Heeft eten/drinken invloed op haar slaappatroon?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Samama, Mar 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Mijn dochter is nu net 2 jaar, en sinds een aantal weken slaapt ze echt helemaal niet meer uit (6 uur, max half 7) terwijl ze voorheen om half 9 nog kon liggen ronken!

Ik geef haar de laatste tijd wel "snoep". De ene keer is dat zo'n Bumba cakje met melk, de nadere keer van die Mana rijst korrels, en ook wel eens een zakje chips (niet alles op 1 dag hoor). Qua drinken krijgt ze eigenlijk alleen maar sap uit pak, appelsap of roosvicee. Water of thee vindt ze niet echt lekker. Verder eet ze 's morgens pyamapapje of brood, 's middags brood en 's avonds eet ze avondeten met ons mee (ik kook iedere dag, 1x in de week eten we patat).

Kan het door het snoep/drinkpatroon (zie hierboven) van de laatste aantal weken komen dat ze minder slaapt? 's middags wil ze ook vaak niet meer slapen, terwijl voorheen het middagslaapje echt heilig was bij haar..
    Ik heb nu haar kamer ook maar wat donkerder gemaakt, misschien dat het daar aan ligt?

En wat kan ik haar het beste qua drinken geven? Mijn man had haar water gegeven in plaats van Taxi, maar dat dronk ze dus echt niet.

Heb dus vanmorgen op internet gelezen dat het geven van sap helemaal niet goed is, dat wist ik dus helemaal niet dat daar zoveel suikers in zitten! Vandaar mijn vraag, wellicht dat hetgeen wat ik haar nu geef, te maken heeft met het feit dat ze zo minder slaapt.

2. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Oh Taxi enzo geef ik dus niet nee omdat daar veel suiker in zit. Hier krijgt ze alles aangemaakt met water. Alleen water drinkt ze ook niet nee. Hier gaat echt maar een bodempje sap in een beker en de rest water. En ze drinkt vooral sap van carvan cevitan (schrijf je dat zo?) en dat dus aangemaakt met water. En melk drinkt ze ook veel verder niks anders want dat moet mervrouw niet.
    Zou idd kunnen dat ze door de suikers wat actiever is, maar dan zou je juist denken dat ze moeilijker in slaapt komt ipv eerder wakker worden.....

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee denk dat het te maken heeft met het as voorjaar of ze heeft gewoon nu minder slaap nodig.. Het kan ook gewoon een fase zijn. Ik slaap zelf ook een stuk onrustiger de laatste 2 weken.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    hier ook eentje die er een zooi van maakt met slapen, 5 uur wakker, hellllp
    Denk dat het een beetje bij de leeftijd hoort hoor

5. Samama

Samama Niet meer actief

Ah gelukkig :)

Roodkapje, dat met die sappen ga ik sowieso anders aanpakken, ga haar nu ook meer roosvicee met water geven enzo, en hooguit 1 glas sap uit pak per dsag. Denk dat dat ook wel scheelt, niet qua slapen maar ook meer qua bolle toet ;)

6. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,024
    0
    36
    Hier is het ook een aantal dagen alweer om 6 uur, kwart over 6 feest :(. Ligt volgens mij echt aan de tijd van het jaar. Heb er zelf ook last van, rond een uur of 5 al wakker en niet meer kunnen slapen. Het is dat ik zeker weet dat ik niet zwanger ben, had er toen ook zo ontzettend last van. Echt even een fase weer denk.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn jochie maakte ook een puinhoop van het slapen ergens tussen de 2 en 2,5 jaar (ergens tegen kerst). Ik geloof dat we zeker een maand hebben gedaan met een brullend joch in de avond, en overdag een babbelaar die niet wilde slapen. Maar het is ook vanzelf weer overgegaan.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    je kunt sap uit een pak ook gewoon half water doen hoor. Mijn dochter is nogal kieskeurig en trapt niet meer in roosvicee, maar dan leng ik het gewoon aan (en doe net alsof ik mijn eigen drinken ook aanleng)
    Of roosvicee 50/50 uit een pak en dan alsnog aanlengen, is nog beter!

9. Samama

Samama Niet meer actief

Bedankt voor de tip!

10. Lara78

Lara78 Actief lid

Jan 1, 2008
    272
    0
    0
    Ik geef mijn dochter altijd diksap te drinken. Hier zitten alleen fruitsuikers in dus geen slechte suikers. Het blijft nog steeds slecht voor het gebit helaas...

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    alyssa krijgt meestal diksap, soms krijgt ze appelsap oid.
    ze krijgt eigenlijk nooit dubbelfris ed.
    thee lust ze sinds kort ook en dat krijgt ze ook regelmatig.

alyssa is ook aan het rommelen met slapen.
    smiddags soms helemaal niet en meestal pas na een hele poos spelen.
    savonds gaat het slapen wel goed alleen wordt ze vaak snachts wakker.

ligt denk ik meer aan de leeftijd dan aan wat je te eten en te drinken geeft.

liefs doris

12. Samama

Samama Niet meer actief

Dus dan zitten we nu weer in een "fase"... het is ook wat hé, opgroeiende kids. Mijn man dacht dus dat ze niet wilde uitslapen door de hoeveelheid suikers die ze binnen kreeg. Gelukkig is dat dus niet zo. Ik ben wel van plan om het drinken alleen op roosvicee met water of appelsap te houden, en qua "snoep" rozijntjes te geven. Ze heeft het helemaal niet nodig!

Buiten dat om, vanmorgen werd ze wakker en riep ze gelijk om chips. Dat vind ik zo erg! Ze krijgt het absoluut niet hoor, maar alleen het feit al dat dat het eerste is wat ze 's morgens roept :)

13. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Oei herkenbaar Sam!
    Joey roept smorgens ook al om chippies, maar die krijgt hij sporadisch in het weekend.
    Hij is gemiddeld om half 6 wakker de laatste tijd en dan zo fit dat hij wilt dansen. smiddags heb ik geen klagen want dan slaapt hij nog 3 uur aan 1 stuk.

Je hebt ook Taksi zonder suikers wist je dat?
    Sap uit pak word hier ook aangelengd met water, thee en gewoon kraanwater moet meneer niet...

Share This Page