Nu net voor mijn jongste naar de huisarts omdat die niet lekker is en dacht even snel met de fiets te gaan. Ik eerst de jongste voorop gezet en vast en daarna de oudste. Terwijl ik bezig ben met zijn voet riempje breekt ineens de standaard af en liggen beide kinderen op de grond te huilen. Beide ontroostbaar natuurlijk en gillen! Man wat voelde ik mij slecht! Meteen de fiets weer rechtop gezet en beide kinderen proberen gerust te stellen (gelukkig waren we toch al op weg naar de huisarts) Op de fiets eenmaal waren ze gelukkig beide weer stil. Oudste gaf gelukkig al aan dat hij geen pijn had maar wel ontzettend geschrokken was en de jongste kreeg gelukkig alweer wat babbels maar jeetje ik zit toch nog een beetje te trillen! Al maanden gaat het gewoon goed en ineens breekt die standaard af! Miet zeggen dat het ook geen lullige standaard was maar echt een degelijke! Van de week meteen een dubbele standaard erop laten zetten. Dit wil ik echt niet meer meemaken!
Dat is schrikken, ja. Gelukkig alles goed gegaan verder? Hier wel een dubbele standaard, maar dan nog: ik vertrouw er niet op, oudste is weleens met fiets en al omgevallen toen deze op de dubbele standaard stond met mij er gewoon naast, dus ik zet altijd het stuur tegen een muur, slot erop, dat de wielen niet weg kunnen rollen en dan pas de kinderen erop/af.
Ja ik heb helaas op weinig plekken een muur waar ik de fiets tegenaan kan zetten. Maar ik hou ook altijd mijn fiets met mijn lichaam tegen (zijn aardig wat kilo's ) maar bij die riempjes moet ik mijn gewicht even verplaatsen en daar ging het mis! Gelukkig beide kinderen onbeschadigd, ik een schaafplek op mijn been maar hey als dat alles is! Voortaan inderdaad eerst fiets op slot zetten en proberen overal een muur te vinden.
Jeetje dat is schrikken! Hier gelukkig nog nooit de fiets gevallen met de kinderen erin maar was er altijd bang voor ook al was ik voorzichtig, heb wel eens momenten gehad dat het bijna mis ging. Ik zorgde er altijd voor dat de fiets ook tegen mij leunde en bij het vastmaken van de voetriempjes hield ik het zadel vast, maar of dat had geholpen als de standaard was afgebroken weet ik niet. Een tip trouwens als je kind al wat groter is (vanaf een jaar of 3), laat ze zelf achterop klimmen. Voetjes deed ik trouwens al snel niet meer vast, ze konden toch nergens tussen komen.
Dat ga ik inderdaad ook maar proberen dat hij er zelf op gaat klimmen maar hij is behoorlijk klein (94 cm pas, kleine opdonder ) Maar pfff was zo blij dat ze niet beide met hun hoofd op de grond vielen! Waarschijnlijk kan dat ook niet door die stoeltjes maar dat was wel mijn grootste angst op dat moment dat ik allemaal bloed zou gaan zien!
Hier was ze met 3 jaar 90 cm en klom ze er al wel op en het gaat steeds makkelijker Je kan de fiets iets naar je toe kantelen, dan gaat het makkelijker. En even kijken op welke stang hij zijn voeten neer kan zetten. Ik zie mensen wel eens kinderen van 5 jaar erop tillen, daar ga ik echt niet meer aan beginnen
Oh meis, wat zal jij geschrokken zijn. Gelukkig is er niemand gewond geraakt. En voel jezelf zeker niet slecht: dit kan iedereen overkomen.
Ai, akelig herkenbaar! Ik had een dubbele standaard, maar hij was binnen no time doorgeroest (goedkoop merk fiets, goedkope onderdelen). Bij mij begon hij eerst met wiebelen en knalde zo naar beneden tijdens het fietsen. Gelukkig zat mijn kleintje niet op de fiets en was ik zelf op dat moment nog niet zwanger want dat gaf mij een klapper. Ik ben met mijn buik toen op het stuur beland; ik heb een tijdje een blauw/paarse afdruk van het stuur erop gehad. Ik ben gelijk naar de fietsenmaker geweest en heb de standaard eraf laten halen. Hij wilde er een nieuwe opzetten voor 40 euro. Ik heb hem gezegd dat dat niet nodig was - en ondertussen red ik mezelf aardig zonder standaard. Bij de winkels en bij het station heb je fietsenrekken om hem in te zetten en voor de rest zet ik hem tegen hekjes en muren. In de schuur staat hij ook gewoon tegen de muur. Stomme koleredingen ook
Oeps schijnbaar heb ik toch met mijn lichaam geprobeerd de klap op te vangen want mijn onderrug en billen doen mij toch een partij pijn! Waarschijnlijk door de adrenaline heb ik het op dat moment niet gevoeld maar naarmate de middag en avond vorderde begon ik behoorlijke pijn te krijgen. Maar goed liever ik dan mijn kindjes die pijn hebben! Net gemasseerd door man in de hoop dat de spieren iets minder zeer gaan doen en morgen met 2 paracetamol maar even door knallen!
Een dubbele standaard zal ook kunnen breken, dus ik weet niet of je daarmee geholpen zult zijn. Dit soort dingen kunnen denk ik altijd wel gebeuren. Gelukkig viel het bij de kinderen mee. Hopen dat jouw spierpijn gauw weer over is.
Dat is inderdaad heel erg schrikken. Gelukkig is het wel goed afgelopen. Ik zou zelf geen dubbele standaard vertrouwen hoor, zal wel beter zijn dan een enkele, maar ik zou gewoon op zoek gaan naar andere manieren (fiets tegen een muurtje aan, fiets met één hand vast houden en met je andere hand je kind 1 voor 1 erin zetten, of je fiets tussen je knieën klemmen terwijl je achterstevoren staat ofzo) en dan de standaard enkel als hulpmiddel gebruiken. Hier is mijn dubbele standaard ineens eraf gevlogen (was niet gebroken, dus echt alleen alsof die eraf geklikt is ofzo) terwijl die op z'n standaard stond met mijn kind voorop. Gelukkig liep het hier ook goed af, maar ik zal mijn standaard nooit meer gebruiken als mijn kind erop zit zonder dat ik mijn fiets zelf goed vast heb. Sterkte met de pijn.
Dit is ook vaak mijn angst dochter klimt zelf op de brommer maar die blijf ik vasthouden. Deze brommer staat schuin mijn andere brommer had dubbel standaard en ook die hield ik vast. Met boodschappen doe ik eerst de tassen aan het stuur en daarna mag dochter pas achter op de brommer klimmen en met een zeer duidelijke instructie dat ze stil moet zitten anders valt de brommer om. Hou hem wel vast maar door het extra gewiebel woord het vaak wat lastiger. Schrikken! Gelukkig goed afgelopen. En in elk geval altijd je fiets vast houden.