herkenning? kat niet goed......

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ts sterkte meiss.

Ik sluit me helaas aan bij kimmeding.

2. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    ergens weet ik dat, maar je wil niethe........::(

3. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ts snap ik hoor dat je het nog ff lekker ontkend.Wat zegt de dierenarts?

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ben benieuwd hoe het nu gaat!
    Hebben ze nog bloedonderzoek gedaan? nieren misschien?

5. knap

knap Niet meer actief

Kan idd terug komen.

Mijn ouders hebben jaren geleden ook z.n kater gehad. Die werd uit eindelijk een dametje gemaakt. Weet niet precies meer hoe het zat. Ik spreek ook over 25 jaar geleden of zo.:) Maar echt goed gekomen is het uit eindelijk niet meer. Denk wel dat de dierenartsen van nu meer mogelijk heden hebben of doen dan 25 jaar geleden.

Beterschap voor je kat.

6. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Wat je zou kunnen doen is het volgende; Je hebt misschien een spuitje (niet 1 met naald, maar 1 waarmee je een vloeistof naar binnen kan "gieten".) Daar doe je water in en dat spuit je in zn bekkie. Zo krijgt hij toch iets van water binnen. Anders even zo'n spuitje vragen aan je dierenarts. Die hebben ze wel. Als dat écht niet kan, dan met een theelepeltje water proberen. ;)

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Snap ik heel goed lieverd maar na 16 jaar wil je hem ook geen pijn laten lijden en dat heeft hij nu wel.

8. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    toen ik hem bij de dierenarts bracht zei de ass. meteen dat hij er zo slecht uitzag, ogen lagen heel diep in zijn oogkassen en was een beetje suffig. bloedonderzoek gaan ze doen, naar zijn oorgaanfuncties, lever, nieren ed.
    vanmiddag bellen ze, maar mijn vriend zei al, dat als de kat een spuitje zou moeten krijgen hij er niet bij wilde zijn.......:( nee ik ook niet, maar je kan zon beestje toch niet alleen laten he?

hier duimen, en jullie reacties doen me ook goed, thanx!!

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nee alleen laten zou ik ook niet kunnen....
    Helaas is dit iets wat bij het leven hoord en je zal echt de eerste en de laatste niet zijn die een traan laat bij de DA.

Heel veel sterkte meis

10. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    De dierenarts geeft altijd twee spuitjes, het eerste spuitje is om de kat te laten slapen, en pas bij het tweede spuitje overlijden ze.
    Het is voor de kat wel fijn dat je erbij bent, je zou er voor kunnen kiezen om alleen bij het eerste spuitje aanwezig te zijn en dan weg te gaan?
    Eerst maar eens de bloeduitslagen afwachten toch?

11. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ts ik snap dat je er iet bij wilt zijn maar is toch erger als jullie kat alleen zou moeten gaan hè ?

En idd ze krijgen meestal 2 spuitjes.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Onze Pebbles was ook heel erg ziek in juni. Beestje was bijna 14 jaar oud.
    Er was geen andere mogelijkheid meer dan hem in te laten slapen. Ik wou er ook niet bij zijn, maar zowel mijn vriend als ik zijn er toch bijgebleven. Verschrikkelijk gehuild, maar toch blij dat we hem niet alleen hebben gelaten.

Daarna hebben we hem naar het dierencrematorium gebracht. Pebbles is gecremeerd. Een deel van de as is in een mooi zilveren hangertje gedaan en hangt nu aan mijn halsketting. De rest hebben we in een mooie urn laten doen en zelf uitgestrooid in een natuurgebied bij ons om de hoek. De urn staat nu op het nachtkastje van mijn vriend.

Heel veel sterkte TS. Ik hoop uiteraard dat het allemaal nog mee zal vallen, maar denk ook aan de kwaliteit van leven van jullie lieve beestje.

13. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    De DA belde net, de bloeduitslagen zijn al bekend, zo snel?? hij heeft een flinke ontsteking, flinke bloedarmoede en zijn nierfunctie is niet zoals die zou moeten zijn.... ditis nogal wat. antibiotica heeft hij gisteren gehad voor de ontsteking, al is die nu wat erger dan gedacht. hij heeft daar in elk geval zelf geplast, waren ze heel blij, en hij heeft wat gelikt aan wat natvoer. het is nog niet veel maar we houden ons eraan vast. ze zegt dat hij morgenochtend al iets beter moet Zijn, of in elk geval vooruit gegaan zijn, anders moeten we nadenken over......... en dat willen we eigenlijk niet!
    vannacht blijft hij daar, ook aan het infuus, dan is het in elk geval rustig om hem heen, en dan kunnen ze hem goed in de gaten houden

en ergens denk, het is maar een huisdier, je kinderen zijn veeel belangrijker, maar het is zo moeilijk he, het beestje is al 16 jaar samen met mijn vriend, ik nu 10 jaar, je raakt toch gehecht aan zon beestje.

afwachten maar, en hopen op beter nieuws morgenochtend!!

14. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh wat vreselijk mamavanmimi. En natuurlijk is dit verscheurend, een kat is toch net als een kind. Je hebt ze van jongs af aan groot gebracht. Ik vind het niks geks hoor. Heel veel sterkte en duimen dat ie er weer boven op komt!

15. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    sterkte hoor, je huisdier kan zo belangrijk zijn. Hier ook twee van die lieverds in huis. Moet er niet aan denken dat ze dood gaan, maar zou ze ook niet willen laten lijden. dat hebben ze ook niet verdiend.

16. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    laten lijden zullen we ook zeker niet doen!! we wachten rustig morgenochtend af en dan zullen we wel verder zien......ik ben er niet gerust op, maar het enige wat we kunnen doen is duimen draaien:(

17. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    het gaat de goede kant op:D:D:D

de da belde net, hij heeft vannacht wat gegeten en gedronken, kijkt weer wat helderder uit zijn ogen. hij lijkt zich beter te voelen, volgt je ook weer met zijn koppie als je langsloopt!
    eigenlijk willen ze nog een dagje zo doorgaan met het infuus om hem nog wat meer aan te laten sterken.
    ben zo blij dat hij toch weer wat beter aan het worden is!!

dank voor jullie steun!

18. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Wat een goed nieuws zeg!! Hopenlijk kan je beestje snel weer lekker mee naar huis!

19. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Fijn dat het nu beter gaat !!:)

20. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik ben zelf dierenartsassistente en als ze een bloedanalyseapparaat in huis hebben (waarschijnlijk wel) heb je meestal met kwartiertje / half uurtje de uitslag.. Dus zo snel kan wel ;)

Wat fijn dat het wat beter gaat met hem! Nierproblemen kan je niet verhelpen, alleen de nieren ondersteunen met voer en medicijnen, maar hopelijk doet de antibiotica z'n werk voor de ontsteking en knapt ie verder op!

Deel Deze Pagina