Hi, Gister was onze laatste dag op vakantie en mijn 4-jarige klunsje is voluit op zijn plaat gevallen en de arme schat heeft nu 5 hechtingen in zijn kin zitten. (De dag daarvoor was hij al een grote, blauwe bult op zijn voorhoofd rijker door een valpartij, dus hij ziet er lekker uit nu) Maandag begint school hier weer en ik wil hem eigenlijk nog even een paar dagen thuishouden, omdat ik bang ben dat hij valt of tijdens het stoeien met anderen, zijn kin opnieuw openhaalt. Hij is zo onvoorzichtig, deinst nergens voor terug en is best wild met leeftijdsgenootjes. Hij loopt nooit rustig, klimt over alles wat ie ziet etc. Hij is overigens niet motorisch onhandig oid. Hij is gewoon onvoorzichtig en niet zo snel bang. Maar goed, hij kijkt wel naar school uit. Ik dacht hem anders een uurtje te laten gaan zodat hij iedereen weer even heeft gezien en zijn vakantie verhalen kan vertellen. Ben ik nu heel erg aan het overdrijven of..? Tuurlijk kan het altijd nog eens gebeuren, maar ik zou dit toch wel eerst willen laten helen, voordat ik hem weer naar school laat gaan of andere actieve dingen laat doen.
Ik zou hem gewoon naar school laten gaan. Van vrijdag tot maandag is er echt al wel wat wondgenezing en de kans dat hij precies op zijn kin terecht komt is niet zo groot. En als hij zo'n druk kind is kan er thuis natuurlijk ook een ongeluk gebeuren. Gewoon naar school zou ik zeggen!
Eerlijk maar missschien ben ik er te makkelijk in. Maar vind dit totaal geen reden om hem thuis te houden.
Ik ben daar wel makkelijk in dus ik zou hem laten gaan. Als hij verder geen last heeft. Verder zou ik het wel melden op school zodat ze erop kunnen letten dat hij niet te wild doet. En het hem ook nog even goed duidelijk maken.
Ik zou hem naar school laten gaan. Ik zou er wel een pleister overheen doen zodat het extra beschermd is en je niet achter zo'n hechting kan blijven hangen.
Hmm..Ik doe te moeilijk dus Waar ik bang voor ben is dat als hij valt, het opnieuw openscheurt en het dan, buiten dat het voor hem heel vervelend zal zijn, een heel lelijke plek zal worden met een groot litteken. Thuis kan ik hem natuurlijk beter in de gaten houden dan de juf, die nog 20 andere kinderen heeft. Hem extra duidelijk maken heeft niet zoveel zin, het blijft namelijk niet hangen bij hem. Ik denk er nog even over na thnx dames!
M’n zoontje had ook hechtingnen in zijn kin een paar maanden geleden. Hij is gewoon naar de psz geweest, met een grote pleister erop. En ik zou hem ook gewoon naar school brengen!
Ik snap je wel , Maar als die grotendeels van de schooldagen heel thuis komt zou ik hem wel naar school brengen maar als die bijna elke dag valt dan zou ik hem ook een paar dagen thuishouden .
Ik zou hem wel laten gaan maar met een grote pleister. Als het niet in het begin van het schooljaar was geweest zou ik misschien nog zeggen blijf even thuis. Het begin van het schooljaar vimd ik belangrijk en zeker in groep 1, toch een start met het maken van vriendjes en herhaling van regels.
Hij heeft er geen last van en je houdt hem klein. Daarnaast zijn de eerste schooldagen juist goed voor de groepsdynamiek en daar hoort hij ook bij. Gewoon laten gaan (al is het lastig als ouders)
Gewoon naar school Vraag juf even op te letten mocht het wild gaan. Verder, vaak pas je je gedrag wel aan met wat wel en niet kan als je nog last hebt of is nog niet genezen.
Pleister erop, benoemen en gewoon laten gaan. Of hij moet er echt ziek van zijn (hersenschudding ofzo) maar dat maak ik niet op uit je verhaal. Voor mij zou het in elk geval geen reden zijn hem thuis te houden.
Ik deel de mening van de rest. Loslaten is lastig, maar het hoort erbij. Er is geen reden dat hij niet naar school zou kunnen. Je zou er eventueel een pleister overheen kunnen plakken. En voor je eigen gemoedsrust aan de juf kunnen vragen om wat extra op hem te letten en te zorgen dat hij niet wild speelt. Dit advies geldt voor ieder moment in het schooljaar. En nog sterker voor die eerste dagen / weken. Dat is gewoon een belangrijke periode in de groepsvorming. Maar ook het moment dat er veel dingen worden uitgelegd wat betreft 'organisatorische zaken'. Dat is dus nog extra onhandig om te missen als leerling.
Ik zou hem ook laten gaan. Jongste viel vrijdagavond een gat in zn hoofd, is gelijmt, msar als ik zie hoe dat in 1,5 dag al genezen is... Zou hij naar school mogen qua leeftijd had hij morgen mooi gegaan met hooguit een pleister tegen het korst/lijm plukken (Geen ervaring met hechtingen voor de rest)
ik zou 'm wel laten gaan denk ik, maar wel binnenhouden met buitenspelen de eerste dagen. Hier is het dan meestal zo als een kindje niet naar buiten kan/mag dat ze dan met een ander kindje wel in de klas mogen spelen.
Ik zeg ook gewoon naar school laten gaan. Mijn zoon is vorig op de camping in Frankrijk op zijn kin gevallen en kreeg een paar hechtingen. Hij mocht niet zwemmen, maar heeft de rest van de vakantie gewoon hele dagen over de camping geschuimd. Het is niet eens in me opgekomen om hem bij de tent ofzo te houden.
Thnx meiden. Hij gaat gewoon naar school. Het was best een flinke wond, maar het ziet er heel goed uit inmiddels. Hij krijgt normaal gesproken alle vrijheid en ik bijt bewust regelmatig op mijn tong als ik zie wat voor stunts hij allemaal uithaalt. Het is een pittig ventje die na een smak op de grond, zijn knieën en handen afveegt en zonder een kick te geven weer doorgaat. In dit geval vond ik het wel een ding, omdat áls hij nog een keer valt, hij echt wel een lelijke plek overhoudt omdat het niet nogmaals gehecht kan worden. Dat zou ik alle eerlijkheid heel jammer vinden