De winter staat voor de deur dus ik zal ook weer even op zoek naar mutsen en sjaals. Winterjassen had ik al wel. Maar welke maat moet ik nou hebben voor mijn zoontje van (bijna) 1? Maat baby of kinder? Baby lijkt me te klein, maar kind weer zo groot! En heeft iemand nog een tip waar ze effen donkerblauwe mutsen hebben?
Hier is echt geen maat staaf voor ben ik achter, toevallig vanmorgen met zoon een nieuwe muts gekocht. Maat 74 van prenatal paste nog goed en nu hebben we een muts van de WE gekocht, minder maar s. Daar zit wel een groot maat verschil tussen dus!
Vanavnd diverse winkels bezocht, uiteindelijk geslaagd bij ter stal, daar komt zijn winterjasje ook vandaan dus qua kleuren matched het nu sowieso. De babymuts leek me wel heel klein dus voor de kindermaat gekozen, morgen maar even passen. Bij de sjaals zat er geen verschil in grootte bij baby of kind, vond de baby uitvoering net iets mooier dus die maar genomen. Bedenk me nu dat wantjes ook wel handig zijn...
Ik heb de 6-12 mnd muts. Haar bolletje is maar 45 cm. Ze word in december 1 jaar denk dat haar bolletje dan rond de 46,5 cm is. De 6-12 mnd zit nu goed.
De enige manier om daar achter te komen, is om te passen. Elk kind is anders en elk kinderhoofdje ook. Niet afgaan op gemiddelden daarin. Beetje zonde als je iets koopt en het blijkt niet te passen.
Daarom koop ik het liefst in winkels waar ik gemakkelijk kan ruilen Muts net gepast, nog een tikje groot, maar zijn oren blijven in ieder geval warm en het staat hem super. Nou nog missie 2; muts en sjaal voor dochterlief.. Moeilijke kleur roze jas dus wordt nog een toer.
vond het ook erg lastig, bij de zeeman baby muts te klein, kindermuts veel te groot. nu een gekocht bij de prenatal. daar waren wel meer maatjes dan newborn en 'kind' gelukkig