Herkennen jullie dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sengira, 3 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sengira

Sengira Lid

11 aug 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me weer eens wat af :)

Ik ben bijna 36 weken zwanger, en ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik zò aan de bewegingen van mijn kindje gewend ben geraakt dat ik soms de helft ervan niet meer mee krijg. Ik zit nu namelijk wat wakker te worden op de bank, en de baby voelde ik niet. Slaapt nog lekker dacht ik.
    Kijk ik naar mijn buik en zág wel beweging, maar voelde het niet echt.

Onzinnig topic misschien, maar ik vond het vreemd. Ik dacht dus, ben ik er dan al zo aan gewend dat ik het dus soms niet echt meer voel als beweging?
    Iemand herkenning?

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    O ja, voor mij is het heel herkenbaar. Zeker op het einde was ik zo gewend aan de bewegingen dat ik ze vaak niet eens meer opmerkte. Ik moest dan vaak even gaan zitten of liggen en er echt bewust mee bezig zijn om de bewegingen te voelen. Ik denk dat dat toch een soort van automatisme is van het lichaam.

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ja, dat herken ik ook wel. Tijdens mijn vorige zwangerschap werd aan het eind soms ook wel eens gevraagd hoe vaak ik de kleine gevoeld had die dag. Daar kon ik dan meestal niet eens antwoord op geven omdat het zo natuurlijk was geworden dat ik het niet altijd meer bewust registreerde. Maar het gekke was dat als er een afwijkend patroon was, als de kleine een dag wat rustiger was, ik dit wel meteen door had.

4. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Heel herkenbaar. Ik heb wel eens gebeld hoor naar de vk...."ik voel hem niet meer" . Toen zei de vk...De komende 2 uur ga je bewust tellen en ja hoor als was prima in orde. Je bent er zo aan gewend dat het onderdeel is geworden van je lichaam en de druk gewoon niet meer voelt. Net als je horloge zeg maar.

Succes met de laaste loodjes

Deel Deze Pagina