Wie enten er volgens een alternatief vaccinatieschema en wanneer en welke prikken laten jullie dan zetten?
Ik volg dit topic even! Vandaag (bijna 6 mnd) krijgt ze de eerste dktp-hib. Vrijdag of volgende week maandag krijgt ze dan pneu. Ik split het op om te kijken hoe ze er op reageert. Ik heb begrepen dat er nu 1 van de dktp-hib en pneu vaccinatie afvalt, dus 3 ipv 4. Maar daar ga ik het zo nog eens over hebben op het cb. (Al helpen ze me liever niet, want ik wijk van ze af, das zoo lastig)
Ik heb advies gevraagd bij de nvkp. Zij zeggen dat ik het zo kan doen, beginnen met 4 maanden met de dktp-hib en de pneu een maand later..dan weer DKTP-hip en de pneu een maand later enz. Er valt dan 1 DKTP al af. Ik baal er enorm van dat de hep B in de cocktail zit, want ik wil niet dat mn dochtertje dat krijgt. De huisarts weigert mee te werken, het is eigenlijk te gek voor woorden dat een huisarts naar eigen zeggen niets af weet van vaccinaties..hoe doen jullie dit? Ik lees even mee.
Hier was het plan met 6 maanden te starten en 1 prik per keer en geen hep. B. Door verkoudheid, tandjes en mijn onregelmatige werk heeft ze met 9 mnd dktp-hib gehad, met 11 mnd weer en met 12 mnd pneu. Met 11 mnd gekozen om weer dktp ipv pneu omdat ze van de pneu maar 2 hoefde als ik met 12 mnd startte. Over een paar weken krijgt ze de laatste pneu, december de booster dktp-hib. BMR zit ik in twijfel, mogelijk alleen mazelen. Men C skip ik denk ik ook.
Hier gestart met 6-7 maanden. Caitlyn krijgt de DKTP en die heeft ze 2 keer gehad nu. 3e keer is dan niet nodig, herhalingsprik na 6-7 maanden wel. BMR wachten we even af hoe ze straks reageert op de herhalingsprik van de DKTP. Eerste keer was ze in vrij goede doen en ging het goed, tweede prik reageerde ze heel heftig op, (net als onze oudste, precies de reden om later en iets anders te prikken). Als ze van de herhalingsprik geen last heeft, gaan we kijken of we de BMR wel doen, als ze van de DKTP straks weer een hoop last heeft, laten we die zitten en kijken we met 9 jaar of we het dan gewoon doen.
Hier via de Huisarts: 9maanden dtp, 10 maanden dtp, 11maanden dpt 14maanden bmr en menc wij hebben bewust voor de cocktail zonder hepb gekozen, maar ook bewust voor zonder kinkhoest de rest kan er altijd nog ingespoten worden.....
@Rozemarijke, heb je al s geprobeerd om tujababy van vsm te geven rond de vaccinaties? Jongste reageert nu helemaal niet op de vaccinaties.
hier schuiven we ook een paar prikken op en niet meer meerdere prikken gelijktijdig. BMR doen we bij ruim 2 jaar. we gebruiken rond de vaccinaties ook tujababy, bevalt heel goed. mannetje heeft weinig last van de prikjes, behalve de laatste pneu, maar dat kan ook de warmte en kiesjes geweest zijn..... wat is de gedachte achter de MenC te laten vallen?
Ik lees ook even mee. Tot nu toe alles gewoon volgens schema gedaan. Puur door bang zijn voor reacties en nog te weinig kennis. Maar wel interesse in dit onderwerp, ook voor een (hopelijk) tweede wil ik het wel anders.
Bij de oudste hielp het niks, maar denk dat ik het bij de jongste wel ga proberen. Heb je bij de jongste alle vaccinaties tujababy gegeven? Want dan blijft wel de vraag of het nu echt helpt, of dat de jongste er gewoon hoe dan ook geen last van heeft?
Misschien hoort deze vraag hier niet thuis, maar waarom een alternatief vaccinatieprogramma? Mijn zoon heeft gewoon het reguliere programma gevolgd, wist niet dat er ook alternatieven waren? Wat is er "mis" met het programma en waarom doen jullie het anders? Ik ben erg benieuwd!
hier ook gewoon bij alle 3 de kids het vactinatie programma gevolgend en ze hebben hier er alle 3 niet op gereageerd nergens last van gehad. en anders maar even ziek van een inenting.beter daar ziek van dan van die enge ziektes krijgen
vaccineren werkt oa beter op latere leeftijd, te veel prikken tegelijkertijd is eigenlijk te heftig voor het immuunsysteem en kan gevolgend hebben op ontwikkeling. het huidige programma is ook een behoorlijke overkill aan vaccins, daar kan op prima wat af. er zijn landen waar pas later begonnen wordt met vaccinatie en daar is bijvoorbeeld wiegedood ook veel lager.
Het CB kon zich ook vinden in onze wens om nu nog niet te beginnen met vaccineren, zoals het er nu naar uitziet starten we met 6 maanden. Ben erg benieuwd naar andere ervaringen wbt het alternatief vaccineren.
Dochters reageren hier beiden nogal heftig op de prikken en bovendien bleek de jongste een hartritmestoornis te hebben, die getriggerd wordt door dingen als ziekte, koorts en vaccinaties. Dat hebben we dus eerst maar even stabiel laten worden, alvorens te beginnen met prikken. Nou wilde ik deze keer, vanwege de heftige reacties van de oudste, (echt wel iets meer dan koorts en hangerig ), pas starten met 6 maanden, maar met de hartritmestoornis erbij was dat dus helemaal wel verstandig. Omdat ze zo heftig reageren doen wij alleen het hoognodige: DKTP. Even aanzien hoe het gaat met de volgende vaccinatie en hoe de mazelenepidemie gaat verlopen: bij mildere reactie en zelf geen mazelen krijgen, doen we de BMR mogelijk nog wel. Als ze heftig blijft reageren, kijken we met 9 jaar gewoon of we 'm dan wel of niet doen alsnog. Grote voordeel van later beginnen, is idd dat je een prik minder hoeft. Wel zo fijn, als er zo heftig op gereageerd wordt.
Als het voor iedereen simpelweg die keuze zou zijn, zouden er niet zoveel moeders zijn die een alternatief programma volgen, denk ik
Jeetje, dat vertellen ze op het cb er niet bij! Ik zal me er eens in gaan verdiepen. Ik begrijp dat starten met 6 maanden en de vaccinaties verspreiden dus eigenlijk beter is? Snap niet waarom de het programma dan zo in elkaar hebben gezet? Mijn zoon is ook elke keer flink ziek van de prikjes.. Bedankt voor de info, ik ga er over lezen. Wie weet kan ik het dan bij de (hopelijk) volgende anders aanpakken.