Hallo. Sinds de curretage dat ik had (december 2011) heb ik maandelijks 3 dagen bloedverlies, ipv 6 dagen (klaag daar niet over ) Nu stel ik mij de vraag... Hoe meer bloedverlies, hoe dikker het slijmlaag in je baarmoeder? Waardoor innesteling gemakkelijker gebeurd? Wat denken jullie
Hoi Noushis, Mijn menstruatie duurt altijd 4 dagen, alhoewel die laatste dag te verwaarlozen is. Wat betreft die slijmlaag in je baarmoeder...... Ik heb geen idee.... Groetjes, Vivian
Ik weet het niet, maar ik had tussen het stoppen met de pil en de zwangerschap van mijn dochter maar 2 dagen licht bloedverlies. Ik maakte me daar best zorgen over, om dezelfde reden als wat jij vraagt. Hoewel we er wel een tijdje over gedaan hebben ben ik zo wel zwanger geraakt. Ik heb in de tussentijd ook wel wat onderzoeken gehad en bij een echo (voor de zwangerschap) werd me verteld dat de slijmlaag in mijn baarmoeder mooi dik was (vond ik toen wel heel apart). Ik heb die vraag ook aan verschillende gynaecologen en verpleegkundigen gevraagd en niemand kon mij een zinnig antwoord geven. Misschien heeft het bij jou gewoon een paar maandjes nodig om weer helemaal normaal te worden?
De laatste maanden bloed ik ook minder en ik maak me daar best wel zorgen over, bang dat ik al in de overgang kom. Ik bloed wel nog gewoon 7 dagen, maar vroeger had ik veel meer tampons nodig. In de maanden dat ik tarwekiemolie slik, bloed ik wel veel meer, zit er meer van dat slijm in, en heb ik ook veel meer ongikrampen. En ze zeggen dat tarwekiemolie juist bedoeld is voor een betere innesteling, dus zou me niets verbazen als de hoeveelheid bloed er iets mee te maken heeft. Maar ik ben helemaal doorgelicht in het ziekenhuis en er is niets mis met me, ook m'n baarmoederslijmvlies had de juiste dikte. Dus zolang ik nog ongi word, ga ik ervan uit vruchtbaar te zijn....
Volgens mij zegt de duur/hevigheid van menstruatie niets over de vruchtbaarheid. Ik herken wel dat menstruatie na miskraam minder is. Ik heb er nog maar 1 gehad, maar deze was 4 dagen ipv 7 en minder bloedverlies dan voorheen. Het is nog even afwachten natuurlijk wat er hierna gaat gebeuren, maar ik heb eigenlijk nog nooit zo'n korte/matige menstruatie gehad! Zou er ook wel aan kunnen wennen overigens , want het was altijd vrij hevig de eerste paar dagen.
Vroeger duurde ongi vaak 7 dagen. Nu 4 dagen . Heb even je vraag over baarmoeder gegoogeld . Vond het volgende:Leer over je menstruatiecyclus en de ovulatie Interessant zag ik, mis kun je er wat mee.