wanneer stopt het nou eens, financieel

Discussie in 'De lounge' gestart door kiki1986, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    er zullen zeker mensen zijn die het veel slechter hebben als ons maar ik wil even mijn verhaal kwijt
    ongeveer een jaar lang knopen wij de eindjes bij elkaar en het stomme is het is nog onze eigen schuld ook want alle extra rekeningen die binnen komen waren allemaal te voorkomen het begon met een brommer die mijn vriend kreeg van zijn werk omdat ze er daar niks meer mee deden omdat we toen midden in een verhuizing zaten en familie omstandigheden zijn we toen helemaal vergeten dat ding te verzekeren met als gevolg een bekeuring van een paar honderd euro daarna een aanslag van de belastingdienst die konden we in delen af betalen nu zijn we daar bijna vanaf krijgen we de volgende aanslag binnen van 2011 dat we teveel kindgebondenbuged hebben gehad ik heb gelijk alle toeslagen stop gezet want ik ben hier echt klaar mee omdat ik een wisselend inkomen heb is hier geen pijl aan te trekken we hebben wel nog recht op een klein deel denk ik maar ik durf het niet meer omdat ik bang ben voor weer een aanslag daartussen door ging onze wasmachine stuk we hadden absoluut geen geld voor een nieuwe dus hebben we er een bij wehkamp moeten bestellen die we ook nog aan het afbetalen zijn en een kleine studieschuld bij duo. het lijkt wel als we het een bijna hebben afbetaald de volgende rekening alweer in de bus ligt ik word er moe van ik weet dat dit allemaal te voorkomen was maar elke euro omdraaien voordat je hem uitgeeft word je niet vrolijk van onze kleine meid komt niks te kort maar het zou leuk zijn als we zelf ook weer wat financiele ruimte hebben om eens wat nieuwe kleding bijvoorbeeld voor ons zelf te kopen of eens een keer wat leuks te doen onze relatie begint er ook onder te lijden aangezien mijn vriend heel slecht tegen financiele problemen kan en stiekem hebben we ook nog een wens voor nog een kleine gup erbij maar dit kan nu gewoon niet. sorry voor het lange verhaal maar ik moest het gewoon even kwijt

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Tja, welkom in de wereld van de volwassenen.
    Ook wij zijn de laatste tijd veel bezig om het ene gat met het andere te dichten.
    Ik denk dat heel veel mensen daar last van hebben, alleen is het natuurlijk een groot taboe om over geld te praten.
    Mijn man heeft een tijdje in de WW gezeten, en is sinds kort weer aan het werk, maar verdient nu uiteindelijk minder dan dat ie deed.
    Maar we mogen allang blij zijn dat ie werk heeft nu, veel eisen stellen kun je in deze maatschappij toch niet meer.
    Hou anders voor ogen, dat je een dak boven je hoofd hebt, genoeg te eten en genoeg kleding. Dat is het belangrijkste, de rest komt (hopelijk) wel goed!

3. minon

minon Niet meer actief

Kan je wel het advies geven om in ieder geval dan wel aan het einde van het jaar al je gegevens door te geven aan de belastingdienst zodat je eens per jaar krijgt waar je recht op heb. Zonde om dat te laten lopen en zo heb je dus eens per jaar dat extratje waar je wat leuks mee kan.
    Verder wil ik je veel sterkte wensen hiermee en ook in je relatie. Probeer toch eens bijvoorbeeld de kids bij opa of oma te brengen en al ga je maar eventjes een boswandeling maken of een rondje fietsen en eet je op een picknickbankje je meegebrachte broodje op, het is wel goed er even samen uit te zijn. Dat hoeft niet perse geld te kosten.
    Je zult misschien zeggen je hebt makkelijk praten maar weet er alles van (net huisje gekocht, man onverwachts ontslagen, eigen bedrijf begonnen met de eerste maanden zeer tegenvallend resultaat en nu nog alle brokstukken weg aan het werken) Geld maakt niet gelukkig zeggen ze wel eens maar diegene die dat verzonnen heeft die spoorde niet denk ik ;) je relatie lijdt er zeker wel onder.

4. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé wat vervelend voor je meid.
    Ik zou toch je toeslagen aanvragen, want zo te horen kun je het goed gebruiken. Probeer het op zo'n manier te doen dat je aan het eind terug krijgt i.p.v dat je moet terug betalen.
    Lijkt me inderdaad verstandig om nog even te wachten met een 2e kindje. Als straks het één en ander is afbetaald hou je weer wat ruimte over en wie weet...
    Snap dat het frustrerend is hoor. Ik hoop voor jullie op betere tijden.

P.S. Niet lullig bedoeld, maar het leest makkelijker als je interpunctie gebruikt.

5. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam

er zullen zeker veel mensen zijn die hier last van hebben en er zal weinig over worden gesproken daarom wou ik gewoon even mijn verhaal kwijt.
    fijn dat je man nu weer werk heeft ik ben zelf ook 2 jaar werkeloos geweest en heb sinds vorig jaar februari weer werk ik verdien geen topsalaris maar op zo'n moment ben je allang blij dat je in deze tijd werk heb. en net als je zegt we mogen ook blij zijn dat we een dak boven ons hoofd hebben enz. de rest wachten we nog op haha

6. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    zoiets had ik indd ook gelezen dat je het eind van het jaar kan terug krijgen als je je gegevens door geeft dan zal ik dat zeker maar doen.
    bedankt voor je tips net als je zegt gewoon een boswandeling maken etc zijn ook leuke dingen om te doen wat geen geld kost. vervelend voor je dat je man is ontslagen als jullie net een huis hebben gekocht zeg dat zijn ook geen leuke dingen. haha geld maakt misschien niet gelukkig maar het maakt het leven wel een heel stuk makkelijker ;)

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hier net zo hoor. Kopen alleen noodzakelijke en geen luxe. Zelfs voor het noodzakelijke kom je dons geld te kort. Rekeningen kunnen we nog betalen en houden 150 pw over om alles van te doen Inc boodschappen, extra rekeningen ( boete of afrekening bijv) verjaardagen etc. Halen het wel maar mis het soms wel om gewoon een broek te kopen omdat ik die graag wil hebben of te kunnen zeggen vandaag friettent want heb geen zin om te koken. Juni ben ik waarschijnlijk mijn baan kwijt en zal het dan met 70% moeten doen van mijn inkomen. Zal van 700 naar 450 gaan ofzo. Gelukkig stopt de opvang en uiteindelijk zullen we een weekgeld inleveren. Nu alles duurder wordt en toch al krab zitten wordt dit nog een keer extra omdraaien. Toch denk ik het komt w goed. Ken mensen die het met nog minder doen en vraag aan hun wat tips en hopen dat het goed komt. Ik ben ook nog is verplicht om de hoogste zorgpolis te pakken ivm gezondheid en zit in februari al aan eigen risico. Volgend jaar zal fit standaard al rond de 165 euro liggen ( nu 150) en zal maanden lang het eigen risico moeten betalen met ons weekgeld ( is dus een voorbeeld van extra rekening. ) baal er nu sl van.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Schat je inkomen enkele duizenden euro's te hoog in voor de toeslagen

Doen wij ook, zelfs zo'n 10.000 hoger geschat
    Dan krijg je bijv nog maar €10 zorgtoeslag en KGB maar wel 1x per jaar enkele honderden euro's terug

Zo hoef je 100% zeker nooit bij te betalen en krijg je altijd terug

9. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    ik snap dat het niet lullig is bedoeld hoor :) bedankt voor je reactie ja wachten met een 2e doen we zeker even tot alles weer te overzien is het is indd allemaal frustrerend maar er zullen vast betere tijden komen

10. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    aha oke op die manier kan het ook indd ik zal eens kijken hiervoor goede tip

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij vullen ook altijd ons bruto inkomen in ipv belastbaar inkomen ( ivm koop huis scheeld dit best veel) en toch heb ik nog wel is terug moeten betalen.

Nu krijg ik zorgtoeslag ( 47 euro voor 2 man ( alsof dat de pijn van 280,- per maand verzacht) en kindertoeslag 43 euro voor 2 kinderen. Dit bereken ik trouwens mee in ons weekgeld :))

12. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    echt balen is dat he ik snap echt wat je bedoeld ik zou niet weten waar ik het geld vandaan moet halen om nieuwe kleding te kopen ik loop in kleding die 3-4jaar oud is natuurlijk heb ik een jaar geleden voordat echt onze financiele problemen begonnen weleens een nieuwe broek of een nieuw shirtje gekocht maar dat is misschien 2 nieuwe broeken geweest en 2 shirtjes geweest en waren goedkope kledingstukken van onder de 30 euro. vervelend dat je waarschijnlijk je baan kwijt bent in deze tijden zit je daar echt niet op te wachten. en de zorgkosten reizen ook de pan uit het is belachelijk wat je moet betalen

13. minon

minon Niet meer actief

Het is inderdaad niet mals die zorgkosten maar als er dan wat is ben je wel blij dat het er is op deze manier. In amerika of canada dan mag je wel een groot gedeelte van je salaris zelf houden maar draai je ook zelf op voor alle zorgkosten en als ik bij ons het afgelopen jaar kijk dat alleen m al drie weken op de nicu heeft gelegen met de nodige babylanceritjes wil je ook niet weten wat dat kost denk ik. Alleen mijn ambu was al 845 euro. Kregen de rekening eerst thuis. Dus eigenlijk is alles wel goed geregeld maar ben het met jullie eens het kost een hoop geld iedere maand.

14. maviss

maviss Lid

ik begrijp je echt goed
    hier ook hetzelfde in juni verhuisd geen nieuwe meubels oid gekocht alleen niduwe bed en bankstellen betalen we in termijnen af
    en jah dat van de belastingdienst hebben wij ook.ben zelf gastouder en man heeft al maanden wisselend inkomen en k helemaal.
    wel een goeie tip dat van aan het eind van het jaar in een x ontvangen met juiste gegevens.

15. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Zo te lezen heb je je financieen nog goed in de hand.
    Zorg er nu voor dat je niet nog verder afglijd!
    Laat je niet verleiden tot aankopen die je niet kunt doen, want dan word het pas echt moeilijk.
    Wachten op betere tijden kan nog heel lang gaan duren met die crisis.
    Probeer blij te zijn met de kleine dingen, en blijf sterk!
    Dat is heel moeilijk, ik weet waar ik over praat maar je zult wel moeten. Bedenk maar dat het altijd nog erger kan.
    Blijf vooral praten met je vriend (een keer ruziemaken kan ook heel verhelderend zijn, bijv. als de kleine op bed ligt), want je moet je frustratie toch een keer kwijt.
    Probeer wel op 1 lijn te blijven, elkaar dingen verwijten heb je toch niks aan.
    Kleren heb ik al jaren niet meer gekocht.
    Wij zijn hele lange wandelingen gaan maken. Echt kilometers.
    Lekker de bossen in. Onze zinnen verzetten.
    Ook hebben we 2 krantenwijkjes genomen voor wat extra inkomen. Kleintje in de wandelwagen. Dat lopen heeft onze relatie echt goed gedaan, want ik heb echt op het punt gestaan om te vertrekken en dat allemaal om dat klotegeld.

16. maviss

maviss Lid

wat zorgkosten betreft zeker weten het is goed geregeld
    maar k vindt het vooral de afgelopen jaren niet meer normaal en het wordt steeds gekker. eigen risico van 50 naar 70, 110, 150,155,170 en nu 220 zoiets ongeveer. pf hoorde vorig x ergens op t nieuws dat t waarschijnlijk verhoogd wordt naar 300 euro. knettergek dat ze zijn.

17. minon

minon Niet meer actief

Dat wel ja. En helemaal als je nooit ziek ofzo ben dan denk je helemaal van waar betaal ik dit toch allemaal voor. Vind het ook niet echt kunnen dat wij bijvoorbeeld als betalende moeten bijdragen aan diegene die zich niet verzekeren. Ik snap dat mensen met bijstandsinkomen het haast niet kunnen betalen als je een stel kinderen hebt maar de zorgtoeslag die je dan krijgt is wel afdoende voor een basisverzekering toch? Kinderen zijn tot 18 jaar meeverzekerd. Maar goed dat is toch een eindeloze discussie en zakken zal de premie en/of eigen risico nooit ben ik bang

18. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    dit is ook wat ik probeer te doen ik denk ook elke keer het komt een keer goed en eens komt er een betere tijd maar me vriend is soms af en toe zo onuitstaanbaar dan kan die zo shagerijnig erom zijn en zich zo erg zorgen erom maken. ik doe er zeker alles aan om niet verder af te glijden. soms is het moeilijk om de verleiding te weerstaan om aankopen te doen waarvan ik het geld niet heb er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden om aankopen op afbetaling te doen ik was laatst aan het kijken op internet had een paar dingen aangeklikt een nieuwe broek 2 nieuwe tunieken en een nieuwe jas voor mijn vriend nou toen ik het eindbedrag zag schrok ik me rot iets van 300 euro en dan nog te bedenken hoeveel rente je er wel niet over betaald ik heb snel de site weggeklikt ik heb geen zin om nog verder in de schulden te raken. fijn dat jullie relatie weer ''goed'' is gekomen ongelooflijk wat dat rotgeld allemaal kapot kan maken

19. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    iedereen is tegenwoordig verplicht een basisverzekering te hebben dus er horen geen mensen meer te zijn die geen verzekering hebben.
    en ja het kost allemaal wat het is ook belachelijk wat we eraan moeten betalen maar net als al eerder is gezegt het is ook wel goed dat het er is want als je alles zelf moest betalen als je wat heb bijvoorbeeld een ziekenhuisopname dan is dat ook niet te betalen

20. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    balen is dat als je geen nieuwe meubels kan kopen hebben wij ook niet gedaan ik moet nog steeds gordijnen aanschaffen maar dat kan ik op dit moment gewoon niet betalen dus dat komt ooit nog wel ;)

Deel Deze Pagina