Herkennen van cijfers en kleuren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door xxessiexx, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@belize: het zijn goede tips denk ik..
    Het resultaat laat nog even op zich wachten omdat ze weer helemaal niet lekker in d'r vel zit en zelfs nog maar weinig tekent.

Het komt wel weer... :)

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    maar dezer winter dagen is het vr iedereen heel moeilijk met de kids. hier is het steeds verkouden, hoest, moe. wat ons nu heel goed deed was dat nu zijn beste vriendin langs kwam om te spelen. we gaan het nu met regelmaat doen. het meisje zat thuis alleen maar te zeuren en zich te vervelen volgens haar moeder(haar baby zusje is 2 weken oud). hier ging ze gewoon geweldig tekenen, rekenen,puzzelen en vooral netjes spelen met mijn jongentje. soms is het gewoon dat de vrienden die elkaars werk/kunst beoordelen!

3. Saskia78

@belize: Hmm jij bent 1 van de mensen hier.. Die zou kunnen weten dat het probleem helaas wat groter is.

Maar ze komt zojuist blij thuis na dansles... Dus ik ga even samen wat leuks doen en kiwi :) eten.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik weet ook dat jij echt alles aan doet wat mogelijk is.het komt wel allemaal goed!

5. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    wow wat snel allemaal zeg. Daar zijn we hier eigenlijk nog helemaal niet mee bezig!

6. Saskia78

@belize: zojuist weer een uitgebreide "tekening" volledig in stickers.
    Nouja.. Op de sneeuwvlokken na dan.. Die heeft ze er tussen getekend.
    Allemaal zonnetjes, wolken, hartjes... Die op reis gaan samen.
    Naar het zuiden want daar is het warmer. :)
    (Ja.. Ice age, de kleine ijsbeer..)

En dan zeg ik echt wel dat ik vind dat het echt heel goed bedacht is en dat het er erg leuk uit ziet.
    Maar ook dat ik denk dat ze er goed over nagedacht heeft en of het leuk was om te maken.

Het zure gezichtje was trouwens voor de kiwi hoor... Dat vind ik zoooooo vies :(

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

dan ben jij nog nooit de juiste kiwi tegen gekomen!

8. Saskia78

@belize: ik heb er vele gezien.. en helaas ook vele geproefd... maar ik vind het echt niet lekker.
    zelfs die gele vind ik echt heel vies....
    zowel mijn oude groentenboer in mn dorp.. als de groentenboer hier in de stad.. heeft zich bljikbaar als doel gesteld mij lekkere kiwis te laten proeven... maar tot nu toe is het nog niet gelukt :(

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Kun je gewoon leuk mee gaan oefenen als je ergens bent. Ik deed het altijd met auto's als we er langsliepen. Alle kleuren benoemen.

Saskia&Belize, kunnen jullie niet beter verder gaan via PB? Erg offtopic

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    excuses!

11. Hoe herkenbaar! Hier regelmatig een gefrustreerd meisje. Loopt ver voor in veel dingen maar legt de lat voor zichzelf heel hoog. kende ook de kleuren en cijfers met 2 jaar. Ze kon pas praten toen ze 2 was en haar eerste zin was ik heb mijn elleboog gestoten. Ze leert t zichzelf eerst aan voordat ze het 'naar buiten brengt'
    Vooral door t niet praten waren er vaak driftbuien. Nu ze goed praat kan ze zich makkelijker uiten maar ik merk dat ze veel uitdaging nodig heeft. Eerst waren het puzzels en met 2,5 legde ze een puzzel van 70 stukjes. Nu zijn het vooral gezelsschapsspelletjes en mini loco. Laatst vroeg ze of we bij de bieb boekjes konden halen waarmee ze kon leren lezen. Ik heb dit een beetje afgehouden en ze heeft er niet meer naar gevraagd gelukkig. Als ik het vergelijk met mijn zoontje is ze zo serieus en gefrustreerd. Dan maar beter niet kunnen tellen en lekker onbezorgd rondennen

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zoontje doet oefeningen op taal-oefenen.nl. 2x5mn of 10mn per dag.dat creeeert enorme rust hier in het huis. soms laat hij het voor 1 week, dan weer vraagt hij erom.ook rekenen-oefenen.nl. ik heb met een pedagoge gesproken.volgens haar haalde zoontje moed uit de cognitieve uitdagingen(omdat hij daar goed in is) en hij zet die in in de andere dingen die hem niet zo goed lukken. hij is inderdaad ook zo dat hij iets niet gaat proberen totdat hij weet dat het goed lukt.

13. Saskia78

Mja onbezorgd rondrennen... Dat is hier nooit een optie geweest geloof ik :)
    Want als je rent kun je vallen
    Als je valt worden je handen vies
    En tja.. Dan moet je HEEL HARD huilen

Onnodig te zeggen... Ze kan nog steeds niet hard rennen :)
    E durft nog steeds niet bovenop het klimrek.
    Maar ze kan inmiddels wel lezen.
    Ieder z'n ding.. Ik was duidelijk niet anders op die leeftijd.

De "dodensprong" is ongeveer het enige wat me nog bij staat van de kleuterschool. Vast omdat ik het echt doodeng vond... Want ook toen ik ouder werd heb ik me daar nooit aan gewaagd.
    (Sowieso weinig leuke herinneringen aan de kleuterschool nu ik er zo eens over nadenk)

14. Hihi hier een meisje dat wil vingerverven met een kwast omdat anders haar vingers vies worden... dus ja heel herkenbaar hihi

Deel Deze Pagina