Olie tegen het uitscheuren.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kristy, 15 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristy

Kristy Lid

4 feb 2007
    44
    0
    0
    Kapster
    Enschede
    Ik heb een tijdje geleden hier iets gelezen over olie die je kunt gebruiken om het uitscheuren tijdens de bevalling te voorkomen.
    Maar weet niet meer welke olie dit is.
    En zijn er dames die hier ervaring mee hebben.
    En waar koop ik deze olie.
    Alvast bedankt.

2. Yvon

Yvon Actief lid

25 okt 2006
    319
    0
    0
    Perineum olie van Weleda. Deze is te koop bij een natuurwinkel.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hoe werkt dat dan? Smeer je dagen voor je vermoedelijke bevaldatum je in met die olie waardoor je huid meer meerekt ofzo? of moet ik me er wat anders bij voorstellen?

4. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ben ik ook erg benieuwd naar

5. Yvon

Yvon Actief lid

25 okt 2006
    319
    0
    0
    Je mag het vanaf week 34 van de zwangerschap gebruiken. Het helpt het perineum te versoepelen en het vergroot de elasticiteit ervan. De stimulerende werking van de massage verbeterd bovendien de soepelheid van het vaginale weefsel. Je kan dit 3/4 keer per week doen, gedurende 5 tot 10 minuten.

6. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ook te koop bij zaken als Etos, bij de baby en zwangerschapsartikelen. Uitgebreide beschrijving staat op de verpakking en bijsluiter.
    Ik heb het vorige keer niet gedaan en nu wel. Hoop dat het werkt. Maar ja, baat het niet dan schaadt het niet!

7. xje

xje Actief lid

26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    Je moet er nog wel bij kunnen ;) ha ha Vond ik best lastig.... daarom niet zo vaak gedaan (en wel ingescheurd). Een vriendin die het wel vaak gebruikt had was niet ingescheurd (maar je weet natuurlijk niet of het echt daar aan ligt...)

8. sandravg

sandravg Actief lid

11 apr 2006
    121
    0
    0
    zorg
    Nijmegen
    ik laat het lekker door mijn mannetje doen. Ik kan er zelf namelijk echt niet meer bij!
    Nou maar hopen dat het idd ook echt helpt...
    We wachten het maar af he

9. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Als je er zelf niet meer bij kan-> hoe veeg je je dan af als je naar de wc bent geweest?
    Ideaal is het niet, maar ik kan er ondanks mijn enorme toeter nog wel bij hoor.

10. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb tijdje terug ook gelezen dat het zou helpen als je tijdens de wee een nat washandje tegen je onderste aanhoudt dat dat ook de kans op inscheuren zou verminderen. Weet niet of het zo is en ook niet of het praktisch werkt als je daar zo ligt.

Groetjes, Eva.

11. sandravg

sandravg Actief lid

11 apr 2006
    121
    0
    0
    zorg
    Nijmegen
    afvegen lukt nog wel, maar das lukt dan ook nog maar net. Het word iets anders als ik ook nog met mijn duim naar binnen moet. Daar is mijn arm dan toch echt te kort voor, of mijn buik te dik. Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.

12. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Haha, ja het is een beetje behelpen.

Dat van dat natte washandje heb ik ook gehoord. ik wilde dit ook heel graag bij de eerste, maar helaas ging het zo snel dat er geen tijd was om dit te maken. Ik hoop dat we het deze keer wel kunnen doen...

13. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb een flesje staan, maar het nog niet een keer gebruikt.. is ook niet echt de bedoeling dus.

Maar ik kom er echt niet bij, moet zo´n ongemakkelijke houding aannemen dat ik van tevoren al geen zin meer heb om eraan te beginnen. Afvegen lukt inderdaad nog maar net ..

Beetje zonde van het geld dus in mijn geval..

14. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Is niet bewezen overigens. Hier zijn al eerder topics over geweest en de ervaringen waren wisselend. Ik geloof er zelf niet in.
    Trouwens, van uitscheuren voel je toch niets ;)

15. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Is niet bewezen overigens. Hier zijn al eerder topics over geweest en de ervaringen waren wisselend. Ik geloof er zelf niet in.
    Trouwens, van uitscheuren voel je toch niets ;)

16. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    nou als je scheurt voel je dat wel degelijk.. heb een klein ini mini scheurtje gehad aan de zijkant bij mn schaamlip zeg maar (ja sorry voor de details haha) en dat heb ik echt wel gevoelt hoor! Als het kindje naar beneden is gezakt en je voelt een enorme druk beneden moet je toch rustig blijven en blijven puffen en af en toe meepersen ook als het hoofdje 'staat' zeg maar dan helemaal als je dan je huid niet ff laat oprekken scheur je erg uit.. ik riep heel hard wat moet ik doen zei zo NIKSSSSS wachten dat heb me wel een scheur bespaard maar ja of dat bij iedereen helpt..?

17. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Je kunt bij BEVALLING ook ervaringen over perineumolie lezen.
    x Linda

18. Niet meer actief

dat heb ik me nou ook zovaak afgevraagd :)

Deel Deze Pagina