Herkent ieman dit 'kwaaltje'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bilou, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    of weet iemand wat dit kan zijn?

Ik heb al sinds een paar dagen last van mijn rechterzij. Zo nu en dan voel ik een heftige steek en kan ik niet meer lopen of staan. Ook mijn rechterbeen omhoog tillen doet dat zo een pijn, niet normaal.

Het is me opgevallen dat ik dit vooral heb als ik naar de wc moet.

Als ik dan 's nachts naar de wc moet, dan doet het ook pijn als ik me wil omdraaien om uit bed te stappen en naar de wc lopen is dan ook een hel.

Ik zal morgen sowieso even de dokter/vk bellen, maar vroeg me af of iemand misschien weet wat het kan zijn.

:(

2. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Dit klinkt voor mij heeeeeeel herkenbaar. Sterker nog, ik had exact dezelfde symptomen...
    Ik denk dat je je darmen verstopt hebt zitten! Ik had dit namelijk ook. Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk naar de huisarts gaan zodat deze je wat kan geven zodat je darmen weer wat meer op gang komen.

Ik was er veel te laat bij met als gevolg dat ik er echt ziek van werd. Had op een gegeven moment al 10 dagen geen ontlasting meer gehad en kon niet meer zitten of liggen. Ook was ik ontzettend misselijk en moest ik overgeven. Heb toen een klysma gehad en na de 4e (!) kwam het pas een beetje los.

Bij mij is het ook begonnen met die steken. Heel verstandig dus om er snel mee naar de huisarts/ verloskundige te gaan. Succes!

3. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    als het rechts onder je ribben en meer aan de voorkant is kan het ook je galblaas zijn.. even naar de dokter inderdaad

4. knorretje88

knorretje88 Niet meer actief

om het nog vervelender te maken.. het kan ook nog nierstuwing zijn.. misschien toch even je urine laten testen bij de dokter

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Oei vervelend !!
    Morgen de dokter bellen!

6. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt niet echt best! Op zich heb ik verder geen last van ontlasting. Nou morgen eerst 20 weken echo, daarna ff langs de dokter. Hopelijk ben ik er niet te laat mee.

7. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zit trouwens helemaal rechtsonder.

8. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Niet je blinde darm??

9. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar had ik nog niet aan gedacht.

Morgen heb ik mijn 20 weken echo. Zouden ze daar iets kunnen zien als ik het vraag met een echo?

10. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik had op dat moment dat de steken begonnen ook nog geen last van vastzittende ontlasting... Dat kwam vlak daarna. Maar wie weet is het totaal wat anders hoor! Hoop in ieder geval voor je dat het niks ernstigs is. Ik denk niet dat ze het met de echo kunnen zien, maar je kunt het natuurlijk altijd vragen. Succes met de echo en laat je het weten als je meer weet?

11. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, vandaag was er geen plek bij de dokter, moet morgen langskomen. Steken waren vandaag iets minder, maar nog niet helemaal weg.

Moet mijn plasje meenemen morgen, dus ben benieuwd.

12. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben zojuist geweest. Ze had mijn urine gecontroleerd die was ok. Ze dacht zelf aan bandenpijn.

Nu gaat ze het nog even onder de microscoop na laten kijken en belt ze me straks terug.

13. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Ja, als ik dit zo lees denk ik ook aan bandenpijn.
    Ik had het bij me vorige zwangerschap ook zo erg dat ik amper draaien kon in bed, dan lag ik dubbel van de pijn.
    Sowieso, als ik van de bank op sta, schiet het er ook in.. of als ik ga zitten, als ik loop.. noem maar wat.
    En voornamelijk in me zij.. dus denk dat je je niet al te druk hoeft te maken en dat het maar 'gewoon' bandenpijn is.

14. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Vaak zijn dat je darmen, onbewust zit er dan toch iets vast en dat steekt. Ik heb het ook wel eens (ook buiten zwangerschap) en kan heel pijn doen tot ik voldoende naar de wc ben geweest.

Deel Deze Pagina