Herkenning gezocht; mannenhuishouden...

Discussie in 'De lounge' gestart door 2littlemonkeys, 8 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.620
    3.990
    113
    Ik check het dus niet altijd en soms ligt er vanalles in de wasmachine.
    Soms komt er zelfs uit een gewassen en gedroogde broek nog een halve kg zand als ik hem opvouw om weer schoon in de kast te leggen:rolleyes::oops::oops:
     
    Nataly1972 vindt dit leuk.
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.620
    3.990
    113
    ik heb mezelf ook omringd door mannen, thuis en op mn werk, en dit is zo waar! Geen achterbaks gekibbel of gedoe, geen maar toen in februari 2013 zei je dat je echt dit of dat zou doen.... Maar wel fysiek af en toe een beetje heftig vooral bij de kleine mannen thuis.
     
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.620
    3.990
    113
    piemels zijn ook heel fascinerend toch?!;)
     
    Nataly1972, 2jongensmama en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja dat doe ik ook. Oudste had vanmorgen geen schone broek zei hij. Tja, dat krijg je ervan als je alle was op laat stapelen tot je niks meer hebt. Jammer dan, volgende keer beter over nadenken. Hij had overigens nog wel broeken, maar die wilde hij niet aan.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  5. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.707
    113
    Vrouw
    Fascinerend: ja. Een pronkstuk: Neuh :p
     
    Zuul, hummeltje5, mamameer en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    @JupitR Ik zeg altijd dat ik alles laat liggen bij de oudste. De dag dat hij zich de ogen uit de kop schaamt voor een vriendje, of erger, een vriendinnetje komt vanzelf. Alleen hij laat alles rondslingeren aan vuile was in zijn kamer (precies zijn vader....).
     
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Hier ook allemaal mannen. Dat t af een toe een zootje is kan ik mee leven (soms ook niet, dan volgt er een uitbarsting)
    Het irritantste vind ik dat er echt elk weekend naar formule 1 moet worden gekeken.

    Maar er zijn ook leuke dingen. Zoals iedere zaterdag een Marvel film kijken met oudste. Ik zit nu helemaal in de superhelden :roflmao::roflmao:
    En de serie Marvel agents of shield is ook geweldig.

    Tip: koop een wasmachine met de optie om die via je telefoon te bedienen en waarbij je wasprogramma's kunt downloaden.
    Sinds ik die heb doet man spontaan de was :roflmao::roflmao:
     
    Zuul, hummeltje5, JupitR en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Hahaha ja die is ook herkenbaar idd. Ik ben het ook gaan doen. Zitten we elke dag tegen elkaar te vertellen wat we allemaal gedaan hebben :roflmao:
     
    hummeltje5 en JupitR vinden dit leuk.
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    De grootste rotzooi maker hier is onze oudste dochter.
    De hele dag is het netjes.. N speelt met 1 ding dus maakt geen rommel.
    En dan komt zij thuis en is het net alsof ze binnen komt via een tornado.
    Binnen 1 minuut ligt er overal zooi.
     
    Zuul en hummeltje5 vinden dit leuk.
  10. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Wel herkenbaar. Niet qua viezigheid, mijn man is (gelukkig) erg van de hygiëne en hamert daar ook hij onze jongens heel erg op. Maar de rommel... ieder opengemaakt verpakkinkje blijft liggen, ondergoed en sokken belanden op de grond, kastjes en laatjes blijven altijd open staan, enzv enzv. En de jongens zijn een factor 10 daarvan, die denken echt nog steeds dat er dwergjes achter hun aan lopen die de troep wel opruimen. Mijn man vindt MIJ overigens juist de grote veroorzaker van rommel in huis (speelgoed, prulletjes), dus wat dat betreft houden we elkaar lekker bezig :D
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Dat helpt ook geen zak, hier plast grote en kleine man zittend ( kleine man is 6 jaar maar weet niet eens hoe je staand moet plassen...;)) en kleine man pist regelmatig tussen de bril en rand door... sta je nog in de nattigheid....:cool:
    Zie trouwens dat @2littlemonkeys het ook al gemeld heeft :roflmao:
    Dacht serieus de eerste paar keren dat de wc lek was of zoiets...
     
  12. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Heeel herkenbaar!
    Eens in de zoveel tijd gooi ik alle losse zooi in een wasmand en geef ik ze ( mn man en zoon vam 7) een dag de tijd om op te ruimen en daarna ruim ik t op, in de kliko. Dan gaat t ineens verassend snel. Al word t dan wel vaak weer ergens neer gekwakt of een la in geduwd, maat ach t is uit t zicht.
    De garage is van mn man, ik kom er nooit dus hij sjouwt ook veel zooi daarheen
     
    hummeltje5 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Dat kan bij meisjes ook ;) heb mn dochters echt moeten leren hoe ze moeten zitten
     
  14. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Zo herkenbaar! Hier krijg ik ook vaak de schuld van rommel.... make-up, nagellak, school-/werkspullen. Maar dan denk ik jongen!!! Kijk nou wat voor een bende jij en je kroost maken!
    Ik wil het wel schoon hebben in huis. Dat het een “bende” is af en toe is prima, maar ik wil geen ranzigheid. Ik heb ook op elke verdieping een pakje dettol doekjes liggen voor het geval er (weer eens) 1 nodig is.
     
  15. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Haha ik zit echt hardop te lachen zo herkenbaar dit. Vooral dat van z’n stoel afvallen, overal overheen of vanaf springen, wc onder de plas etc..Zucht:roflmao:

    Mijn man is soms wel heel goed in opruimen maar laat het daarna ook gerust weer flink versloffen. Zoon is niet per sé slordig maar wel lomp en gemakzuchtig:o:

    Ik heb overigens niet helemaal een mannen huishouden. Maar om eerlijk te zijn is mijn dochtertje minstens zo lomp:|
     
    hummeltje5, mamameer en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  16. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Talloze irritaties en ruzies hebben wij hier al over gehad.
    En daarom heb ik Fly Lady in het leven geroepen: ik verdeel mijn huis in stukken (zones) en hou het bij.
    Ik zal het ff beter toelichten. Want ik heb het concept ietwat aangepast.
    Elke dag doe ik een 'home blessing hour', dwz 6x 10 minuten een deel vh huis. Bijvoorbeeld 1x 10 min stofzuigen, 1x 10 min woonkamer opruimen, 2x 10 min keuken opruimen/schoonmaken, 1x 10 min het toilet, etc etc. Ik maak dan keuzes wat ik die dag doe en het andere doe ik de volgende dag. Zo hou ik alles zo goed mogelijk bij.

    Dan heb ik elke dag de '15 minuten klusjes'. Je verdeelt het huis weer in zones en pakt elke week 15 minuten per dag een zone. Nu heb ik een groter huis, dus ik heb elke dag 3 zones, dus 45 minuten per dag extra werk. Maar vaak ben ik geeneens 15 minuten bezig, omdat het elke maand gebeurt en het daardoor niet altijd hard nodig is.
    Voorbeeld:
    Week 1: woonkamer, keuken, hal.
    Maandag:
    Woonkamer: ramen binnenkant met kozijnen
    Keuken: koelkast
    Hal: deuren soppen

    En zo doe je die ruimtes in 1 week 'goed'. Het is belangrijk dat je 15 minuten schoonmaakt en niet langer. Dan word je namelijk gefrustreerd en dan hou je het niet vol. Omdat het elke maand terugkomt, is het niet erg dat iets niet af komt. Je doet het namelijk regelmatig.

    En dan heb ik nog de 'hot spots'. Oftewel, de rotzooihoekjes. In elke zone staan nu mandjes waarin ik de rotzooi verzamel en elke dag ruim ik er 1 op en geef de spullen een plek. Duurt hooguit 5 minuten. Na een week ligt er namelijk echt niet veel troep in. Dus ben je gauw klaar.

    Dus ik ben elke dag ongeveer 1 tot 2 uur bezig met het huishouden en echt, het is zoveel schoner en beter opgeruimd.
     
    S2909 vindt dit leuk.
  17. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Ik heb hier de toiletten laten vervangen en sinds die tijd geen troep meer! Bij de nieuwere toiletten is er geen rand meer en de bril zit strak op de pot. Onze oude pot kon je inderdaad tussendoor plassen. Heel erg vervelend en irritant (ook voor kind zelf die de broek nat had). Aanrader wat mij betreft!

    Verder is zitten hier verplicht. Ik krijg soms vervelende opmerkingen van andere mannen uit mijn omgeving (het zou niet mannelijk zijn etc). Prima, maar ik moet het schoonmaken. Het is trouwens ook veel beter voor je gezondheid.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  18. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Beter op zn kamer dan door heel het huis. Als ik wil stofzuigen mik ik alles op zn bureau. Maar als het in de keuken ofzo ligt niet op het aanrecht :cool:
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  19. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Man zat gelukkig al voor we verkering kregen. Oudste zoon mag kiezen: zitten of poetsen. Die gaat dus ook zitten want stel je voor... wc poetsen :confused::cool:
     
    hummeltje5 en Amberxx vinden dit leuk.
  20. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    @Waxinelichtjes Klinkt ongeveer hoe ik het doe, maar dan iets sneller. Ik heb ook echt geen 1 a 2 uur per dag over om aan m’n huishouden te besteden. Het is hier ook niet smerig in huis of constant een bende. Het leven met mannen is gewoon soms enorm frustrerend haha.
     

Deel Deze Pagina