Boek voor (aanstaande) vaders? aanrader?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Soumayyaah, 20 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik ben zwanger van ons eerste kindje. Het was gepland.. Ik kon mijn geluk niet op, hoewel het nog wel erg onrealistisch was.. en nog steeds eigenlijk. (ben nu 21 wk) Maar niet alleen voor mij, maar ook voor mijn man. ik laat hem wel regelmatig dingen lezen uit tijdschriften enzo.. maar ik ben nu op zoek naar een leuk boek. Omdat ie ook niet echt mensen in zn omgeving heeft die hun ervaringen met hem kunnen delen..

Ik ben op zoek naar een boek voor (aanstaande) vaders waarin omschreven wordt hoe zij de zwangerschap en ervaring hebben ervaren. Ik weet dat kluun een boek heeft geschreven erover. Ik weet niet hoe dat is.. maar zijn vorige boeken vond ik seksistisch, en dat soort manier van schrijven trekt mij niet zo.

Iemand nog andere tips voor leuke boeken als aanrader voor mijn man? :D

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    oh jawel, kluun is echt super leuk!
    ja het is een beetje vrouwonvriendelijk soms, maar dat vind je vriend vast wel leuk...

heb verder 2 boekjes gekocht voor mn man (weet ff titels niet meer), maar die vond ze allbei veel vrouwonvriendelijker dan Kluun... Kluun verteld het grappig en die andere niet....

3. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik heb die van kluun zelf ook gelezen ja het is af en toe vrouw onvriendelijk maar wel erg grappig ook zet hij achterin dat niet alles even waar is. Maar het geeft wel een idee hoe het is.

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik heb mijn vriend het boek 'Babymanagement voor mannen' gegeven. Hij vond het erg leuk!

5. will39

will39 Lid

3 jan 2011
    90
    0
    6
    KLUUN...!! Hier twee dikke duimen... hoe die man het omschrijft.. prachtig.!! Ik zelf heb hem in 2 dagen uitgelezen net als m'n man (en dat terwijl dat echt totaal geen lezer is, dus dat wil heel wat zeggen). Op iedere pagina staat wel iets wat je aan het lachen maakt... prachtig.!! :D
    Heb nu het boek van bastiaan ragas in de kast liggen, maar je krijgt er wel veel voor terug.!! Moet hier nog aan beginnen.. dus nog geen mening hierover...;)

Greatz..

6. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Ik ben ook voor Kluun, mijn man is echt totaal geen lezer. Hij wilde het eerst ook niet lezen, maar toen hij de achterkant las, dacht hij hmm.. ik kan me er wel gewoon eens aan wagen. Maar juist omdat het totaal vanuit mannelijk oogpunt bekeken word en de vrouw wat dat betreft niet "gespaard" word, vond hij het een heel leuk boek om te lezen,

7. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    En hij vond ook een hoop dingen die hij herkende. Dat was ook erg leuk! Niet dat ik nou zo'n zeur ben :p haha

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.744
    1.061
    113
    KLUUN! Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!
    Ge-wel-dig!!
    Mijn man leest nooit, maar dit boek heeft hij in 1 ruk uitgelezen, vooral de (soms) vrouwonvriendelijke humor maakte het leuk voor hem. Hij herkende veel en begreep hierna veel meer van zwanger zijn etc. Kluun maakt vergelijkingen waar wij dan mischien niet altijd bij kunnen maar voor mannen is het in 1 klap helder hierdoor..
    Ik heb het ook gelezen en ook ik vond het stiekem erg leuk boek.. Het is de mannelijke tegenhanger van Claudia de Breij 'krijg nou tieten" tip voor de dames!!

9. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Ik vond het idd zelf ook een hartstikke leuk boek, en die van mij heeft het ook in een keer uitgelezen!

Eigenlijk baalde ik een beetje want ik las zelf het boek van Daphne dekkers, ook zo'n soort boek, maar die was hartstikke saai, en hij lag naast mij in bed de hele tijd dubbel van het lachen. En ik las dan weer een stukje uit mijn boek waarin Daphne grappig probeerde te zijn maar compleet de plank missloeg, eigenlijk was ik een beetje jaloers op zijn boekje :p

10. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    jaah kluun vind ik ook fantastisch, heb idd die van daphne dekkers ook liggen, maar kom er niet doorheen...

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Heb ik mijn man ook gegeven. Hij was er erg blij mee en heeft om sommige verwoordingen enorm gelachen. Lekker zakelijk uitgelegd allemaal hahaha!

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Kluun vond mijn vriend (en ik) te grappig echt. Hebben we ons echt mee vermaakt. Verder lezen we elke week in het "zwangerschapsboek voor mannen". Elke week een kort verhaal over wat hij van zijn vrouw kan verwachten en welke ontwikkeling de baby doormaakt. Dat is elke dinsdagavond echt ons momentje.

13. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ohhh iedereen is positief over dat boek van kluun! Haha. nou dan moet ik 'm toch maar eens even gaan lezen dan. Kijken of ie ermee door kan :) alssie zo leuk is heb ik m vast zo uit...... :D bedankt voor de reacties dames!

14. Otte

Otte Lid

10 okt 2005
    78
    0
    0
    Even voor de variatie nog een ander boek voor mannen:
    - Koning van de kraamkamer
    Heeft mijn vriend zich ook kostelijk mee vermaakt, maar is ook wat vrouwonvriendelijk....

We hebben samen ook heel hard moet lachen om "krijg nou tieten" van Claudia de Breij.

15. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    papa worden voor dummies

bij de boekhandel zijn veel boeken te vinden me dit soort informatie

16. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Echt hylarisch: Zwangerschapsboek voor mannen van Gerard Jansen (978-90-79961-02-3). Per week wordt verteld wat de aanstaande vader kan verwachten van spruit en vriendin. Het is een beetje in stripboekvorm dus er wordt niet een heel erg groot beroep gedaan op zijn inspanning:) Het moet allemaal wel leuk blijven natuurlijk... (ook erg leuk voor aanstaande moeders trouwens:)

17. josel

josel Lid

24 jul 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man is absoluut geen lezer en Kluun ligt hier dan ook te wachten tot het ook door hem gelezen wordt (ik vond het zelf super!). Wat dan wel weer erg leuk is: op zijn telefoon staat sinds kort een app waarin je statistieken en info over de groei van je beeb kunt bijhouden. Je ziet precies hoeveel seconde en gram enzo het kleintje is en ook wat de situatie is voor papa en mama. Het heet progress (android).

18. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb Kluun gelezen en daar is ook alles mee gezegd. Ik vond 'm niet leuk. Heb een vreselijke afkeer van de manier waarop hij grappig wil zijn. Als iemand er blijkbaar zoveel moeite voor moet doen is de lol er voor mij snel af.
    Mijn man heeft 2 blz gelezen en vroeg toen met van die zielige puppy-ogen aan me of hij het uit moest lezen... Nee, hoor, schat, leg maar lekker weg :D

19. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Mijn vriend heeft het boek van Bastiaan Ragas gekregen voor zijn verjaardag en in de vakantie was het zo uit.

Ik heb het ook gelezen en was erg leuk! Lekker relativerend, hij heeft 4 kinderen en geeft je wel echt het gevoel van "oh het komt wel goed dus.."

Verder hebben we ook een boekje wat lijkt op een telefoonhandleiding maar dan voor babies, erg grappig maar minder functioneel.

Deel Deze Pagina