Bedankt voor de reacties. Welke iq test weet ik even niet. Beiden wel harmonisch beeld. Jongste word weer in ondersteuningsteam vd school ingebracht. Mogelijk andere begeleiders nog ideeën? En bij dyslexie onderzoek krijg je ook adviezen als dat het niet is. Komende week oudste intake voor observatie en advies. Dus zijn er inderdaad mee bezig en erg zoekende. School en leraren gelukkig erg betrokken.
Het verbale IQ kan harmonisch zijn met het performale IQ terwijl dan toch de schalen op zich een disharmonisch beeld hebben. Als dat zo is, kan een kind dus een harmonisch profiel hebben maar bv wel uitvallen op een gebied van taal of rekenen. De subtest rekenen wordt zelfs niet meergnomen in het berekenen van de verbale en performale schaal dus daar kan een kind helemaal op uitvallen zonder dat dit in het totale beeld te zien is. Mijn punt is eigenlijk; als je de test beter per onderdeel zou analyseren, zou je misschien al een antwoord op je vraag kunnen krijgen hoe het komt dat ze uitvalt op taal en rekenen, als bv in de test te zien is dat ze daarop uitvalt zonder dat dit het harmonische algemene beeld beïnvloed. Mocht daarop in de test echt geen uitval te zien zijn, dan spelen er andere factoren een rol die voor deze uitval zorgen. Maar zelf zou ik eerst kritisch naar het scoreprofiel kijken..