Herkennen jullie dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elvis, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dat je aan iemand vraagt: "hoe was jouw dag?" En dat je dan een verslag krijgt van opstaan tot slapen? Of dat je aan iemand vraagt hoe zijn/haar vakantie was en dat je dan tot in detail iedere dag omschreven krijgt?

Ik stoor me daar dus aan, maar ligt dat dan aan mij of is het gewoon ook irritant?

Als iemand mij vraagt hoe mijn dag is geweest dan antwoord ik bijvoorbeeld: "leuk, we zijn lekker naar de speeltuin geweest".

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Tjah je hebt mensen die graag praten.. Aan die mensen vraag ik t vaak niet als ik niet in de stemming ben om ernaar te luisteren.

3. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    ja! m'n oma en moeder doen dit. Super irritant en slaapverwekkend.
    M'n moeder ergert zich dus ook altijd aan m'n oma terwijl ze het zelf ook doet. (en m'n puberbroertjes wijzen haar daar echt wel op)

Ik vraag dus regelmatig aan m'n man of ik er ook al 'last' van krijg en of hij me wil waarschuwen ;)

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee, herken het (gelukkig) niet.

5. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hahah! Dat herken ik wel. Mijn ouders kunnen er ook wat van. Eerst krijg je verslag wat de plannen zijn als ze op vakantie gaan. Dan krijg je tijdens de vakantie telefoon met daarin een uitgebreid verslag over wat ze hebben gedaan en als ze terug zijn, dan krijg je een verslag van a-z.

6. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik merk dat altijd bij mensen die over het algemeen niet zoveel aanspraak hebben. Meestal zijn dit ouderen. Dan vind ik het altijd een beetje sneu om het af te kappen, dus luister ik beleefd naar het hele verhaal ;)

7. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bij eenzame mensen kan ik het inderdaad nog wel hebben. Dan begrijp ik het ook. Zolang zij praten, blijf ik. Dat idee.
    Maar een vriend van ons, met een rijk sociaal leven, doet dit dus ook. Die vertelt ook heel uitgebreid en ik verdenk hem er van dat hij zelf denkt een hele goede verhalen verteller te zijn. En vriend en ik vinden dat dus allebei niet....

8. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee herken het niet. Maar je vraagt het wel dus dat antwoord kun je ook verwachten. Dan zou je bijvoorbeeld moeten vragen vanmorgen nog wat leuks gedaan? Of vanmiddag nog wat leuks doen? Dan zul je een korter antwoord krijgen denk ik 😊

9. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik vraag altijd standaard hoe het met iemand gaat. Soms krijg ik een kort antwoord, soms ook weleens hele lange verhalen vol met ellende maar wat mij pas op valt is dat bijna iedereen blijft lullen over zichzelf en amper iets terug vraagt zoals:" en hoe gaat het met jou?". Van het weekend op een feestje 2!!! uur lang moeten lullen over honden en geen één keer wordt er iets terug gevraagd, pfff dat kost zo veel energie.

10. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Je hebt van die mensen die zodra ze hun mond open doen hij niet meer dicht gaat! Onze onderbuurman heeft daar een handje van. Als je hem wat vraagt of wat tegen hem zegd kom je voorlopig niet naar binnen haha. Soms denk ik dan dus ook nu alleen maar even zwaaien want soms komt het echt niet uit of heb je er echt even geen zin in

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha heel herkenbaar en ik kan daar ook niet tegen.
    Ik heb een collega die ook zo enorm over een gebeurtenis kan uitwijden pfff
    Ik zeg dus al wanneer ze op haar praatstoel zit dat ik wel de verkorte versie wil haha

12. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Tja, als je het irritant vind en je het liever niet wilt horen, dan kun je die vraag ook beter niet stellen....

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Waarom vraag je het dan als je eigenlijk toch niet wilt weten hoe hun dag is?

Snap niet dat je je er aan kan storen. Komt dan bij mij over alsof je het vraagt omdat je je verplicht voelt om het te vragen. Vraag dan niets. ;)

14. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Maar het gaat er ook niet om dat ik niet geïnteresseerd ben in wat ze doen, maar dat ze tandpasta x gebruikten omdat y op was en dat ze daarna brood gingen smeren en vervolgens lekker op de fiets naar het werk gingen alwaar ze eerst koffie dronken met collega's, etc etc, dat vind ik nogal overdreven uitgebreide info op de vraag: "hoe was jouw dag?".

Ik vraag het niet uit plicht, want ik ben erg geïnteresseerd, maar als iemand mij vraagt hoe mijn dag was, dan vertel ik de highlights en niet wat ik per uur gedaan heb.

15. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Soms vraag ik er bewust bij deze mensen ook niet naar, maar dan krijg ik alsnog een verslag alsof ik hun dagboek ben.

16. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Maar het is wel een opluchting dat er ook mensen zijn die het herkennen! ;)

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dus als iemand dan zegt '' Ja was leuk '' dan vind je het niet leuk om te horen waarom het dan een leuke dag was?

Dat soort kortaf antwoorden vind ik dan weer irritant. Kijk je hoeft niet te zeggen wanneer je je kont hebt afgeveegd maar als jij verteld waarom jouw dag zo leuk was dan vind ik dat alleen maar leuk om te horen.

Stel nou dat iemand zou zeggen '' Nee was niet leuk '' zou je dan niet de hele dag na gaan zitten denken waarom het niet leuk was?

Vind het heel ongeïnteresseerd over komen als je wel vraagt hoe het met iemand gaat maar niet wilt weten waarom het goed of slecht met die gene gaat.

maar goed, ieder zijn ding :)

18. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Maar nu zeg je toch hetzelfde; jij wil ook niet weten dat die persoon z'n kont heeft afgeveegd. Dat zijn dus juist die dingen die ik overbodig vind.

Als iemand iets leuks of minder leuks heeft gedaan, dan juist wil ik dat graag horen.

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zo haal ik het niet uit jouw tekst dat je dat alleen vervelend vind. Bij mij komt jouw tekst over alsof je het als een soort van verplichting vraagt en eigenlijk iemand zijn verhaal toch niet wilt horen.

Want als iemand aan mij vraagt hoe mijn vakantie was, dan ga ik echt niet zeggen '' Ow ja leuk, we zijn naar het strand geweest '' nee dan vertel ik ook gewoon wat ik allemaal heb gedaan. Anders moet je het gewoon niet vragen ;)

20. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dan heb je de openingspost denk ik niet goed gelezen want daarin staat duidelijk dat het om mensen gaat die hun dag van a tot z vertellen of hun gehele vakantie van dag tot dag tot in detail vertellen.

Deel Deze Pagina