zijn rond kwart voor 7 klaar. Dan mogen ze nog even spelen, terwijl wij afruimen en afwassen. Dan laten we het bad vollopen en gaat mijn man samen met de jongens in bad. Lekker spelen, watergevecht, wassen, noem maar op. Na een kwartiertje haal ik de jongste er weer uit, droog hem af, pyjama en slaapzak aan en die ga ik dan voeden. Hij ligt dan rond half 8 in bed. Mijn man kleedt intussen zichzelf aan en de oudste mag nog even in het leeglopende bad blijven zitten. Daarna kleedt hij de oudste aan, die mag als hij goed meewerkt nog even televisie kijken en dan brengt een van ons hem naar bed. Uiterlijk rond kwart voor 8 ligt hij in bed. Ik vind het wel druk, want zelf kom je daardoor pas om 8 uur toe aan even zitten, maar het loopt hier geolied op deze manier.
Maar wat is dan wel je bedoeling van je topic?? Hier gaan de kids ook niet iedere dag in bad. Elke dag in bad is echt iets van de laatste tijd, net als al dat overdreven hygiënische gedoe, waar je juist allerlei allergieën en ziektes mee in de hand werkt.. Gewoon lekker doen waar jùllie je goed bij voelen, dan doe je het toch goed? Nogmaals, ik snap niet zo goed wat je met je vraag/topic bedoeld als je toch zelf tevreden bent?
mijn man is ook pas tegen 6 uur thuis en dan eten we meteen. Dochterlief krijgt dan vast wat groente als ze honger heeft. In bad gaat ze alleen als ze vies is en op de dagen dat ik niet werk gaat ze 's ochtends. Dat scheelt een hoop hectiek. Ze gaat rond 7 uur/half 8 naar bed en papa brengt haar altijd. Ik ervaar nooit stress op deze manier hoor.
Mijn dochter gaat meestal 's ochtends in bad of onder de douche (niet dagelijks). Ik vind het juist relaxt, eerst ontbijten en daarna rustig in bad en aankleden. Hier is manlief meestal 's avonds tussen half 7 en 7 uur thuis (4x id week), erg laat voor m'n dochter én mij om dan nog te moeten eten, aangezien ze rond kwart over 7 naar bed gaat. Wij eten dus met z'n 2en altijd eerder. Niet gezellig, maar anders val ik ook om en wordt het idd een gehaaste bedoeling .
hier gaat alyssa bijna iedere dag onder de douche, niet altijd met zeep, vaak gewoon ff afspoelen en nog wat spelen in het water. mn man is meestal rond half6 thuis en we eten vaak rond 17.45. alyssa krijgt meestal rond 16.00 fruit oid, als mn man in de file staat en dus erg laat thuis is krijgt ze rond 17.00/17.30 nog een soepstengel tegen de ergste trek. op woensdag is alyssa altijd bij oma en daar gaat alyssa dan smiddags in bad en dan kan ze als we thuis zijn (na het eten) gelijk door naar bed. op vrijdag gaat ze vaak niet onder de douche omdat ik dan pas om 18.45 thuis ben van mn werk. tis soms wel druk, maar wel een erg leuk ritueel vinden wij zelf. omdat ze bijna iedere dag onder de douche gaat maken we ons ook niet druk als het een keer niet uitkomt. liefs doris
Wanneer zijn jullie thuis dan? Want het moet mogelijk zijn natuurlijk. Nu ben ik thuis, dus heb ik tijd om aan het eten te beginnen overdag, dus als mijn man thuiskomt, kunnen we meteen eten. Maar dan is het ook al 7u. Als ik ga werken is het anders. Ik werk tot 17u, heb een halfuurtje te rijden, haal Keld op, ga terug naar huis, dan is het eigenlijk al 6u. Ik heb dan wel tijd om aardappelen te schillen enz. Om halfzeven gaan we papa oppikken, dan zijn we ongeveer om 18u50 thuis, het eten opzetten en dan is het gewoon al te laat voor Keld. Hij gaat tussen halfacht en acht uur slapen, anders kan hij niet uit z'n bed. Dus als we om halfacht eten, lukt het gewoon niet meer. Het kind moet ook verteren natuurlijk. Dus ja, hier eet hij meestal samen met mij een boterham als we thuiskomen, hij eet warm op het kdv. Niet zo gezellig, maar is nu eenmaal niet anders.
@ Zonnetjes: In ieder geval, ik begrijp je hoor. Als ik ga werken (werk elke dag tot 5u) is het soms ook hectisch hoor. Er zit ook wel een vast patroon in over het in bad gaan ed., maar is gewoon druk, spitsuur zoals je zegt!
Hier ook georganiseerde chaos elke dag... Thuis komen uit werk, gauw koken (soms eerst boodschappen nog) Daarna nog "even" spelen en dan is het alweer bedtijd meest van de tijd. Bij ons eet Anne wel altidj gelijk met ons maar inderdaad als ze naar kdv is geweest kost dat soms best wel moeite. Dan is ze moe en hongerig.. en geheel tegen osn geloof in mag ze dan wel eventjes half uurtje tv kijken. (wij zijn geen tv-fans.. maar als je kind doodop is en hangerig.. tja dan moet het kunnen voor een keer) De tv komt denk ik 1x per week aan of iets dergelijks Dan kijkt ze lekker dora of het zandkasteel en kunnen Papa en Mama even gauw het eten regelen. Na het eten nog even spelen (soms echt maar een paar minuten.. maar ze heeft toch nog niet echt tijdsbesef.. gaat om het idee dat ze na het eten mag spelen) en dan lekker uitgebreid naar bed.. verhaaltje, kletsen, verstoppen voor het kusje van papa.. Dat is denk ik nog het meest "mijn moment" op doordeweekse dagen En douchen doen wij vooral op vrije dagen.. klintk wat gek.. maar dus op donderdag en in het weekend. En als ze vies van het kdv komt even gauw met de washand. Wij douchen zelden met zeep en ze vindt spelen in de douche geweldig dus als het kan dan mag het