Herkenning gezocht; mannenhuishouden...

Discussie in 'De lounge' gestart door 2littlemonkeys, 8 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Die van mij wel;).. maar goed, doen mijn zoons ook als ik dat vraag. Al gaat het bij dochter nog zonder gemopper.
     
    2littlemonkeys en Fuddey vinden dit leuk.
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Oh dat heb ik mijn man nog nooit zien doen, gelukkig... zit ook niet de hele dag aan zijn kruis.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Leer me hoe! :D Hier doen ze het allebei met flink veel tegenzin, de oudste heeft soms ineens een opruim-fase, maar daarna ligt haar kamer snel weer vol stenenverzamelingen, takjes, veertjes etc... Jongste is de grootste sloddervos ooit geloof ik...
     
  4. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    #84 Waxinelichtjes, 9 sep 2020
    Laatst bewerkt: 9 sep 2020
    Euh maar 1 uur per dag is toch niet veel?
    Een soppie over de wc vind ik toch wel een noodzakelijk iets elke dag.. En stofzuigen ook maar dat komt omdat wij katten hebben en de jongste een kruipertje is.
    Ik doe het 's avonds, overdag heeft geen zin. Wassen doe ik in de ochtend (timer) en hang het ' s avonds op. En ik zit rond 20.00 uur mijn serie kijken;):D
    Ik vind het persoonlijk beter dan mijn halve weekend te moeten soppen. Dat duurt langer én ik zit de rest vd week dus in de troep omdat ik niks doe. Daar kan ik echt slecht tegen.
    Voor mij is het een win-win situatie.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Haha geen idee, denk eigenlijk dat het meer eraan ligt dat we allemaal snel overprikkelt zijn en het fijn vinden als het schoon en "rustig" is. Dus meer vanuit een andere oorzaak. Al kan puber soms wel erg moeilijk doen, laatst had hij zijn kamer uit zichzelf gestofzuigd en gestoft.
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    @Waxinelichtjes idee van huis in zones verdelen vind ik best slim. Zal t eens voorleggen aan man. Zoon 1 zei vanochtend al: hahaha broertje is de stofzuiger, hij blijft rondjes draaien en de vloer is nu schoon en zijn knuffelpak (pyjama met voetjes hihi) vies!
     
    Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  7. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.533
    729
    113
    Zeg heb je ff een week ... ik ga maar niet beginnen want dat is mijn hele dag aan gort ... ik kan mij er zoooooooo aaaaaaannnnn irriteren ... zooooooo erg dat ik soms wel eens denk ik ga in de schuur wonen en ik kom hier nooit meer binnen ... gewoon een eigen hutje wat helemaal lekker opgeruimd en zo is.

    Nou ok een verhaal dan. De volgende situatie schets komt regelmatig voor:
    partner: schat waar ligt ....
    ik: in de keuken middelste kastje tweede plank van boven links achterin.

    Heel af en toe ... zo'n max 2x per jaar:
    Ik: schattttttt waar ligt dat ... heb jij het misschien gezien.
    partner: nee ... hoe moet ik dat weten en loopt door ....

    Mooooooordddddneigingennnn
     
    Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  8. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.170
    1.354
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier hebben ze met z’n 3-en een piemeldansje en een lol dat ze dan hebben. Ze zijn 46, 11 en 8 jaar!
     
    Zuul, Hopmarjanneke, GroeneBomen en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Ik reageer al niet meer al hij vraagt waar iets is; ik heb het niet nodig en als ik hulp nodig heb; dan krijg ik hetzelfde antwoord... doei!

    Als er plas bij de wc ligt, roep ik beide mannen en samen mogen ze uitvechten wie het schoonmaakt ook mijn zoon van 11; super ranzig vind ik het.

    Verder was ik alleen wat ik de wasmand ligt, hang het op en vouw het op, op zolder. Daar ligt het.
    Sokken bij het bed/ ondergoed op de grond ik ruim het niet op, dat mag iedereen zelf doen.
    Vaatwasser; hier doe ik niet aan; is tussen de man en kinderen, ik bemoei mij er ook niet mee (en als ik gevraagd wordt, mijn mening te geven doe ik het ook niet, hun battle).
    Verder regel ik wel alles en maak ik alles schoon, als ik erbij kan.
    Vooral loslaten is het antwoord.
     
    hummeltje5, Nic1976 en suus1983 vinden dit leuk.
  10. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    Je vergeet erbij te vertellen dat ondertussen alles overhoop gehaald is en niks weer netjes teruggelegd? :mad:
    Ik fantaseer ook wel eens over alleen wonen en hoe mooi en netjes het dan zal zijn in mijn huis. Maar om die reden nou te gaan scheiden...:rolleyes:
     
    Nic1976, Hopmarjanneke en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  11. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik doe elke ochtend een turbo ronde door de slaapkamers en woonkamer (alle zooi aan kant, bedden opmaken). In de middag snel beide toiletten en even de vloer van de badkamer. Na Whatever ik ook doe in de keuken direct opruimen/schoonmaken en in de avond snel de stofzuiger erdoor beneden. Als ik dan zie dat een keukenkastje vies is neem ik die gelijk mee. Boven stofzuig ik 1x per week, dat is ook meer dan genoeg. Stoffen, etc ook 1 keer per week boven. Beneden 2x per week. Denk dat ik per dag echt niet meer dan een half uurtje gemiddeld met alles bezig ben.
     
    hummeltje5, Waxinelichtjes en YaelStone vinden dit leuk.
  12. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dat kan echt, vooral als ze poepen en plassen tegelijk :roflmao: dan komt door de druk de kleine piemel omhoog en plas soms tussen de bril en pot door.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  13. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    O heerlijk :roflmao: onze oudste doet dat ook  :roflmao: hij heeft van mij in de hoek van de schuur een doos * zijn schatkist* daar zit alles in wat hij mee sleept, takjes, schelpen,bierdopjes, lipjes van blikjes, veren, stenen, klodders grond, spijkers, slakken huizen enz enz.
    De ergste tak kwam vorig jaar mee uit de schoolbus...snap nog steeds niet hoe hij dat de bus chauffeuse wijs gemaakt heeft :roflmao: ding was zonder te overdrijven 2.20 lang :eek: ze is zelf een moeder van alleen zonen en heeft ook alleen kleinzonen dus ze snapte het waarschijnlijk wel :roflmao:
     
  14. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Over rotzooi gesproken... zojuist aangetroffen in de badkamer: een tak in de badkuip en 14 knikkers op de badkamervloer....
    o_O
     
    hummeltje5, GroeneBomen, G89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dat is geen rotzooi dat zijn eieren van de waterkrokodil :| :p
    Zonder gekheid dat mag hier dus echt niet mee naar binnen :D
     
  16. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.267
    4.136
    113
    Mensen ik word al moe als ik dit lees!
     
    hummeltje5, Shay25 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.335
    113
    Vrouw
    U er wel door houden e :D.
    Ze moeten niet alles mogen ook e.
     
  18. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.170
    1.354
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hiet is het de vensterbank in de schuur die vol ligt met stenen, takjes, schelpen, veren, bierdopjes enz enz enz enz.
     
    paula1984 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  19. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Oh hier vind ik regelmatig takken in de woonkamer. Als ik dan vraagt waarom hij die mee neemt, dan krijg ik als antwoord: omdat ze mooi zijn! Serieus??!!:rolleyes:
     
    hummeltje5, GroeneBomen en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  20. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Knikkers mogen ook echt niet de badkamer in. Levensgevaarlijk! Maar dit is vanochtend tijdens het tandenpoetsen de badkamer in gesneakt (daar ben ik niet bij). De tak is ook op die manier in de badkuip beland haha.
     

Deel Deze Pagina