Herkenning, dat is fijn!

Discussion in 'Jonge moeders' started by Joeja, Jun 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Hallo allemaal,

Er gaat een wereld voor je open als je met een kinderwagen op stap bent!
    gheghe..

Onder andere door de band die je onmiddelijk hebt met andere jonge moeders als je ze tegenkomt, terwijl je ze helemaal niet persoonlijk kent! Je knikt elkaar gedag zoals motorrijders dat onderling doen hahaha..
    Ik vind dit een coole gewaarwording. Toch een stukje herkenning bij elkaar.
    Het grappigste voorbeeld maakte ik 2 weken geleden nog mee. Ik stond samen met een andere jonge moeder, die ik niet kende,voor het enorme aanbod aan babyproducten in de Etos. We wilden beiden gewóón wat billencreme hebben, maar wisten allebei niet goed wat we met alle verschillende dingen aan moesten. Hierop kwam er nóg een jonge moeder bij (het werd aardig krap met 3 kinderwagens :) ) die ons Sudocreme adviseerde. De andere mams en ik werden het eens dat we dat dan maar moesten doen en kozen samen voor de Sudocreme. Met z'n 3-tjes hebben we nog andere spulletjes bekeken en nog gekletst samen over de kindjes. Dit was écht leuk! Zo had ik dit nog nooit meegemaakt. Het was gewoon een fris gesprek zoals alleen jonge mama's dat kunnen hebben denk ik! :rolleyes: :D
    We groetten elkaar gedag met "tot de volgende keer!" en gingen toen ieder ons eigen weg. Eenmaal op weg naar huis bedacht ik me dat ik me voor het eerst niet alleen voelde in mijn situatie (ik ben de eerste en enigste in mijn familie, vriendengroep en woonomgeving met een kleintje). We begrepen elkaar, accepteerden elkaar, zagen overeenkomsten bij elkaar. En dat alles zo spontaan. Als je elkaar dan tegenkomt op zulk een manier voelt dat heel erg warm :)

Dat wilde ik even kwijt!

Joeja

2. Saaya

Saaya Niet meer actief

grappig zeg!

Ik liep laatst de super binnen, overal kinderwagens! En raad eens? ook voornamelijk jonge vrouwen erachter, was zo grappig zoveel bij elkaar! :)

(ik heb dus zelf geen kids :rolleyes: maar dit viel me zo op toen)

3. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Ja ik herken het ...! Leuk he?

4. 4days

4days Niet meer actief

Oww lijkt me echt leuk jah! :D

Ik merk nu wel al dat vrouwen, en dan vooral met kleine kinderen, heel vriendlijk naar me knikken als ze zien dat ik zwanger ben, hihi!

5. Denise787

Denise787 Bekend lid

Apr 20, 2008
    630
    0
    0
    Had ik ook in de supermarkt.
    Een kassa stond helemaal vol met meiden met kinderwagens! :)

6. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Wou dat ik hetzelfde had! :cry: Wij wonen in een heel klein dorpje en dat is hartstikke leuk, maar nu ik ook een 'schoolpleinmoeder' ben met een dochter van vier, is het echt niet grappig om buiten de boot te vallen.. Zoveel kinderen zitten er niet op school, en de jongste moeder op het schoolplein is ook 'al' 32.. Sta ik daar, tien jaar jonger.. :cry: Nee, ikzelf ben blij dat er fora bestaan, want in deze uithoek is het zoeken naar andere jonge moeders vergelijkbaar met het zoeken van een speld in een hooiberg..

Liefs Esther

7. Saaya

Saaya Niet meer actief

ben ik met je eens DaYa, kom zelfs oorspronkelijk ook uit die buurt.. zie daar nooit jonge moeders rondlopen(of in de omliggende dorpen) :(

8. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Klopt...... Via een of andere site heb ik wel een vriendin leren kennen, die is 3 maandjes ouder dan ik en heeft een zoon en een dochter.. Maar verder? Pfffffff niks hoor! Ik ben altijd de vreemde eend in de bijt..

Liefs Esther

Share This Page