Hallo meiden! Morgen middag om half 2 komt moeders voor moeders bij me langs... Ik moet dan ochtend urine bewaren voor de test smiddags... Nu is het zo dat als je urine opvangt voor co op blaasontsteking ofzo dat je deze dan in de koelkast moet bewaren... Ik zat eens rond te lezen en ik las dat je voor moeders voor moeders de urine buiten de koelkast moet bewaren.. de ander zegt weer erin.. Ben nu dus even de kluts kwijt! Hoe zit het nu??? IN of UIT de koelkast bewaren?
Ik heb gewoon ter plekke een beetje geproduceerd en daar deed ze de test mee. Maar als je ochtendurine wil bewaren zou ik zeggen buiten de koelkast.
Ja die mevrouw heeft aan mij gevraagd of ik ochtend urine wilde bewaren dus vandaar.. heb er alleen niet aan gedacht om te vragen waar.. Maar dat wordt buiten de koelkast dan
ik heb het toen buiten de koelkast bewaard. niemand die mij toen vertelde dat het in de koelkast moest.
Bij mij werd duidelijk verteld, NIET in de koelkast de bewaren. Het liefste de ochtendurine in een potje op een redelijke koele plaats, bv het toilet laten staan.
Voor een controle op blaasontsteking moet hij inderdaad in de koelkast bewaard blijven, vanwege de bacterievorming die de test kan beinvloeden. Maar dat is niet van belang voor MvM. Anders bel je de klantenservice even? Dan weet je het zeker