Hoi hoi! Via via kwam ik op deze site terecht en dit weerspiegeld helemaal hoe ik mij voel! Ik weet zelf niet hoe oud dit blad is, maar mijn vraag is of er meerderen zijn die zich in dit artikel herkennen en of ook, net als bij deze vrouw in dit blad, na de bevalling alles wegviel en één en al liefde voor hun kindje overbleef! Artikel: http://www.geenrozewolk.com/upload/vivamama.pdf
Ik herken mij er niet in. Maar vervelend dat jij dat hebt zeg... pff krijg het al benauwd bij het stuk (dat ik al eens eerder had gelezen, 2jr terug?)... Bij mij was het eerder andersom, na de bevalling kreeg ik een pnd. Maar goed, daar gaat dit niet over. Lijkt me moeilijk dat je door je angstaanvallen dan ook niet lekker van je zwangerschap kunt genieten. Heb je hulp? Ik hoop echt voor je dat het typisch hormonaal is en dat het met de zwangerschapshormonen ook verdwijnt! hoewel je misschien wel enigzins rekening moet houden met dat je altijd gevoelig kan blijven voor angstaanvallen.
Hoi Elleke, ik herken het in die zin dat ik een aantal jaar geleden ook last heb gehad van paniek- en angstaanvallen. Deze aanvallen gingen gepaard met hyperventilatie. Door ontspanningstherapie (het bestaat echt) en begeleiding van een psycholoog kan ik sinds ruim twee jaar zeggen dat ik er van af ben. Of het ooit terugkomt weet ik niet, maar ik moet zeggen dat ik extreem kalm en rustig ben tijdens mijn zwangerschap. Ik wéét inmiddels dat de aanvallen die ik vroeger met regelmaat had altijd ongegrond waren, na elke aanval werd ik uiteindelijk weer rustig en daar denk ik aan. Ik focus me op het positieve. Als je er momenteel last van hebt zou ik je zeker willen aanraden om eens met een professional te praten. Relevante literatuur: 'Beren op de weg, spinsels in je hoofd' en 'Piekerprinsessen'. Succes en het komt goed.