Vraagjes over waterbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Brace, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brace

Brace Lid

13 jan 2011
    42
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben er eigenlijk net achter dat ik zwanger ben, en heb nog niet eens de eerste echo achter de rug. Wellicht is het voor mij dan ook wel erg vroeg om hier al bezig mee te zijn, maar ik ben het toch. Dus daar ga ik dan.

Ik heb al wat rondgekeken hoe en wat met bevallen, hopelijk gaat alles goed gedurende de zwangerschap en kan ik zelf de methode kiezen waarmee ik door de bevalling heen ga.

Wegens een toch al probleemonderrug lijkt zo een bed bevalling mij helemaal niks, baarkruk mjah.. Ik wil dus gaan voor een waterbevalling en vraag mij af wie hier daarmee ervaring heeft of ook daarmee bezig is.

Ik hoor graag van anderen, zeker in de omgeving Helmond. :D Want hier zal ik het uiteindelijk als alles goed gaat moeten regelen.

Groetjes,
    Brace

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb er helaas geen ervaring mee. Ik wilde heel graag in het water bevallen, maar omdat ons meisje in stuitligging moet het sowieso klinisch gebeuren. (en daar kan je ook alleen poliklinisch bevallen) Ik weet niet hoe het in de Regio van Helmond is maar hier in Amsterdam is er maar 1 bad in een ziekenhuis, een waterbevalling betekend dus ook meteen een thuisbevalling. (alles moet dus goed gaan in de zwangerschap om dat te mogen)

Op Oerbron, centrum voor natuurlijke geboorte en ontwikkeling kan je veel lezen over water bevallingen, je kan daar ook een bad huren of kopen. (wordt in heel NL bezorgd) in Roosendaal zit ook zoiets: 't Duikertje, bevallen in water

Ik hoop voor je dat het gaat lukken, het lijkt me een hele speciale ervaring

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    O ja veel verloskundigen zullen het wel goed vinden als je in het water wil bevallen, maar sommige willen dat niet doen. Wel handig als je dat meteen vraagt, dan kan je eventueel nog van verloskundige veranderen.

4. Brace

Brace Lid

13 jan 2011
    42
    2
    0
    NULL
    NULL
    Die sites had ik inderdaad al gevonden. Zodra ik weet wanneer ik uitgerekend ben wil ik eens langs gaan om de baden eens in het echt te zien voor ik daarin een keuze maak.

Ik hoop mensen in de buurt te vinden die met hetzelfde bezig zijn. Ervaringen uitwisselen is altijd leuk natuurlijk.

Jammer dat het voor jou niet doorgaat. Succes.

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik volg hier een cursus water yoga is eigenlijk voorbereidens op de waterbevalling, maar ik sowieso erg prettig (samen met partner) mss kun je daar eens op zoeken, dan kom je zeker mensen tegen geinteresseerd zijn en het mss al eens eerder gedaan hebben.

6. Brace

Brace Lid

13 jan 2011
    42
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik zat inderdaad aan yoga te denken, wateryoga klinkt dan ook erg goed. Maar voor ik daarmee verder ga wacht ik toch op die eerste echo.. Wat nog veel te lang duurt voor het zover is :p

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey brace ik kom zelf uit helmond en heb dit ook gevraagt aan de verloskundige:)

daar kreeg ik te horen dat je wel een bad kunt huren bij deze site..
    Welkom bij WaterOoievaar - Comfortabel Bevallen in Water!

helmond ziekenhuis doet er volgens mij niet echt aan,maar je kan het thuis dus wel doen..

ook ik wilde voor waterbevalling gaan maar weet het eigenlijk nog niet zeker.. en ik zal toch in het zkh moeten gaan bevallen..

xxxcindy

8. Brace

Brace Lid

13 jan 2011
    42
    2
    0
    NULL
    NULL
    @ Cindy
    Heb je het al bij het ziekenhuis zelf nagevraagd? Ligt natuurlijk ook een beetje aan waarom je in het ziekenhuis moet bevallen.

Het rare van wat ik zover gevonden heb is dat het in bijvoorbeeld belgië voor een ziekenhuis de normaalste zaak van de wereld is een bevallings bad te hebben.

Volgens mijn schoonmoeder is er wel een ziekenhuis in de buurt die daar meer open voor staat, maar ik weet zo even niet meer welke dat is. Niet die in Helmond in elk geval :p.

Groetjes
    Brace

9. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Hi Brace

ik ben bevallen in bad (ZH - Belgie) en is prima meegevallen! Moest er een tweede komen, ga ik meteen opnieuw hiervoor.

Voorwaarden zijn dat alles ok is met zowel moeder als kindje natuurlijk.
    Ik heb het als superontspannend ervaren.
    Bedenk wel dat je geen ruggeprik kan krijgen bij een badbevalling ;)

10. Brace

Brace Lid

13 jan 2011
    42
    2
    0
    NULL
    NULL
    :D Ik wilde eigenlijk zowiezo al geen pijnmedicatie. Dat is ook een van de redenen dat het waterbevallen mij zo aanspreekt. Het is goed dat er tegenwoordig de mogelijkheid tot pijnbestrijding is met medicatie. Ik wil er echter zo min mogelijk mee te maken hebben.

Ik wacht nog eerst even die eerste echo af, daana ga ik maar eens informeren hoe de ziekenhuizen in de buurt hiermee omgaan.

Deel Deze Pagina