N.a.v. een ander topic, waar meerdere dames aangeven 2x per dag te douchen, start ik hierbij even een poll. Ik ben benieuwd hoe vaak iedereen doucht of in bad gaat en wat de norm is. Het gaat om het gemiddelde. Reken de 'extra' douchebeurten, zoals als je op een hete dag extra zweet, of vlak voor je naar een feest gaat, niet mee! En andersom ook niet meetellen als je een keer ziek bent of een lekker lui pyjamadagje hebt en een keer niet doucht (tenzij dit wekelijks voorkomt natuurlijk).
Bij gaat er wel eens een dag voorbij waarbij ik om 22 uur denk, ik heb nog geen douche genomen zeg! Tja, gewoon te druk gehad.....snel een washand pakken, en naar bed. Dus bijna iedere dag voor mij.
2/3 keer per week. Elke dag vind ik persoonlijk overbodig en is trouwens ook niet goed voor je huid. Mijn man doucht wel elke dag maar doet lichamelijk zwaar werk dus dan wordt je ook gewoon 'viezer'.
Ik douche om de dag, niet goed voor je huid om iedere dag of zelfs meerdere malen per dag te douchen. Ik was ook om de dag mijn haar. Zo slecht om dat ook iedere dag te doen. Ik was mijzelf wel iedere ochtend even bij de wasbak ( intieme delen )
Ik heb bijna elke dag gestemd. Ik zweet (vooral snachts) veel. Voel me plakkerig en vies als ik me niet douche voor het werken. Mijn haren doe ik 1x in de 2 a 3 dagen met shampoo. Mijn lijf wel elke dag met zeep. Echter als ik in het weekend niets heb op staan, dus de hele dag thuis ben of alleen met de kleine wat ga wandelen/speeltuin/boerderij dan geef ik mijn huid een dagje rust en douche ik niet.
In principe om de dag, alleen nu wat vaker ivm vet haar door hormonen Elke dag is helemaal niet goed voor je, zeker niet met allemaal lekkere zeepjes enzo
Ik douche elke ochtend, anders voel ik me niet fijn. Als ik een drukke dag heb gehad douche ik in de avond nog wel eens, maar dat komt niet heel vaak voor (nou ja, die drukke dagen wel, maar het douchen in de avond niet haha). En dat het niet goed is voor je huid klopt wel, maar ik kan echt niet zonder. Vind het zo lekker even wakker worden en een lekker fris gevoel. Dat krijg ik niet van wassen met een washandje (is ook zo koud en een gedoe).
Wie zegt dat? Hmmm, goed idee! Ik douche elke dag. Op werkdagen 's ochtends. In de weekenden ergens eind van de ochtend. Soms heb ik een pyjamadag, maar dat is nog geen 1x per maand. Ik douche soms nog een keer extra, als het warm is en ik veel gezweet heb. Of om een andere reden vies ben geworden. Maar dat gebeurt ook niet vaak. Op werkdagen moet ik echt wel douchen, want door het douchen word ik ten minste een beetje wakker. En ik voel me palkkerig als ik opsta. Gewoon niet fris. Ik weet dat het eigenlijk niet goed is om elke dag te douchen, dus ik ga jouw laatste opmerking onthouden!
Idem. Na het sporten douche ik me altijd meteen. Echter doe ik dan wel vaak mijn haar in een knot en niet mee wassen. Mijn haar was ik dan de ochtend daarna tijdens mijn douchebeurt voor het werk. Mijn haren iedere dag met shampoo daar worden ze droog van.
Grappig, als ik ga sporten bedenk ik me echt niet dat ik dan 's morgens wil douchen haha. Dan wacht ik mooi tot na het sporten. Scheelt weer tijd met 2 schoolgaande kids
Ik douche in principe 1 keer per dag. Als ik 's avonds gesport heb douche ik ook, dus dat is dan 2 keer per dag, maar de ochtend erna douche ik dan niet en die avond ook niet, dus dan douche ik een dagje niet. Kom ik toch op gemiddeld 1 keer per dag uit
Toen ik nog in de horeca werkte iedere dag. Tijdens deze zwangerschap douche ik om de dag als het lukt. M'n gezondheid werkt niet mee en ik moet echt bijkomen na een douche. Vooral als ik ook m'n haar doe wassen en cremespoeling, of masker e.d. Heb heel lang krullen haar dus dat is veel werk. Normaal vind ik het echt heerlijk, maar kan er nu niet van genieten. Zit zelfs op een krukje, voel me dan net een oud vrouwke hihi.