hallo allemaal ik heb 4 maanden geleden een curretage gehad omdat ik met 6 weken een bloeding heb gehad met hematoom in mijn baarmoeder. En met 9 weken is toen toch het hartje gestopt. Nu ben ik dus weer zwanger en heb ik met 6 weken weer een kleine bloeding gehad met menstruatie achtigekrampen weer een echo gehad en met de baby was alles goed heb wel weer een hematoom van 3 bij 1 cm. En ben nu 8 weken maar ik geniet totaal niet heb gewoon het gevoel dat het dalijk met 9 weken weer mis is iemand met (goede) ervaringen die mij mischien een hart onder de riem kan steken.
Hier het zelfde verhaal 1 ste keer bloedverlies en met 11 weken toch hartje gestopt door hematoom. Nu weer zwanger regelmatig bloedverlies en een hematoom nu bijna 18 weken moet wel rust houden ( ziektewet)maar tot nu toe doet de kleine het goed
Hallo Selinonur, Wat vervelend! ik heb in het begin van mijn zwangerschap ook een lichte bloeding gehad en op de echo toen konden ze ook een hematoom zien. Anderhalf week later op de echo was de hematoom weg.. En inmiddels ben ik al 32weken zwanger
Ik had ook een hematoom en bloedverlies. Week later was de hematoombijna niet meer te zien. Uiteindelijk een gezond jongetje op de wereld gezet.
Awh wat vervelend! Deze zwangerschap heb ik dat ook! Ik heb vanaf 5 weken tot aan 8 weken dagelijks weinig bloedverlies gehad.. roze/rood/bruin.. met de baby ging het iedere keer goed. Ik woon in Turkije en kan dus iedere keer langs bij de gyneacoloog hier.. dat is de normaalste zaak. Rond 8 weken was er toen een bloeding te zien in mijn baarmoeder en heb ik hier een prik en pilletjes voor gekregen met totale bedrust. Nou geven ze die prik en pillen niet in NL, maar ik zou het lichamelijk echt rustig aandoen voor zo ver dat voor jou mogelijk is. Ik kon niet eens een uurtje naar de stad of had alweer een bloeding. Momenteel 13+3 zwanger en 6 dagen geen bloedverlies meer gehad.. En lees.. ik ben ook meteen weer zwanger geraakt na een mk.. dus ik snap je zorgen, maar het hoeft niet meteen fout te gaan.. houd je moed erin
Heb je ook progeston pilletjes gekregen? Die werkten bij mij namelijk fantastisch! Ik denk dat dat meer deed dan de prik zegmaar. De prik zorgt ervoor dat je baarmoeder geen samentrekkingen veroorzaakt om het afstoten van het vruchtje en hematoom te voorkomen. Weet niet of t om dezelfde prik gaat maar doel is hetzelfde
Nee pilletjes heb ik niet gehad vrijdag als ik voor me echo ga zal ik er eens naar vragen. Ik ga nu elke week om het in de gaten te houden. Het liefst eigenlijk elke dag Die pilletjes ga ik zeker naar vragen thankyouu
Ja ik heb ze wel gehad en ze werkten bij mij echt fantastisch. Zijn wel heftige pilletjes. 2 keer per dag. Ik slik ze nu al weken, maar als ik vandaag geen bloeding meer heb, mag ik er vanaf! Je slikt ze en een uur later word je echt duizelig en slaperig. Je moet dan ook echt een dutje doen.. anders kom je gewoon niet bij!
Geen pillen maar wel Utro bollen. Die kan je vragen bij je VK of Gyneacoloog. Ik heb Utrogestan bollen vaginaal opgestoken hielp bij mij goed. Ik heb zelf ook een Hematoom gehad met 6 weken en rond de 9 weken is het verdwenen. Ik heb de Utrogestan wel tot ongeveer 13 weken gebruikt , 3 x per dag 2 bollen omdat ik af en toe nog bruin bloedverlies had maar ze zagen niet waar het vandaan kwam. Ze gaan in NL sowieso heel anders om met Hematomen. In het buitenland zijn ze veel strikter bed/bankrust of zelf ziekenhuisopname ook idd pillen/bollen/prikken om de baarmoeder rustig te houden. Bloedingen stimuleert toch het e.e.a. daarbinnen . Ze zijn hier (of iig in de kliniek waar ik liep voor het ICSI traject) meer van mening dat bed/bankrust geen invloed heeft op een hematoom en hebben mij ook zelf ook nooit gewezen op Utro of andere medicatie. De natuur moet zijn werk doen, echt belachelijk!! Ik heb hun advies dus ook NIET opgevolgd en wel bed/bankrust genomen icl. utro bollen.
Bij mijn vorige zwangerschap had ik een hematoom. Ik heb tot 18 weken steeds beetjes bloed verloren. Bij 13 weken een keer zo erg dat het langs m'n benen liep. Steeds waren alle echo's goed gelukkig. Zoontje is uiteindelijk wel te vroeg geboren met 34 weken omdat het bloedverlies wel zorgde voor zwakke vliezen en dus mijn vliezen braken met 34 weken. Maar alles goed gekomen.
Klopt ze zijn hier in Nederland echt heel laks in ik kreeg echt geen utro bolletjes hoor terwijl het al 3 keer mis was gegaan. Nu wel echt een tijd bed/bank gehouden en nu dan 18 weken maar blijft onzeker zo
Hallo! Wat fijn om te lezen dat het ook goed kan gaan! Ik ben zelf pril zwanger door ICSI. In de 5e week op een zondagochtend een enorme plens bloed. Ik schrok wakker omdat ik dacht dat ik in mijn bed plaste?! Ik dacht dat is mis. Maar nog niet iets van vruchtje voorbij zien komen... En zo snel als het kwam stopte het ook weer! De dag erna (afgelopen maandag) stond gelukkig al een echo gepland i.v.m. mijn eerdere MK en gezever aan de telefoon. Ik zei al tegen de IVF-arts dat ik vermoedde dat er geen goed nieuws was. Maar op de echo zat een dooierzakje en vruchtzakje met de afmetingen passen bij mijn zwangerschapsduur. 6.0 die dag. Ook zat er een flink bloedstolsel dat mijn bloedverlies verklaarde! De arts kon er nog geen zinnig woord over zeggen. Ik vertelde dat ik eerder een zwangerschap had met vele stolsels erbij, en dat de gyn die me toen onderzocht meteen zei:'Ooh dit is mis. Verwacht maar een miskraam en nog veel meer bloed.' Dit wilde de IVF arts nu zo gauw nog niet zeggen. Het kon volgens haar nog alle kanten op. Ik heb dus geen bloed meer verloren sinds dien. En voel me nog steeds zwanger. De dagen duren me te lang! 8 juni de volgende echo. Dan ben ik 7.3 weken... T.O. ik deel je angst en onzekerheid absoluut! Ik duim gewoon dat we straks beide kunnen komen vertellen dat het hematoom mooi aan het slinken is en ons baby'tje netjes groeit!
Spannend Coccie! Hoop op een goede echo vandaag, het kan zeker goed aflopen, blijf positief en luister naar je eigen lichaam.
Wat naar, kan me voorstellen dat je nu zo onzeker bent en genieten niet lukt, ik had een een hematoom en bij de echo bleek het ook nog eens een tweeling te zijn, heb mezelf absolute bedrust gegeven want als ik liep werd het bloeden erger! heb alle kleuren wel gezien zelfs stolsels. Gelukkig was het a 9 weken weg en heb ik voor de rest een normale zwangerschap gehad en mijn tweeling is nu 9 maanden oud alweer.
Hey Hotseflots! De vorige keer hebben we samen gemiskraamd, weet je nog? Wat gaaf dat je nu gezegend bent met een tweeling! En dank voor je verhaal! Dat geeft me moed! Sweetness ook bedankt! Deze verhalen heb ik nodig!! Ik heb zojuist een echo gehad. Ik ben nu 7.3 weken volgens telling en de vrucht werd zelfs al op 7.5 gemeten met, jawel! Een zeer krachtige hartslag! Omringd door het hematoom... dat wel... De positie van de vrucht is boven in de baarmoeder waar het hoort. Het blijft dus spannend en ik ga me ook absoluut zo rustig mogelijk houden voor zover mogelijk met een peutertje van bijna 3. Dinsdag weer op controle! Vooralsnog geen druppel bloed meer gezien na die ene plens op die zondag. Ik durf er nog niet in te geloven. Al vind ik kruimel wel megastoer dat hij/zij zich geen bal aantrekt van het 'gedoe' om hem heen!
Vannacht begon ik weer wat te vloeien. Niet heel veel gelukkig. Gisteren sinds de echo ook wat buikpijn. Wellicht is de boel wat geprikkeld door de echo. Ik ben er niet lekker van... Nu dus weer plat. Gelukkig staat er voor dinsdag weer een controle gepland. Hou vast lief kleintje!