Auto te water in Mook, schipper vaart gewoon door?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Devilschase, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    De schipper ziet nog iemand hevig zwaaien maar blijft gewoon doorvaren ?! Ligt het nou aan mij of ben je dan echt ongelofelijk lomp bezig???

Telegraaf

2. Loenie

Loenie Actief lid

27 okt 2014
    479
    0
    16
    Nou ja, als het zo'n groot schip was lig je 1; niet meteen stil (en je kan dan ook niet zomaar waar het je blieft stil gaan liggen natuurlijk), 2; keren gaat ook niet zo makkelijk en 3; je verlaat zo'n schip ook niet zomaar.

3. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik begrijp wel dat je niet zo makkelijk ter plekke stilstaat met zo'n bakbeest of dat je zelf in het water springt.
    Maar je belt toch op zijn minst meteen 112:(

4. Loenie

Loenie Actief lid

27 okt 2014
    479
    0
    16
    Waar staat dat hij dat niet gedaan heeft? Dat maak ik er niet uit op namelijk.

5. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Staat wel duidelijk dat hij melding heeft gedaan hoor:
    Verder wat Loenie schreef.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zeg ook niet dat hij geen melding heeft gedaan, ik zeg dat hij is doorgevaren. Er staat nergens dat het een bakbeest van een schip was, als je de fotos op andere sites ziet is het een klein kanaal is.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  8. Loenie

Loenie Actief lid

27 okt 2014
    479
    0
    16
    Jawel hoor, het is tenslotte de Maas;)

9. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik woon toevallig daar in de buurt,en ik kan iig vertellen dat het niet een klein kanaal is ;)
    En er varen regelmatig grote vrachtboten.

10. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Idd over het algemeen zijn dat daar geen kleine bootjes die daar varen. Dus dat hij niet stil is gaan liggen snap ik ook wel, en hij heeft zijn melding toch door gegeven? En ze hebben hem weer gevonden dus tja, ik woon er vlak bij en dit is niet voor het eerst

11. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    daar rijden zeker grote schepen op hoor...

die schipper kon waarschijnlijk echt niet zomaar even stoppen, keren of uit zijn schip springen.. anders had hij dat heus wel gedaan.

ik denk dat het voor de schipper ook een schok is dit.. dat hij die man nog heeft zien zwaaien maar niets heeft kunnen doen.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wat had 'ie dan moeten doen? Over boord springen en kijken waar ' het schip strand' ?
    Of aan meren en staan kijken? Of er dan alsnog induiken met het risico dat ook hij verzuipt?

13. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Rijden? :p

Ik weet niet zo goed wat ik ervan vinden moet. Hij heeft zijn plicht gedaan door het te melden, vind ik... Verder ben ik het met de anderen eens dat hij niet zomaar kon stoppen of wat dan ook....

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stop jij op de A12 als je een ongeluk ziet gebeuren?

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

dat is wel hele andere koek natuurlijk,
    maar mijn antwoord is wel Ja.

Overigens zelf meegemaakt dat mijn fietskar met kind erin omviel en dat ik helemaal in paniek om hulp stond te schreeuwen, omdat ik mijn fiets niet neer kon leggen omdat mijn andere zoontje in het voorzitje zat en ik dus niet kon kijken hoe het met mijn andere zoontje ging die op de grond lag in fietskar. Ik ben nog steeds kwaad dat er iemand doorreed die mij zag! er was verder niemand en pas een aantal minuten later was er iemand die mij kon helpen.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Ja. Ik stop altijd.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    dat is natuurlijk geen vergelijking he.... een auto wat het water in rijd/een ongeluk op de a12 en een fietskar wat omvalt waarin je kind, als het goed is, in de gordels zit. dus feitelijk weinig kan gebeuren. tuurlijk schrik je daarvan maar het stelt natuurlijk niks voor. kind uit voorstoeltje halen en kijken bij je fietskar. en ja, dit is mij ook wel eens overkomen

ik rijd door als er voor mij een ongeluk gebeurd. waarom? omdat ik mezelf ken en er dus toch niks "uit mijn handen komt" . ik ben dan zo van slag dat ik niks anders kan doen dan toekijken. ik bel wel 112. maar verder kan ik daar toch niks doen.
    en daarnaast, mij hebben ze altijd geadviseerd om door te rijden. stoppen op de snelweg is levensgevaarlijk en je kan nog voor meer ongelukken zorgen.

die schipper heeft waarschijnlijk weinig kunnen doen. eer dat hij de boot stil heeft gelegd, is hij al een eind verder. hij zal niet even zn boot alleen kunnen laten om erin te duiken. je zit er intussen toch een eind vanaf. zie die auto nog maar eens te vinden. en dat in de maas, waar veel scheepvaart is dus levensgevaarlijk om daar tussen te gaan zwemmen. en dan ook nog eens op zoek naar een auto die ik weet niet hoeveel meter diep onder water ligt. heel lullig maar die vind je dan echt niet zonder hulpmiddelen hoor. en misschien was die man wel helemaal van zn padje af toen hij dit zag. zou ik tenminste wel zijn.

18. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier woon ik er vlakbij. Dit is al de zoveelste de laatste tijd bij ons in Cuijk. De dame in kwestie is helaas doorgereden over het verkeerde weggetje (rechtdoor ipv afslaan) en heeft waarschijnlijk gezwaait omdat het mis ging. De schipper kon niet ineens stoppen natuurlijk en heeft het alarmnummer gebeld. Ook iemand vanuit de flat bij de maas heeft een melding gedaan.

Zoals ik begrepen heb van een vriendin van me (die de vrouw kende) is het een ongeluk geweest.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja nu je het zo zegt kan ik het me eigenlijk wel voorstellen ja. Las het waarschijnlijk heel anders. Had niet gedacht aan een immens schip eerlijk gezegd.

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wat trek jij snel je conclusies. (onjuiste)
    Maar buiten dat doelde ik op het doorrijden na een ongeval.

Deel Deze Pagina