Ik keek zo uit naar het eind van die drie maanden, omdat ze zeggen dat dan misselijkheid en moeheid afnemen. Nou bij mij niet hoor! Vooral die misselijkheid vind ik vervelend. Het is de hele dag door. Zijn er nog meer vrouwen die na drie maanden misselijk bleven? En wat doen jullie eraan?
Ik denk dat je het niet teveel aan die twaalf weken moet vasthouden. Het is een richttijd, geen vast gegeven. Ik snap wel dat je er naar toe leeft hoor. Ik zit in hetzelfde schuitje en kan ook niet wachten tot de twaalf weken voorbij zijn. Ik zit tenslotte al vanaf week 6 thuis! Mijn schoonzus was er met 15 weken ineens vanaf, mijn vriendin met 13 weken en weer een andere vriendin na de geboorte. Elk lichaam is anders, dus een exacte datum kan niemand je geven. Sterkte!
Ik ben er zo een die nog steeds elke dag misselijk is en ook nog bijna dagelijks moet spugen (ben nu 24 weken en 1 dag). Wat doe ik eraan, niet veel eigenlijk. Heb al van alles geprobeerd, eten en drinken in bed voor het opstaan, bananen eten (schijnt te helpen tegen misselijkheid) en cola drinken (idem dito), pepermunt enz. Bij mij is het vaak wel zo als ik eenmaal gespuugd heb ik niet meer misselijk ben en dan weer gewoon kan eten. Dus ik laat het over me heen komen omdat ik weet dat het daarna beter gaat. En ook blijft ukkie het goed doen. Ik vrees dat ik de volle 9 maanden misselijk zal blijven. Natuurlijk hoop ik voor je dat jij er straks wel vanaf bent. Liefs, Tanya
kwas na 3 maanden nog steeds misselijk 2x in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging khield nix binnen pas toen ik ongeveer 5 maanden was was het over
Vaak is de richtlijn eerder 14 tot 16 weken dat het minder wordt, maar dat verschilt per persoon. Ik voelde me bij 13 weken al een stuk beter.
Ik ben misselijk geweest vanaf week 7 tot week 16... ik had het toen ook helemaal gehad. Was van 's ochtends tot 's avonds beroerd. Ik had de hoop al opgegeven en was bang dat ik misschien wel bij de 5% hoorde die 9 maanden misselijk is. Dit bleek gelukkig niet zo. Eigenlijk van de ene op de andere dag was het over! Nu geniet ik (eindelijk) volop van de zwangerschap. Ik had het meeste aan een 'vette hap', hoe raar dit ook klinkt. Crackers e.d. hielpen niets. Cola is inderdaad ook wel een goede! Heb je trouwens al Emasefene geprobeert? Dit kun je op recept krijgen, het zijn zetpillen die werken tegen de misselijkheid; speciaal voor zwangere vrouwen! Sterkte... en hoe moeilijk het nu te geloven is; het gaat over! Liefs Elma
Dank je wel voor je tips. Emasefena heb ik nog niet geprobeerd, ik zal eerst nog wat geduld hebben, hopen dat het spontaan over gaat in niet al te lange tijd Ik heb ook ontzettend behoefte aan vette hap. Ik eet ook al 2 maanden geen normale gezonde maaltijd. Ik krijg het echt niet binnen. Hebben daar ook meer vrouwen last van?
Ik heb ook twee weken emasefene gehad, maar dat is een middel voornamelijk tegen braken, niet tegen misselijkheid. Ik ben er wel door gestopt met braken, maar bleef mega misselijk. Nu heb ik sinds twee dagen domperidon en dat lijkt beter aan te slaan. Succes!
Ik ben alleen misselijk, moet gelukkig nooit overgeven. Dus voor die misselijkheid (hoe vervelend het ook is) gebruik ik liever geen medicijnen.
helemaal mee eens. Helaas was voor mij de keuze; terug naar het ziekenhuis of aan de pillen. Niet echt een keuze dus. Sterkte!
Ooh ik dacht precies t zelfde als jij. Ik dacht nou tot 12 weken en dan ben ik er van af! Maar mooi niet, het bleef tot precies 20 weken en daarna was het helemaal over. Ik heb allerlei tips van iedereen geprobeert en niets hielp... Sterkte hoor.
tja blijft vervelend die misselijkheid. ik sta 'smorgens op, kan 9 van de 10 keer gelijk door naar de toilet om te overgeven. daarna vaak de hele dag een beetje weeeig. eerst hielp cola goed, en ook snoepjes met salmiak. hhhmmm heerlijk. verder vele kleine beetjes eten op een dag hielp ook. nu is het bij mij helaas zo dat ik nu last heb gekregen van maagzuur en daar tegen helpt cola totaal niet en salmiak al helemaal niet. ik val nu zeg maar tussen het wal en het schip. maar ach er zal vast wel op een dag een einde aankomen, hopelijk! joyce
Bij iedereen gaat het anders. Bij mij stopte de misselijkheid na 14-15 weken en de vermoeidheid na 20 weken. Nu is de vermoeidheid weer terug... Maar ik heb tien hele mooie weken achter de rug! Nog effe doorbikkelen! Het gaat vast vanzelf over, positief blijven! En ik ga mee met de appeltjes, die hebben mij heel erg geholpen. Blijven eten en zorgen dat de maag niet leeg raakt. Sterkte!
Ik dacht ook er rond 11 weken af te zijn. Een paar dagen achter elkaar helemaal niet overgegeven (tis een wonder ). Maar ja, gisteren echt een verschrikkelijke dag gehad! De hele dag misselijk, mijn ontbijt eruit gegooid en bijna nog mijn avondeten. Wist niet hoe ik moest liggen, toen had ik echt even flink de balen. Ik heb mijn verwachtingen bijgesteld naar 16 weken, dus nog 2 te gaan!
Ik heb ook vanaf week 6 tot na de bevalling van mijn dochter elke ochtend boven de pot gehangen. Eenmaal even "ziek" geweest was het ook wel over. En deze zwangerschap is hetzelfde, alleen is het in week 5 al begonnen. De moeheid heb ik bij mijn dochter gehad tot de bevalling. Nu heb ik 't weer. Een mooi excuus om tussen de middag lekker met dochterlief een tukkie te doen