Hoe vaak douche/badder je?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 21 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak douche je, of ga je in bad (gemiddeld)

1. Minder dan 1x per week

2. 1x per week

3. 2x per week

4. Om de dag

5. Bijna elke dag

6. 1x per dag

7. 2x per dag

8. Vaker dan 2x per dag

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #1 SushiLover123, 21 sep 2015
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
    N.a.v. een ander topic, waar meerdere dames aangeven 2x per dag te douchen, start ik hierbij even een poll. Ik ben benieuwd hoe vaak iedereen doucht of in bad gaat en wat de norm is.

Het gaat om het gemiddelde. Reken de 'extra' douchebeurten, zoals als je op een hete dag extra zweet, of vlak voor je naar een feest gaat, niet mee! En andersom ook niet meetellen als je een keer ziek bent of een lekker lui pyjamadagje hebt en een keer niet doucht (tenzij dit wekelijks voorkomt natuurlijk).

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik douche bijna elke dag. Twee keer per dag gebeurt wel eens, maar is echt een uitzondering.

3. tuc

tuc Niet meer actief

1x per dag. Zodra de kinderen op bed liggen...dat is echt mijn moment van ontspanning.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bij gaat er wel eens een dag voorbij waarbij ik om 22 uur denk, ik heb nog geen douche genomen zeg! Tja, gewoon te druk gehad.....snel een washand pakken, en naar bed.

Dus bijna iedere dag voor mij.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

2/3 keer per week. Elke dag vind ik persoonlijk overbodig en is trouwens ook niet goed voor je huid. Mijn man doucht wel elke dag maar doet lichamelijk zwaar werk dus dan wordt je ook gewoon 'viezer'.

6. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Om de dag in de winter en als het heet is elke dag. Ik zal wel een stinkerd zijn dan 😅

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik douche om de dag, niet goed voor je huid om iedere dag of zelfs meerdere malen per dag te douchen. Ik was ook om de dag mijn haar. Zo slecht om dat ook iedere dag te doen.

Ik was mijzelf wel iedere ochtend even bij de wasbak ( intieme delen )

8. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    #8 Knapie, 21 sep 2015
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
    Ik heb bijna elke dag gestemd. Ik zweet (vooral snachts) veel. Voel me plakkerig en vies als ik me niet douche voor het werken. Mijn haren doe ik 1x in de 2 a 3 dagen met shampoo. Mijn lijf wel elke dag met zeep.

Echter als ik in het weekend niets heb op staan, dus de hele dag thuis ben of alleen met de kleine wat ga wandelen/speeltuin/boerderij dan geef ik mijn huid een dagje rust en douche ik niet.

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

In principe om de dag, alleen nu wat vaker ivm vet haar door hormonen :)

Elke dag is helemaal niet goed voor je, zeker niet met allemaal lekkere zeepjes enzo

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Ik douche elke ochtend, anders voel ik me niet fijn. Als ik een drukke dag heb gehad douche ik in de avond nog wel eens, maar dat komt niet heel vaak voor (nou ja, die drukke dagen wel, maar het douchen in de avond niet haha).

En dat het niet goed is voor je huid klopt wel, maar ik kan echt niet zonder. Vind het zo lekker even wakker worden en een lekker fris gevoel. Dat krijg ik niet van wassen met een washandje (is ook zo koud en een gedoe).

11. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Iedere dag. Ga zonder douche de deur niet uit.

En als ik gesport heb natuurlijk 2x.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wie zegt dat?
    Hmmm, goed idee!

Ik douche elke dag. Op werkdagen 's ochtends. In de weekenden ergens eind van de ochtend. Soms heb ik een pyjamadag, maar dat is nog geen 1x per maand. Ik douche soms nog een keer extra, als het warm is en ik veel gezweet heb. Of om een andere reden vies ben geworden. Maar dat gebeurt ook niet vaak.
    Op werkdagen moet ik echt wel douchen, want door het douchen word ik ten minste een beetje wakker. En ik voel me palkkerig als ik opsta. Gewoon niet fris.

Ik weet dat het eigenlijk niet goed is om elke dag te douchen, dus ik ga jouw laatste opmerking onthouden!

13. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Idem. Na het sporten douche ik me altijd meteen. Echter doe ik dan wel vaak mijn haar in een knot en niet mee wassen. Mijn haar was ik dan de ochtend daarna tijdens mijn douchebeurt voor het werk. Mijn haren iedere dag met shampoo daar worden ze droog van.

14. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Grappig, als ik ga sporten bedenk ik me echt niet dat ik dan 's morgens wil douchen haha. Dan wacht ik mooi tot na het sporten. Scheelt weer tijd met 2 schoolgaande kids;)

15. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dit dus en dat geld ook voor de kinderen.

16. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Ik kan dat dus niet. Ik vind mezelf er niet uitzien en niet fris als ik niet gedouched heb!

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Dat heb ik ook. Sterker nog, als ik om 10 uur ga sporten, douche ik 's ochtends ook al .

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik douche in principe 1 keer per dag. Als ik 's avonds gesport heb douche ik ook, dus dat is dan 2 keer per dag, maar de ochtend erna douche ik dan niet en die avond ook niet, dus dan douche ik een dagje niet. Kom ik toch op gemiddeld 1 keer per dag uit ;)

19. stressbal

stressbal Niet meer actief

Een Tot twee keer per dag

20. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Toen ik nog in de horeca werkte iedere dag.

Tijdens deze zwangerschap douche ik om de dag als het lukt. M'n gezondheid werkt niet mee en ik moet echt bijkomen na een douche. Vooral als ik ook m'n haar doe wassen en cremespoeling, of masker e.d. Heb heel lang krullen haar dus dat is veel werk. Normaal vind ik het echt heerlijk, maar kan er nu niet van genieten. Zit zelfs op een krukje, voel me dan net een oud vrouwke hihi.

Deel Deze Pagina