Spanning, zenuwen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Iertje, 9 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje

Iertje Bekend lid

16 aug 2015
    632
    3
    18
    Hallo dames,

Wij zijn bezig voor ons 1e kindje.
    Ik vind dit erg spannend waardoor ik me wat nerveus voel.
    Als het goed is heb ik dit weekend mijn dagen, ik hou mijn temp bij en gebruik ovulatietesten.
    Ik ben niet gestresst maar alleen gespannen.
    Hoe doen jullie dat? Ik ga wandelen met de hond, boeklezen of tv kijken maar de gezonde spanning blijft..
    Ik wil dit al zo lang maar mijn vriend niet, nu dit wel het geval is kan het me niet snel genoeg 🙈

2. Iertje

Iertje Bekend lid

16 aug 2015
    632
    3
    18
    Heb een afspraak gemaakt bij de HA om even mijn hart te luchten

3. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Ik begrijp je onrust en de spanning die je voelt. Je moet er alleen voor waken dat je er obsessief mee bezig gaat, ik probeer te relativeren. Mocht het niet lukken zijn er meer wegen naar Rome. je emoties mogen er natuurlijk wel gewoon zijn, accepteer dat je je zo voelt maar wees even extra lief voor jezelf. Hoop dat je ha je kan geruststellen! Succes!

4. Ri1987

Ri1987 Actief lid

9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf ook bezig voor 1e kindje... het is ook heel erg spannend. Ik heb dagen waarop ik denk: NEE, ik kan het niet. Ik ben er niet klaar voor. Ik moet eerst sparen. Ik moet een grotere auto hebben. Ik moet in balans zijn. Nou ja, je ziet ik heb veel excuses al bedacht :)

Wat mij helpt is het met mijn vriend over praten, (nu is hij diegene die het liefst 3 jaar geleden al begonnen was) Dus ik denk dat erover praten met de HA bij jou wel wat druk kan wegnemen. Daarnaast probeer ik mij te richten op gezond mogelijk te eten (vermijden van suiker, cafeïne, wit brood) en te sporten. (bewegen vermindert de spanning in je lichaam)

Ook maak ik gebruik van een meditatie app, en ik doe yoga-oefeningen. Maar dit doe ik niet elke dag alleen als ik teveel spanning voel. Kamille thee drinken en klein stukje pure chocolade helpen om te ontspannen en stress te verminderen.

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Serieus laat t los... Als je na 3 rondes al naar de huisarts gast om je hart te luchten...
    Zwanger raken is spannend. Maar het moet je niet te veel bezig houden. Wat doe je zoal op een dag? Wandelen met de hond is voor mij juist een moment om te piekeren. Zoek echte afleiding, werk, vriendinnen, avondje uit of een leuke hobby. Mocht het nou nog een half jaar duren voor je zwanger bent wat dan? Dan wordt t echt een zware tijd vol teleurstellingen aan t eind van de maand..
    Je bent pas in ronde 4... Probeer jezelf die ellende te besparen.

Enne klinkt wel gestresst. Logisch ook wel hoor maar probeer te genieten met elkaar....

6. Iertje

Iertje Bekend lid

16 aug 2015
    632
    3
    18
    Ik werk gewoon.. Ik heb gewoon wat vragen die ik wil stellen ik weet zelf dondersgoed dat ik me te druk maak..
    Alleen kan dingen moeilijk loslaten

7. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Het is heel logisch dat je ermee bezig bent maar let erop dat het geen obsessie wordt. Doe gewoon je ding en maak het wat vaker gezellig. Ik wilde ook heel graag zwanger worden vorig jaar... en ja iedere maand is er 1 teveel voor je gevoel. Ik had soms ook van die vreemde gedachten als 'ik zal toch niet onvruchtbaar zijn', of 'mijn man drinkt veel te veel bier en rookt dus zijn zaad zal wel slecht zijn' maar ik kon mezelf wel weer meteen tot de orde roepen en gelukkig waren we binnen 4 maanden zwanger.

Als je je nu al zo druk maakt hoe ga je dan doen als je zwanger raakt? Dan is ook alles spannend...

8. Iertje

Iertje Bekend lid

16 aug 2015
    632
    3
    18
    Daarom wil ik even mijn onzekerheden bespreken omdat ik ook zo denk 🙈 Ik heb alleen de angst dat ik geen kinderen kan krijgen en moet gewoon even praten met een "deskundige" dat helpt mij en dan kan ik weer verder 😊

9. Nanami

Nanami Lid

22 aug 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

ik ben al een tijdje aan het meelezen. Wij gaan voor ons eerste kindje en ik vindt het allemaal super spannend! Iertje, ik begrijp je onrust, maar denk idd er zit niets anders op dan geduld te hebben en goed voor jezelf te zorgen. Ben wel benieuwd wat je HA zei! :D

10. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Lieve Iertje,

Ook ik herken het zeker.
    Zitten nu in ronde 9 maar ik wilde al jaren moeder worden.
    Het kon mij niet snel genoeg gaan! Toch nog niet gelukt en voel ik me ook vaak gespannen en uiteraard op zijn tijd verdrietig.

Toch heb ik wel geleerd dat ik wil dat mijn kinderwens niet mijn leven beheerst en alles stil gaat liggen daarom.

Wat mij helpt is sporten, leuke dingen doen en praten (ook weer niet teveel;))

Ik hoop dat je gesprek met de huisarts je goed doet en je weer even met beide benen op de grond zet.

Veel succes en hopelijk snel een mooie test voor jou!

11. Repeltje

Repeltje Niet meer actief

Hoi Iertje,

Ik snap je gevoel, alleen probeer het een beetje "los" te laten, als je nu al zo gespannen ben, hoe moet dat dan over een half jaar a een jaar?

Wij zitten nu in ronde 11, ik was in het begin ook zo gespannen als jou maar ben het nu juist helemaal niet meer. Als een kindje voor ons niet op de natuurlijke weg is weggelegd dan misschien via de medische weg.
    Zoals al aangegeven werd er zijn meer wegen naar Rome.

En ik begrijp je echt, je wilt iets, en dan wil je het liever gisteren dan vandaag. Maar geloof me, kijk uit dat het geen obsessie wordt wat je leven gaat beheersen.

En spanning is niet goed voor zwanger worden haha :p

Maar er mee bezig zijn kan geen kwaad lijkt me. Alleen probeer het nog leuk te houden :)

Liefs

12. Iertje

Iertje Bekend lid

16 aug 2015
    632
    3
    18
    Dankje voor jullie berichten.. Ik ga niet naar de HA omdat ik het te lang vind duren maar omdat ik nog geen 5 jaar geleden 48 kilo woog met een lengt van 1.81 en mijn vriend op zijn 17de een spoedoperatie heeft gehad aan een liesbreuk met darmperforatie.. Ik wil mijn ei hierover kwijt en mijn zorgen even uiten.. Mijn vruchtbare dagen komen er waarschijnlijk weer aan ik verlies al weer flink vocht maar rekbaar is het nog niet maar lotionachtig wel.. Ik vind geen controle hebben lastig en ik weet het over een zwangerschap heb je geen contole en de ene dag is lastig en de andere dag denk ik er niet aan

13. Ri1987

Ri1987 Actief lid

9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap dat je je zorgen wilt uiten, met die geschiedenis. Mag ik je als tip meegeven dat je alle vragen die je hebt opschrijft. Zo weet je zeker dat je niets vergeet als je bij de HA zit.

Wat mij ook helpt in periodes vol spanning is voordat ik ga slapen even alles opschrijf in een notitieboekje. Dan helpt mij met het loslaten.

Ik hoop dat een gesprek met de HA je de antwoorden geeft die je zoekt. Veel succes!

14. Iertje

Iertje Bekend lid

16 aug 2015
    632
    3
    18
    Dat hoop ik ook, ga ik wel vanuit 😊

15. Iertje

Iertje Bekend lid

16 aug 2015
    632
    3
    18
    Ik ben zo blij dat ik dit gedaan heb! Ik voel me nu een stuk rustiger en echt opgelucht

16. Iertje

Iertje Bekend lid

16 aug 2015
    632
    3
    18
    Vanmorgen ben ik om 9 uur bij de huisarts geweest omdat de spanning heel hoog was.. Mijn vriend is na dik 2 jaar eindelijk eens met het onderwerp kinderen, groenlicht van zijn kant en voor mij kan het niet snel genoeg..
    Door mijn verleden met anorexia en mijn vriend zijn medische verleden ben ik als de dood dat het bij ons niet goed zit en maakte mezelf hier wanhopig mee.. Ik heb alleen al 6 vrouwen in mijn nabije omgeving waarbij kinderen krijgen niet vanzelfsprekend is..

Ik heb om deze reden een afspraak gemaakt omdat ik er te veel mee bezig was en het niet los kon laten.. Voor het eerst moest ik ook naar deze huisarts toe maar wat een geweldige man is dit!
    Ik kon mijn verhasl doen en hij nam me serieus, snapte mijn onrust en heeft me gerust gesteld.. Hoe ik me vanmorgen voelde en nu is een wereld van verschil! Ik heb antwoord op mijn vragen en uitleg gekregen over mijn onzekerheden.. Hij heeft me geadviseerd om naar een pre-conceptie spreekuur te gaan en dat dit alles behalve raar, stom of snel is!

Ik ga nu met een gerust hart verder en blijf natuurlijk wel hopen op snel een mooie test!

17. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wat fijn dat je gerustgesteld bent!

18. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Wat fijn dat je huisarts je gerust heeft gesteld. Ik hoop dat je snel een mooie test in handen mag hebben :)

Heel veel succes !:)

Deel Deze Pagina