Hallo allemaal, Ik ben nu bijna 13 weken zwanger na 16 maanden van de pil afgeweest te zijn. De eerste maand nadat ik gestopt ben begon het drama alweer... vreselijke menstruaties en vreselijk veel pijn...eisprong die vreselijk veel zeer deed (2x voor in het ziekenhuis gelegen omdat men dacht dat t mijn blindendarm was) en puistjes...overal op mijn rug, gezicht, hals etc.etc. Maar goed geeft niks......ik heb het er voor over gehad. Alleen....................hoelang na de bevalling mag je weer aan de pil? Ik wil de eerste 3 maanden nog wel borstvoeding geven...mag je dan gewoon alweer de pil slikken? Groetjes Debby
Volgens mij is er een pil die je icm BV mag slikken. Maar die is vrij licht dus geen idee of die jouw klachten ook verminderd.
je zult moeten afwachten of je menstruatie ook zo snel weer op gang komt. Bij mij gebeurde dat pas na een maand of 6 weer. Dus weie weet ben je er wel een tijdje van verlost zodat de pil nog niet meteen hoeft.... in combinatie met BV kun je het beste cerazette gebruiken, pil die kan met BV. maar dat kun je ook goed met je VK of HA overleggen na de bevalling.
Cerazette mag je nemen i.c.m. borstvoeding. Echter met die pil heb je wel een eisprong. De cerazette zorgt ervoor dat je een slijmprop krijgt bij je baarmoederhals waar geen spermacellen door heen kunnen. Maar dikke kans als je borstvoeding geeft dat je menstruatie een poos uitblijft. Hoef je dus helemaal geen hormonen te slikken om pijnvrij te blijven.
Thanks voor de reacties. Ik had een 3 fase pil...een vrij zware ook omdat ik al vanaf kleins af aan dit probleem heb. Hopelijk blijft bij mij de menstruatie ook een tijdje weg....in ieder geval 3 maandjes Nogmaals bedankt!